Börsiteade

TKM Grupp AS

Kategooria

Muu oluline informatsioon

Kuupäev

13.07.2009 16:30:00

Pealkiri

2009. AASTA I POOLAASTA MÜÜGITULEMUSED

Teade

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta I poolaasta konsolideeritud
auditeerimata müügitulu oli 3,2 miljardit krooni (203,3 miljonit eurot),
sellest 1,7 miljardit krooni (105,8 miljonit eurot) teeniti teises kvartalis.
2008. aasta I poolaasta müügitulu oli 3,0 miljardit krooni (193,2 miljonit
eurot). Käibe kasv oli 5,1%. 

Supermarketite ärisegmendi 2009. aasta esimese poolaasta konsolideeritud
müügitulu oli 2,35 miljardit krooni (149,9 miljonit eurot), mis on 21% enam kui
eelmise aasta samal perioodil. Selveri konsolideeritud netokäive 2009. aasta
teises kvartalis oli 1,2 miljardit krooni (77,4 miljonit eurot), kasvades
võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 26%. 

Selveri konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel
poolaastal 5,4 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes 23% võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile
6,0 tuhat krooni kuus, näidates eelmise aasta sama perioodiga võrreldes
18%-list langust. Selveri keti müügiefektiivsusele avaldasid negatiivset mõju
üleüldine majanduse langus, tarbija ostukorvis kui ka Selveri
turunduskampaaniates suurenenud soodustoodete osakaal, uute kaupluste madalam
müügiefektiivsus käivitusperioodil ning müügiefektiivsuse langus kauplustes,
kus 2008. aastal toimus müügipinna laiendus. Käesoleva aasta esimesel
poolaastal avas Selver 2 uut kauplust Eestis, Narvas ja Tallinnas Kakumäel,
ning 4 uut kauplust järgnevates asukohtades Lätis: Kuldiga, Daugavpils,
Salaspils, Aizkraukle. Kokku suurenes supermarketite ärisegmendi müügipind
2009. aasta esimesel poolaastal 7944 ruutmeetri võrra. Esimesel poolaastal
sooritati Selveri ketis kokku 16,9 miljonit ostu, mis on 29% enam kui eelmise
aasta samal perioodil. 

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 583,3
miljonit krooni (37,3 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes 20,4%. Sellest teises kvartalis oli müügitulu 306,7 miljonit krooni
(19,6 miljonit eurot), mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes väiksem
19,7%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel poolaastal
4,1 tuhat krooni kuus, mis on 23% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, mil
see oli 5,3 tuhat krooni kuus. Samas kaubamajade kogu müügipind on eelmise
aasta sama perioodiga suurenenud 658 m2 võrra, mis on 3% rohkem kui eelmisel
aastal samal perioodil. Lisaks üldisele tarbimise vähenemisele mõjutas
müügitulu vähenemist I kvartalis alguse saanud ulatuslikud renoveerimistööd
Ilumaailmas, Noortemaailma kolimine ning märtsikuus valminud uus Naiste
Kingamaailm. Teise kvartali müügitulule avaldas mõju varasem allahindluste
perioodi algus võrreldes eelmise aastaga, mistõttu kokkuvõttes oli teises
kvartalis müügitulu vähenemine eelmise aastaga võrreldes väiksem kui esimeses
kvartalis. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2009.aasta esimese poolaasta kontserniväline müügitulu
oli 21,8 miljonit krooni (1,4 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama
perioodiga 6,5%. sh II kvartali müügitulemuseks kujunes 10,5 miljonit krooni
(0,7 miljonit eurot). I poolaastal valmisid Lätis 2 Selverit: Jaanuaris
Salaspilsi Selver ja aprillis Rezekne Selver. 

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta esimese poolaasta müügitulu ilma
segmentide vaheliste tehinguteta oli 147,7 miljonit krooni (9,4 miljonit
eurot), olles 53% väiksem eelmise aasta sama perioodi tuludest. Esimesel
poolaastal müüdi kokku 761 autot. 2008. aasta sama perioodi müügitulu 1325 auto
müügist oli 315,4 miljonit krooni (20,2 miljonit eurot). 2009. aasta II
kvartali müügitulu oli 84,9 miljonit krooni (5,4 miljonit eurot) ning kokku
müüdi 357 autot. 2008. aasta sama perioodi müügitulu oli 179,2 miljonit krooni
(11,5 miljonit eurot) ning müüdi 808 autot. II kvartalis jätkus autoturu suur
langus. Eestis registreeriti II kvartalis 2586 uut sõiduautot, mis on 66% vähem
kui eelmisel aastal. Lätis registreeriti II kvartalis 1350 uut autot, mis annab
turu languseks 77% ning Leedus registreeriti 1969 uut autot, mis on 70% vähem
aasta tagusest tulemusest. I poolaasta autoturu languseks kujunes Eestis 66%,
Lätis 78% ja Leedus 70%. 

Jalatsikaubanduse müügitulu 2009. aasta II kvartalis oli 39,6 miljonit krooni
(2,5 miljonit eurot) ja I poolaastal kokku 79,8 miljonit krooni (5,1 miljonit
eurot). Eelmise aasta aprillis omandatud Suurtüki kauplusteketi käive oli II
kvartalis 16,8 miljonit krooni (1,1 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta
sama perioodiga võrreldes 35,5%, mil käive oli 26,1 miljonit krooni (1,7
miljonit eurot). Juuni alguses avati Pärnus Port Artur 2 keskuses esimene uue
kontseptsiooniga ABC Kinga kauplus. Tegu on esimese käegakatsutava tulemusega
ligi aasta kestnud arendusprojektile, mille käigus töötati välja uus ABC Kinga
kontseptsioon ja värskendati 15 aasta vanust visuaalset identiteeti. Kontserni
kahe jalatsikaupluste keti 34-st kauplusest asuvad 28 Eestis ja 6 Lätis. 

Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. kauplus uues
Pärnu Keskuses. Kaupluse teise kvartali müügitulu oli kokku 2,0 miljonit krooni
(0,1 miljonit eurot). Esimese poolaasta müügitulu kokku oli 2,5 miljonit krooni
(0,2 miljonit eurot). Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca
al Mare Kaubanduskeskuses ja Tartu Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses
ning esimene kauplus Lätis on planeeritud avada 2010. aastal. 

Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel 731 5000

Pealkiri

SALES RESULTS FOR 6 MONTHS 2009

Teade

The consolidated unaudited sales revenue of Tallinna Kaubamaja Group for the
first half-year 2009 was 3.2 billion kroons (203.3 million euros), 1.7 billion
kroons (105.8 million euros) of which were earned in the second quarter. The
sales revenue for the first half-year 2008 was 3.0 billion kroons (193.2
million euros). The sales increased by 5.1%. 

The consolidated sales revenue of the supermarket business segment for the
first half-year 2009 was 2.35 billion kroons (149.9 million euros), 21% more
than in the same period last year. In the second quarter of 2009, the
consolidated net sales of Selver were 1.2 billion kroons (77.4 million euros),
an increase of 26% compared to the same period of the previous year. 

The consolidated sales revenue of Selver per retail space square metre was 5.4
thousand kroons a month in the first half-year, a 23% decrease compared to the
same period last year. Comparable store sales per retail space square metre
were 6.0 thousand kroons a month, showing a decrease of 18% from the same
period of the previous year. The overall economic recession, the larger
percentage of special offer products in consumers' market basket as well as in
the assortment of Selver`s marketing campaigns, the lower sales efficiency of
new stores during their launch period, and the reduced sales efficiency in
stores where commercial space was extended in 2008 have had a negative impact
on the sales efficiency of the Selver supermarket chain. In the first half-year
of this year Selver opened two new stores in Estonia, one in Narva and the
other in Kakumäe in Tallinn, and four new stores in Latvia in the following
locations: Kuldiga, Daugavpils, Salaspils, Aizkraukle. The total increase of
retail space in supermarket segment was 7944 square metres in the first half of
2009. In the first half-year, 16.9 million purchases were made in the Selver
chain, 29% more compared to the same period of the previous year. 

In the department store segment, the sales revenue for the first half-year 2009
was 583.3 million kroons (37.3 million euros), falling by 20.4% compared to the
same period last year. In the second quarter the sales revenue accounted for
306.7 million kroons (19.6 million euros), which was lower by 19.7% compared to
the same period a year ago. The sales revenue of department stores per square
metre was 4.1 thousand kroons a month in the first half-year, 23% less than for
the same period last year, which was 5.3 thousand kroons a month. The total
retail space of department store segment, however, has increased by 658 m2,
that is 3% more compared to the same time a year ago. In addition to the
overall reduction of consumption, the sales revenue dropped further due to the
comprehensive renovation commenced in the first quarter in the Beauty
Department (Ilumaailm), the moving of Youth Fashion Department (Noortemaailm),
and the completion of the new Women's Shoe Department (Naiste Kingamaailm) in
March. This year the period of discount sales began earlier than last year,
affecting the second quarter sales revenue, which is why the second quarter
sales revenue decline compared to the previous year was smaller than in the
first quarter. 

The first half-year sales revenue of real estate business segment outside the
Group was 21.8 million kroons (1.4 million euros), a 6.5% year-on-year
increase, including the second quarter sales 10.5 million kroons (0.7 million
euros). In the first half-year, two Selver stores were completed in Latvia:
Salaspils Selver in January and Rezekne Selver in April. 

The sales revenue of the car trading business segment for the first half-year
2009, transactions between segments not included, was 147.7 million kroons (9.4
million euros), which is 53% lower than the revenue in the same period last
year. In the first half-year, altogether 761 cars were sold. At the same time
in 2008, the sales revenue from the sale of 1325 cars was 315.4 million kroons
(20.2 million euros). The sales revenue for the second quarter of 2009 was 84.9
million kroons (5.4 million euros), and altogether 357 cars were sold. The
sales revenue for the same period in 2008 was 179.2 million kroons (11.5
million euros) with 808 cars sold. A continuing steep fall in the car trading
market was seen in the second quarter. In Estonia, 2586 new motor-cars were
registered in the second quarter, which is 66% less than a year ago. In Latvia,
1350 new cars were registered in the second quarter, which constitutes a 77%
market drop, and in Lithuania 1969 new cars were registered, which is 70% less
than a year ago. The decrease in the car market was 66% in Estonia, 78% in
Latvia and 70% in Lithuania. 

The sales revenue from footwear trade in the second quarter of 2009 was 39.6
million kroons (2.5 million euros), and the total result for the first
half-year was 79.9 million kroons (5.1 million euros). The Suurtüki chain,
which was obtained in April last year, generated 16.8 million kroons (1.1
million euros) in sales in the second quarter, a decline of 35.5% compared to
the same period last year when the sales were 26.1 million kroons (1.7 million
euros). At the beginning of June, an ABC King store opened for business in Port
Artur 2 centre in Pärnu, introducing their new concept. This is the first
tangible result of the almost year-long development project, during which a new
concept for ABC King was developed and the 15-year-old visual identity was
renewed. Of the 34 shoe shops belonging to the Group's two shoe shop chains, 28
are located in Estonia and 6 in Latvia. 

The first store of the beauty store chain I.L.U. was opened in the new Pärnu
shopping centre in the second half of March. The store earned a sales revenue
of 2.0 million kroons (0.2 million euros) in the second quarter. The total
sales revenue in the first half-year was 2.5 million kroons (0.2 million
euros). The next I.L.U. beauty store chain store will open their doors in
November in Rocca al Mare and Tartu Lõunakeskus shopping centres. For 2010,
there are plans to open a store in the Kristiine shopping centre, as well as
the first store in Latvia. 

Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone: +372 731 5000