Börsiteade

TKM Grupp AS

Kategooria

Muu oluline informatsioon

Kuupäev

12.04.2010 16:30:00

Pealkiri

2010. AASTA I KVARTALI MÜÜGITULEMUSED

Teade

Tallinna Kaubamaja kontserni 2010. aasta I kvartali konsolideeritud
auditeerimata müügitulu oli 1,4 miljardit krooni (90,2 miljonit eurot). 2009.
aasta I kvartali müügitulu oli 1,5 miljardit krooni (97,4 miljonit eurot).
Müügitulu kahanes 7% võrra, kuid segmentide analüüs näitab, et langus on
pidurdumas. 

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2010. aasta esimeses
kvartalis oli 1,1 miljardit krooni (69,2 miljonit eurot), kahanedes võrrelduna
eelmise aasta võrreldava perioodiga 4%. Selveri kuu keskmine konsolideeritud
müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimeses kvartalis 5,2 tuhat krooni kuus,
vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes samuti 4% võrra.
Supermarketite segmendi müügitulu Eestis oli 1,1 miljardit krooni (69,2
miljonit eurot), mis on 2% väiksem, kui eelmise aasta esimesel kolmel kuul.
Müügitulu müügipinna ruutmeetrile keskmiselt kuus oli 5,3 tuhat krooni,
näidates võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 6%-list langust.
Võrreldavates kauplustes oli müügitulu müügipinna ruutmeetrile 5,4 tuhat
krooni, vähenedes võrdlusbaasiga 5%. Eestis asuvates Selverites sooritati 2010.
aasta esimesel kolmel kuul 7,7 miljonit ostu. Ostude arv võrrelduna aasta
varasema perioodiga on püsinud samal tasemel. Selveri keti müügiefektiivsusele
avaldas mõju mõnedes regioonides toimunud oluline konkurentsi tihenemine.
Olukorras, kus vabariigi jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus on
ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted, vähenes aasta kahel esimesel
kuul keskmiselt 9,5%, siis Selveri kaupluste käive Eestis kolmel esimesel kuul
kokku vähenes vaid 2%, mis viitab Selveri turuosa suurenemisele. I kvartali
müügitulemustele on positiivset mõju avaldanud turundustegevused ja
müügikampaaniad. Tulenevalt 2009. aasta sügisel vastu võetud otsusest
tütarettevõtte SIA Selver Latvia äritegevus Lätis külmutada, oli 2009. aasta
lõpuks kuuest Lätis tegutsenud Selveri kauplusest suletud 5 kauplust. Käesoleva
aasta märtsis suleti viimane, Daugavpilsis asuv kauplus. Selveri müügitulu
Lätis 2010. aasta esimeses kvartalis oli seetõttu 0,2 miljonit krooni (10 tuhat
eurot) võrrelduna 25,8 miljoni krooniga (1,7 miljoni euroga) eelmise aasta
samal perioodil. Käesoleva aasta märtsis avati Selver Haapsalus, Rannarootsi
keskuses. Kaupluses on müügipinda 1,5 tuhat ruutmeetrit. Rannarootsi Selveri
avamisega kasvas Selverite arv Eestis 35 kaupluseni. 

Kaubamajade ärisegmendi 2010. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 254,3 miljonit
krooni (16,3 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes
8%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 3 kuul 3,4 tuhat
krooni kuus, mis on 14% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, samas on
Kaubamajade keskmine müügipind suurenenud 852 m2 võrra. Esimeses kvartalis
toimusid renoveerimistööd Tartu Kaubamaja meeste- ja digimaailmas, kus
veebruaris avati täiesti uuel pinnal uus muusikapood. Tartu Kaubamaja
renoveerimistööd jäid peamiselt märtsikuusse. Esimese kvartali teises pooles on
tunda majanduse paranemise märke, kusjuures märtsikuu Kaubamajade netokäive oli
eelmise aastaga samal tasemel. Kolme I.L.U. kosmeetikakauplust opereeriva OÜ
TKM Beauty Eesti müügitulu 2010.aasta I kvartalis oli 6,7 miljonit krooni (0,4
miljonit eurot). I.L.U. keti esimene kauplus avati 2009. aasta märtsis Pärnu
Keskuses ning järgmised 2009. aasta novembris Tallinnas Rocca al Mare
Kaubanduskeskuses ning Tartus Lõunakeskuses. 2010. aasta sügisel on planeeritud
avada keti neljas kauplus Tallinnas Kristiine Keskuses. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2010. aasta esimese kvartali kontserniväline müügitulu
oli 10,0 miljonit krooni (0,6 miljonit eurot), kahanedes eelmise aasta sama
perioodiga 11% tingituna üüritegevuse vähenemisest Lätis. 

Autokaubanduses jätkub madalseis, I kvartalis müüdi Eestis 2090 sõiduautot, mis
on 18% vähem kui aasta tagasi. Lätis langes müük 37%, müüdi 825 sõidukit.
Leedus müüdi 1371 sõiduautot ning langus oli 27%. 2010. aasta I kvartali
müügitulu ilma segmentide vaheliste tehinguteta oli 23,1 miljonit krooni (1,5
miljonit eurot), jäädes 63% alla eelmise aasta sama perioodi tuludele. Aasta
esimesel kolmel kuul müüdi kokku 141 autot ehk 173 autot vähem, kui aasta varem
samal perioodil. KIA sõidukite turuosa Baltikumis ületas I kvartalis 3% piiri,
aasta tagasi oli see 2,14%. 

Jalatsikaubanduse 2010. aasta I kvartalis oli käive 38,6 miljonit krooni (2,5
miljonit eurot), vähenedes võrreldes 2009. aasta sama perioodiga 4%, mis on
viimase kuue kvartali väikseim langus. Esimeses kvartalis on jätkunud SHU
jalatsiketi hoogne areng, mille tulemusega avanesid seniste Suurtüki kaupluste
pindadel uued SHU kauplused Viru keskuses, Järve keskuses ja Lasnamäe
Centrumis. Ettevõte loeb SHU jalatsiketi käivitamist edukaks projektiks ning
teises kvartalis jätkub SHU jalatsiketi aktiivne laienemine ka väljaspool
Tallinna. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 31-st kauplusest asuvad täna 28
Eestis ja 3 Lätis. 

Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel 731 5000

Pealkiri

SALES RESULTS FOR THE FIRST QUARTER OF 2010

Teade

The consolidated unaudited sales revenue of Tallinn Kaubamaja Group for the
first quarter of 2010 amounted to 1.4 billion kroons (90.2 million euros). The
sales revenue for the 1st quarter of 2009 was 1.5 billion kroons (97.4 million
euros). The sales revenue dropped by 7%, but segment analysis shows that the
decrease is slowing. 

In the first quarter of 2010, the consolidated sales revenue of the business
segment of supermarkets totalled to 1.1 billion kroons (69.2 million euros),
dropping by 4% compared to the same period of the previous year. In the first
quarter, Selver's average monthly consolidated sales revenue per square metre
of the selling space was 5.2 thousand kroons, decreasing by 4% compared to the
same period of the previous year. In Estonia, the sales revenue of the business
segment of supermarkets amounted to 1.1 billion kroons (69.2 million euros)
which is 2% less than during the first three months of the previous year. The
average monthly sales revenue per square metre of the selling space was 5.3
thousand kroons, exhibiting a decrease of 6% compared to the same period of the
previous year. In the comparable stores, the sales revenue per square metre of
the selling space was 5.4 thousand kroons, dropping by 5% compared to the
respective benchmark. In the first three months of 2010, 7.7 million purchases
were made in the Selver stores in Estonia. Compared to the same period of the
previous year, the number of purchases has remained at the same level. In some
regions, the sales effectiveness of the Selver chain was influenced by the
substantial tightening of the competition there. In the situation where the
nationwide retail sales in non-specialised stores, selling predominantly food
products, beverages and tobacco products, decreased by an average of 9.5%
during the first two months of this year, the turnover of the Selver stores
dropped only by 2% during the three first months of 2010, which refers to the
increase in market share. The sales results of the 1st quarter have been
promoted by marketing activities and sales campaigns. In line with the decision
passed in autumn 2009 to freeze the business activity of the subsidiary SIA
Selver Latvia in Latvia, five of the six Selver stores operating in Latvia had
been closed by the end of 2009. The last of them, the store located in
Daugavpils, was closed in this March. Hence, the sales revenue of Selver in
Latvia for the 1st quarter of 2010 was 0.2 million kroons (10 thousand euros)
compared to 25.8 million kroons (1.7 million euros) in the same period of the
previous year. In this March, a Selver store was opened at Rannarootsi Centre
in Haapsalu. The store has a selling space of 1.5 thousand square metres. After
the opening of the Rannarootsi Selver, there are altogether 35 Selver stores in
Estonia. 

The sales revenue of the business segment of department stores for the first
three months of 2010 was 254.3 million kroons (16.3 million euros), dropping by
8% compared to the same period of the previous year. During the first three
months, the sales revenue of the business segment of department stores per
square metre of the selling space was 3.4 thousand kroons per month that is 14%
less than in the same period of the previous year, however, the average selling
space of the department stores has grown by 852 m2. In the first quarter,
renovation works were performed in the Men's Fashion and Technology Department
at Tartu Kaubamaja where a new music store was opened in an entirely new
selling space. The renovation works at Tartu Kaubamaja were carried out mostly
in March. In the second half of the first quarter, there are signs that economy
is picking up again, and in March the net turnover of the business segment of
department stores was at the same level with the previous year. In the first
quarter of 2010, the sales revenue of OÜ TKM Beauty Eesti, operating three
I.L.U. beauty stores, totalled to 6.7 million kroons (0.4 million euros). The
first store of the I.L.U. chain was opened in March 2009 at Pärnu Centre,
followed by the stores opened in November 2009 at Rocca al Mare shopping centre
in Tallinn and at Lõunakeskus in Tartu. The fourth store of the chain is
planned to be opened this autumn at Kristiine Centre in Tallinn. 

The sales revenue of the business segment of real estate for the first quarter
of 2010 outside the Group was 10.0 million kroons (0.6 million euros),
exhibiting a drop of 11% compared to the same period of the previous year due
to the reduction of renting activities in Latvia. 

The depression is continuing in the car segment, 2090 passenger vehicles were
sold in Estonia in the first quarter, which is 18% less than a year ago. Sales
fell 37% in Latvia, 825 vehicles were sold. In Lithuania 1371 vehicles were
sold and decrease was 27%. The sales revenue of the car segment for the 1st
quarter of 2010 with the exclusion of inter-segmental transactions was 23.1
million kroons (1.5 million euros), falling short of the revenue for the same
period of the previous year by 63%. In the first three months of the year, a
total of 141 cars were sold, i.e. 173 cars less than in the same period of the
previous year. KIA vehicle market share of the Baltic states exceeded the 3% in
the first quarter, a year ago it was 2.14%. 

In the first quarter of 2010, the turnover of the footwear trade was 38.6
million kroons (2.5 million euros), dropping by 4% compared to the same period
of 2009 that represents the smallest decline during the last six quarters. The
dynamic development of the SHU footwear chain continued in the first quarter
when new SHU stores were opened in the former selling spaces of Suurtüki at
Viru Centre, Järve Centre and Lasnamäe Centrum. The company considers the
launch of SHU concept as successful project and in the second quarter, the
active expansion of the SHU footwear chain will take place also outside
Tallinn. Currently, 28 stores of 31 stores of the Group's footwear stores are
located in Estonia and 3 in Latvia. 


Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone +372 731 5000