Market announcement

AS Tallink Grupp

Category

Other price sensitive information

Date

17.07.2008 17:53:50

Title

Kasumihoiatus - 2007/2008 majandusaasta

Message

AS-i Tallink Grupp käesoleva majandusaasta majandustulemused on tugevalt        
mõjutatud suurenenud kütusekuludest, suurenenud intressikuludest ja mõnede      
liinide madalatest veomahtudest.                                                

Peamiselt alljärgnevatest asjaoludest tulenevalt korrigeerib AS-i Tallink Grupp 
juhatus varasemalt avaldatud prognoosi:                                         

- Käesoleva majandusaasta 9 kuu jooksul on ettevõtte kütusekulud tõusnud kokku 
umbes 470 miljoni krooni (30 miljonit euro) võrra võrreldes eelmise             
majandusaasta 9 kuuga. Alatest käesoleva majandusaasta algusest, 2007.a.        
septembrist, kuni tänaseni on laevakütuse hind tõusnud ligi 115%. Keskmine      
kütusehind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93% kõrgem kui möödunud        
majandusaasta kolmandas kvartalis. Oluline kütusehinna tõus ca. 40% on          
täiendavalt toimunud viimase nelja kuu jooksul.                                 

- Jätkunud on suurenenud konkurentsist tingituna kaubaveomahtude langus ja
sellest tingitud negatiivne mõju Soome-Saksa liini ulemustele. 

- Rootsi ja Soome kaldaorganisatsiooni integreerimise järgselt ja osaliselt ka
uue broneerimissüsteemi käivitamisest tingituna pole müügitöö olnud piisavalt 
efektiivne, mille tulemusena on Soome-Rootsi liinide reisijateveo mahud olnud   
oodatust madalamad.                                                             

- Uue kruisilaeva Baltic Princess valmimine ja üleandmine laevatehaselt toimus 
oodatust hiljem ning sellega seonduvad teiste laevade planeeritud liinide       
vahetused Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel samuti hilinevad.         
Muutustele järgnev aeg jääb liiga lühikeseks, et oodatav positiivne mõju        
käesoleval majandusaastal ületaks seonduvad kulutused.                          

Nimetatud asjaoludest tulenevalt prognoosib AS-i Tallink Grupp juhatus          
käesoleva, 31. augustil 2008 lõppeva, 2007/2008 majandusaasta müügituluks 780   
miljonit eurot (12,2 miljardit krooni). Kasum enne amortisatsiooni ja           
finantskulusid (EBITDA) langeb hinnanguliselt kuni 15% eelmise aasta tasemest   
ning kontserni puhaskasum jääb alla 30 miljoni euro (470 miljoni krooni).       



Pikemas perspektiivis ja ka järgmisel majandusaastal on uue kruisilaeva Baltic  
Princess liiniletulekul ja sellega seonduval teiste laevade planeeritud         
muudatustel Turu-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel siiski oodatav          
positiivne mõju nii reisijate arvule, müügitulule kui ka kasumlikkusele.        

Tõstmaks Saksa liinil opereerivate Superfast laevade tootlikust on otsustatud   
üks kolmest laevast välja prahtida. Juhul kui täiendavaid muudatusi ei tehta    
jätkavad Septembris Saksa liinil optimeeritud graafiku kohaselt kaks laeva.     
Prahtimise tulemusena tõuseb ühelt poolt laeva kasumlikkus ja samas vähenevad   
kolmandiku võrra Saksa liini opereerimiskulud. Kahe laevaga  liinil jätkates on 
võimalik tõsta täituvust ja seeläbi ka kasumlikkust.                            

Juhatus viib käesoleval hetkel ellu plaani, mis hõlmavad endas                  
müügistrateegilisi ja müügiorganisatsiooni muudatusi, et tugevdada kontserni    
müügitööd ja tõsta reisijate arvu.                                              

Täiendavalt otsib juhatus võimalusi nii laevade operatiivkulude kui ka          
kaldakulude kärpimiseks kõikidel maadel.                                        

Kui vanemad laevad on planeeritud müüa, siis ei ole välistatud ka muud          
strateegilised stsenaariumid, mis hõlmaksid teiste laevade müüki, prahtimist või
vahetamist liinidel, et optimeerida ettevõtte laevastiku kasutust. Viidatud     
tegevuste eesmärk on parandada kontserni tootlikust optimeerides või            
elimineerides nõrgemad üksused ja tegevused.                                    


Janek Stalmeister                                                               
Finantsdirektor                                                                 
AS Tallink Grupp                                                                
Tel. +372 6409 800                                                              
e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee

Title

Profit warning - 2007/2008 financial year

Message

The Group's result in the current financial year are largely influenced by      
significantly increased fuel costs, higher interest costs and weak traffic      
volumes on some routes.                                                         

The management is reviewing the forecasted targets reasoned by the following:   

- During the nine months of current financial year the total fuel cost increase 
for AS Tallink Grupp has been approximately 470 million EEK (EUR 30 million)    
compared to nine months of previous financial year. Since the start of the      
current financial year in September 2007 the price of the fuel for our vessels  
has increased by approximately 115% until today. The average fuel price in third
quarter was about 93% higher than in the third quarter of last financial year.  
Significant additional fuel price increase of about 40% has taken place during  
the past four months.                                                           

- Cargo volumes decrease from the higher competition on the Germany route has 
continued and therefore affects the results of Germany route.                   

- Following the integration in Finland and Sweden and partly also from the 
implementation of the new booking system the sales activities have not been as  
effective as expected which has caused the traffic volumes between Finland and  
Sweden to stay below expected levels.                                           

- The delivery of new cruise vessel M/S Baltic Princess from the shipyard in 
mid-July was later than expected and the consequent re-routings on the          
Turku-Stockholm and Riga-Stockholm routes are as a result also delayed which    
combined overall positive impact from shorter period in the current financial   
year will not exceed the associated extra costs.                                


Based on the above the management estimates the net sales for the current       
financial year ending in 31 August 2008 to be EUR 780 million (EEK 12,2         
billion). The EBITDA is estimated to be up to 15% down from the last financial  
year and the net profit for the year will be less than EUR 30 million (EEK 470  
million).                                                                       


In the longer term, including the next financial year, the delivery of Baltic   
Princess and related consequent changes of other ships on the Turku-Stockholm   
and Riga-Stockholm routes are expected to have positive impact to the passenger 
numbers, revenues and profitability.                                            

To improve the result of the Superfast vessels currently on the Germany route a 
chartering of one of the three vessels was contracted. Unless no further changes
will be made then starting from September two Superfast vessels are planned to  
continue on the Germany route with the optimized schedule. The chartering will  
increase the result for one vessel and reduce the operating costs by one third  
for the Germany route.  The two vessels which continue have possibility to      
operate at the higher utilisation ratio and therefore also higher profitability.

The management is currently implementing action plan which includes the changes 
in sales strategies and sales organisation in order to strengthen and improve   
the passenger numbers.                                                          

The management is also seeking further possibilities to cost cutting both in the
operations and land organisation in all countries.                              

While old vessels are prepared for sale other possible scenarios, including sale
of any vessels, charters or reroutings could be considered as well in order to  
optimise the fleet usage and company's operations. The overall target is to     
improve the company's return by optimising or eliminating poorly performing     
business units and activities.                                                  


Janek Stalmeister                                                               
Financial Director                                                              
AS Tallink Grupp                                                                
Tel. +372 6409 800                                                              
e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee