Börsiteade
AS Tallink Grupp
Kategooria
Muu oluline informatsioon
Manused
Kuupäev
17.07.2008 17:53:50
Pealkiri
Kasumihoiatus - 2007/2008 majandusaasta
Teade
AS-i Tallink Grupp käesoleva majandusaasta majandustulemused on tugevalt mõjutatud suurenenud kütusekuludest, suurenenud intressikuludest ja mõnede liinide madalatest veomahtudest. Peamiselt alljärgnevatest asjaoludest tulenevalt korrigeerib AS-i Tallink Grupp juhatus varasemalt avaldatud prognoosi: - Käesoleva majandusaasta 9 kuu jooksul on ettevõtte kütusekulud tõusnud kokku umbes 470 miljoni krooni (30 miljonit euro) võrra võrreldes eelmise majandusaasta 9 kuuga. Alatest käesoleva majandusaasta algusest, 2007.a. septembrist, kuni tänaseni on laevakütuse hind tõusnud ligi 115%. Keskmine kütusehind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93% kõrgem kui möödunud majandusaasta kolmandas kvartalis. Oluline kütusehinna tõus ca. 40% on täiendavalt toimunud viimase nelja kuu jooksul. - Jätkunud on suurenenud konkurentsist tingituna kaubaveomahtude langus ja sellest tingitud negatiivne mõju Soome-Saksa liini ulemustele. - Rootsi ja Soome kaldaorganisatsiooni integreerimise järgselt ja osaliselt ka uue broneerimissüsteemi käivitamisest tingituna pole müügitöö olnud piisavalt efektiivne, mille tulemusena on Soome-Rootsi liinide reisijateveo mahud olnud oodatust madalamad. - Uue kruisilaeva Baltic Princess valmimine ja üleandmine laevatehaselt toimus oodatust hiljem ning sellega seonduvad teiste laevade planeeritud liinide vahetused Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel samuti hilinevad. Muutustele järgnev aeg jääb liiga lühikeseks, et oodatav positiivne mõju käesoleval majandusaastal ületaks seonduvad kulutused. Nimetatud asjaoludest tulenevalt prognoosib AS-i Tallink Grupp juhatus käesoleva, 31. augustil 2008 lõppeva, 2007/2008 majandusaasta müügituluks 780 miljonit eurot (12,2 miljardit krooni). Kasum enne amortisatsiooni ja finantskulusid (EBITDA) langeb hinnanguliselt kuni 15% eelmise aasta tasemest ning kontserni puhaskasum jääb alla 30 miljoni euro (470 miljoni krooni). Pikemas perspektiivis ja ka järgmisel majandusaastal on uue kruisilaeva Baltic Princess liiniletulekul ja sellega seonduval teiste laevade planeeritud muudatustel Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel siiski oodatav positiivne mõju nii reisijate arvule, müügitulule kui ka kasumlikkusele. Tõstmaks Saksa liinil opereerivate Superfast laevade tootlikust on otsustatud üks kolmest laevast välja prahtida. Juhul kui täiendavaid muudatusi ei tehta jätkavad Septembris Saksa liinil optimeeritud graafiku kohaselt kaks laeva. Prahtimise tulemusena tõuseb ühelt poolt laeva kasumlikkus ja samas vähenevad kolmandiku võrra Saksa liini opereerimiskulud. Kahe laevaga liinil jätkates on võimalik tõsta täituvust ja seeläbi ka kasumlikkust. Juhatus viib käesoleval hetkel ellu plaani, mis hõlmavad endas müügistrateegilisi ja müügiorganisatsiooni muudatusi, et tugevdada kontserni müügitööd ja tõsta reisijate arvu. Täiendavalt otsib juhatus võimalusi nii laevade operatiivkulude kui ka kaldakulude kärpimiseks kõikidel maadel. Kui vanemad laevad on planeeritud müüa, siis ei ole välistatud ka muud strateegilised stsenaariumid, mis hõlmaksid teiste laevade müüki, prahtimist või vahetamist liinidel, et optimeerida ettevõtte laevastiku kasutust. Viidatud tegevuste eesmärk on parandada kontserni tootlikust optimeerides või elimineerides nõrgemad üksused ja tegevused. Janek Stalmeister Finantsdirektor AS Tallink Grupp Tel. +372 6409 800 e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee
Pealkiri
Profit warning - 2007/2008 financial year
Teade
The Group's result in the current financial year are largely influenced by significantly increased fuel costs, higher interest costs and weak traffic volumes on some routes. The management is reviewing the forecasted targets reasoned by the following: - During the nine months of current financial year the total fuel cost increase for AS Tallink Grupp has been approximately 470 million EEK (EUR 30 million) compared to nine months of previous financial year. Since the start of the current financial year in September 2007 the price of the fuel for our vessels has increased by approximately 115% until today. The average fuel price in third quarter was about 93% higher than in the third quarter of last financial year. Significant additional fuel price increase of about 40% has taken place during the past four months. - Cargo volumes decrease from the higher competition on the Germany route has continued and therefore affects the results of Germany route. - Following the integration in Finland and Sweden and partly also from the implementation of the new booking system the sales activities have not been as effective as expected which has caused the traffic volumes between Finland and Sweden to stay below expected levels. - The delivery of new cruise vessel M/S Baltic Princess from the shipyard in mid-July was later than expected and the consequent re-routings on the Turku-Stockholm and Riga-Stockholm routes are as a result also delayed which combined overall positive impact from shorter period in the current financial year will not exceed the associated extra costs. Based on the above the management estimates the net sales for the current financial year ending in 31 August 2008 to be EUR 780 million (EEK 12,2 billion). The EBITDA is estimated to be up to 15% down from the last financial year and the net profit for the year will be less than EUR 30 million (EEK 470 million). In the longer term, including the next financial year, the delivery of Baltic Princess and related consequent changes of other ships on the Turku-Stockholm and Riga-Stockholm routes are expected to have positive impact to the passenger numbers, revenues and profitability. To improve the result of the Superfast vessels currently on the Germany route a chartering of one of the three vessels was contracted. Unless no further changes will be made then starting from September two Superfast vessels are planned to continue on the Germany route with the optimized schedule. The chartering will increase the result for one vessel and reduce the operating costs by one third for the Germany route. The two vessels which continue have possibility to operate at the higher utilisation ratio and therefore also higher profitability. The management is currently implementing action plan which includes the changes in sales strategies and sales organisation in order to strengthen and improve the passenger numbers. The management is also seeking further possibilities to cost cutting both in the operations and land organisation in all countries. While old vessels are prepared for sale other possible scenarios, including sale of any vessels, charters or reroutings could be considered as well in order to optimise the fleet usage and company's operations. The overall target is to improve the company's return by optimising or eliminating poorly performing business units and activities. Janek Stalmeister Financial Director AS Tallink Grupp Tel. +372 6409 800 e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee