Börsiteade

TKM Grupp AS

Kategooria

Muu oluline informatsioon

Kuupäev

13.04.2009 16:30:00

Pealkiri

2009. AASTA I KVARTALI MÜÜGITULEMUSED

Teade

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta esimese 3 kuu konsolideeritud
auditeerimata müügitulu oli 1,52 miljardit krooni (97,4 miljonit eurot).
Eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu oli 1,47 miljardit krooni (94,0
miljonit eurot). Käibe kasv oli 3,7%. 

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2009. aasta esimeses
kvartalis oli 1,1 miljardit krooni (72,4 miljonit eurot), mis on 16% enam kui
eelmise aasta samal perioodil. Supermarketite ärisegmendi eelmise aasta
võrreldava perioodi müügitulu oli 973 miljonit krooni (62,2 miljonit eurot). 
 
Selveri kuu keskmine konsolideeritud müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli
esimeses kvartalis 5,5 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama
perioodiga võrreldes 26 protsendi võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive
müügipinna ruutmeetrile 5,9 tuhat krooni kuus, näidates eelmise aasta sama
perioodiga võrreldes 20 protsendilist langust. Selveri keti müügiefektiivsusele
avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus ja tarbimise vähenemine,
uute kaupluste madalam müügiefektiivsus käivitusperioodil ning
müügiefektiivsuse langus kauplustes, kus 2008. aastal laiendati müügipinda
ligikaudu kaks korda. Käesoleva aasta esimeses kvartalis avas Selver 2 uut
kauplust Eestis, Narvas ja Tallinnas Kakumäel ning 1 uue kaupluse Lätis Kuldiga
linnas. Kokku kasvas supermarketite ärisegmendi müügipind 2009. aasta esimeses
kvartalis 4 217 ruutmeetri võrra. Selveri ketis kokku sooritati esimeses
kvartalis 8 miljonit ostu, mis on 23% enam kui eelmise aasta samal perioodil. 

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 276,2 miljonit
krooni (17,7 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes
21%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 3 kuul 4,0
tuhat krooni kuus, mis on 21% vähem kui eelmise aasta samal perioodil.
Kaubamajade ärisegmendi müügitulu vähendas lisaks üldisele tarbimise
vähenemisele Noortemaailma kolimine ning I kvartalis alguse saanud ulatuslikud
renoveerimistööd Ilumaailmas. Märtsi lõpus avati Naiste Kingamaailm, mille
innovaatilisest väljapanekust leiab lisaks kingadele käekotte, sukke-sokke ning
muid aksessuaare. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2009. aasta esimese 3 kuu müügitulu oli 12,0 miljonit
krooni (0,8 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 17%. 

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta 3 kuu müügitulu oli 62,5 miljonit krooni
(4,0 miljonit eurot). Kolme kuuga müüdi 314 uut sõidukit, mis on 203 sõidukit
vähem kui aasta varem samal perioodil. KIA sõiduauto turuosa Baltikumis on
2,2%, vähenedes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 21%. 2009. aasta kolmel
kuul langes Eesti autoturg 67%. KIA müük langes 70%, jättes sellega perioodi
lõpuks KIA turuosaks 2,9%. Läti turg tegi esimese kolme kuuga läbi suurima
kukkumise - koguni 77%, KIA sõidukite müük langes - 91%. KIA turuosa Lätis oli
esimese 3 kuu lõpus 1%. 2009. aasta I kvartalil Leedu sõiduautode turu langus
on 70%. KIA omab Leedu sõiduautoturust 2,1%. 

I kvartali jalatsikaubanduse müütulu osa kontserni käibes oli 40,5 miljonit
krooni (2,6 miljonit eurot). Tallinna Kaubamaja kontsern omandas esimese
jalatsiäri 2008. aasta aprillis. Tänaseks omab kontsern 2 jalatsikaupluste
ketti 34 jalatsikauplusega, millest 6 kauplust asuvad Lätis. 

Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. pood uues
Pärnu Keskuses. Esimesed nädalad näitasid klientide suurt huvi uue kaupluse
vastu, märtsi netokäive oli 0,5 miljonit krooni (0,03 miljonit eurot).
Järgmised I.L.U. keti kauplused avatakse novembris Rocca al Mare
Kaubanduskeskuses ning Tartu Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses ning
esimene kauplus Lätis on planeeritud avada 2010. aastal. 


Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel 7 315 000

Pealkiri

SALES RESULTS FOR THE FIRST QUARTER OF 2009

Teade

The consolidated unaudited sales revenue of Tallinna Kaubamaja for the first
three months of 2009 was 1.52 billion kroons (97.4 million euros). Sales
revenues for the comparable period last year were 1.47 billion kroons (94.0
million euros). The turnover grew by 3.7%. 
 
The consolidated unaudited sales revenue in the supermarket business segment
was 1.1 billion kroons (72.4 million euros) in Q1 2009, a 16% growth year over
year. The sales revenue in this business segment for comparable period last
year was 973 million kroons (62.2 million euros). 
 
The monthly average consolidated net sales per square meter of Selver's sales
area amounted to 5.5 thousand kroons in Q1, showing a 26% fall year over year.
The monthly turnover per square meter of sales area in comparable stores was
5.9 thousand kroons, a 20% decrease year over year. The overall economic
downturn, declined consumption, lower sales efficiency during the start-up
period in newly opened stores as well as the reduced sales efficiency in stores
where sales area was nearly doubled in 2008 had a negative effect on the sales
efficiency of Selver. During the first quarter of 2009 Selver opened two new
stores in Estonia - in Narva and Kakumäe, and a new store in the Latvian town
of Kuldiga. Altogether the sales area in supermarkets business segment grew by
4,217 square meters in Q1 2009. In total eight million purchases were made in
Selver chain during Q1 2009, which means a 23% increase year over year. 
 
The sales revenue for the department stores business segment for the first 3
months of 2009 was 276.2 million kroons (17.7 million euros), a decrease of 21%
year over year. The average monthly sales of the department stores per square
meter of sales area for the three months totalled 4.0 thousand kroons, which
means a 21% fall year over year. Besides the general fall in consumption, the
sales revenue of department stores was also influenced by the relocation of the
Youth Fashion and the extensive renovations of the Beauty Department that begun
in Q1. At the end of March the Women's Shoe Department was opened, the
innovative selection of which includes shoes as well as bags, hosiery and other
accessories. 
 
The sales revenue of real estate business segment for the first three months of
2009 was 12.0 million kroons (0.8 million euros), an increase of 17% year on
year. 
 
The sales revenue of the car trade segment was 62.5 million kroons (4.0 million
euros) for the first three months of 2009. During the three months, 314 new
vehicles were sold, which is 203 vehicles less compared to the same period the
year before. KIA now holds a 2.2% market share in the Baltic countries, a 21%
decline year over year. The Estonian car market fell by 67% during the first
three months of 2009. The sales of KIA fell by 70%, setting KIA's market share
at 2.9% as at the end of the period. The Latvian market fell the most during
the three month period - 77% and the sales of KIA cars dropped by 91%. KIA held
a 1% market share in Latvia as at the end of Q1. The Lithuanian car market fell
by 70% by the end of Q1 2009. KIA has a 2.1% market share of the Lithuanian car
market. 
 
Footwear retailing accounted for a 40.5 million kroons (2.6 million euros)
share in the Group's sales revenues. Tallinna Kaubamaja Group acquired its
first footwear business in April 2008. Today the Group has two shoe store
chains with 34 stores, 6 of which are located in Latvia. 
 
At the end of March the first beauty store of I.L.U. chain was opened in the
new Pärnu Keskus. The first weeks proved to be a success in terms of customer
interest - the net turnover in March was 0.5 million kroons (0.03 million
euros). Next I.L.U. stores will be opened in November in Rocca al Mare Shopping
Centre and in Tartu Lõunakeskus. The store in Kristiine Keskus and the first
Latvian I.L.U. store are planned to be opened in 2010. 
 
 
Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone: +372 7 315 000