Market announcement

AS Silvano Fashion Group

Category

Annual financial report

Date

28.04.2009 19:30:00

Title

2008 aasta auditeeritud majandustulemused

Message

Kontserni tegevustulemused

2008. aastal tabas majanduslangus teravalt kogu maailma majandust. Nõudlus
kaupade järele vähenes kõigil turgudel, kus Kontsern tegutseb. Jaemüügi
kiiresti kasvav osatähtsus Kontserni kogukäibes vähendas kasumlikkust ning
jaemüügi rendipindade ja personaliga seotud suurenenud püsikulude tõttu
halvenesid ka puhaskasumi ja EBITDA näitajad. Samal ajal võib aga täheldada
enam kui 50% list aastakäibe kasvu üle aasta tegutsenud jaemüügikauplustes
Venemaal, mis on suurim piirkond, kus Kontsern oma jaemüügitegevust laiendab.
Baltimaades on naisterõivaste jaemüük võrreldes eelmise aastaga vähenenud, seda
peamiselt piirkonna majandussituatsiooni tõttu. Vaatamata ruutmeetri müügikäibe
olulisesele kasvusule Venemaa ja Ukraina kauplustes olid üldised 
müügitulemused ebapiisavad äriefektiivsuse tagamiseks lähitulevikus. Turukriisi
tõttu piisaks üksnes Venemaal tekkinud kahjumist, et seada ohtu kogu
jaekaubandus Venemaal. Oleme otsustatud keskenduda SFG peamise tegevusala
(naistepesu jaemüügi) arendamisele. PTA naisterõivaste kauplused Venemaal
suletakse 2009. aasta esimesel poolel. PTA Ukraina tütarettevõte
restruktureeriti 2009. aasta alguses ning tegevuskulud vähenesid märgatavalt.
Kavatseme jätkata naisterõivaste müüki kuues olemasolevas kaupluses Ukrainas. 

Majanduslangus ning negatiivne kasv kõigil turgudel, kus Kontsern tegutseb,
tõenäoliselt jätkub ka järgmistel perioodidel. Seepärast on Kontsern võtnud
kasutusele terve rea meetmeid oma äritegevuse kohandamiseks madalama nõudluse
tingimustele. 

Majandustulemused

Kontserni 2008. aasta müügitulu ulatus 1 694,8 miljoni kroonini, kasvades
eelmise aastaga võrreldes 9,8%. Jaemüügi osakaal tõusis märkimisväärselt ja
moodustes 28,1% müügi kogumahust (2007. aastal 18.1%). Samuti suurenes
naisterõivaste müügi osakaal, kasvades 11,9%-ni (2007. aastal 10,1%). 

Kontserni 2008. aasta brutorentaablus oli 43,9%, mis on võrreldes aastatagusega
pisut paranenud (2007. aastal 43,5%), seda peamiselt tänu kasvanud jaemüügile. 

2008. aasta ärikasumiks kujunes 46,2 miljonit krooni (2007. aastal 321,6
miljonit krooni). Osaliselt seletab ärikasumi vähenemist see, et 2007. aasta
ärikasumis sisaldus ka kasum negatiivse firmaväärtuse mahakandmisest summas
89,4 miljonit krooni, mis tulenes aktsiaosaluse suurendamisest SP-s ZAO
Milavitsa. 

Seoses 2008. aasta kiire majanduslangusega hindas Kontsern ümber perioodi
olulisemad investeeringud ning tuvastas, et investeeringutega UAB Linret LT-sse
summas 11,0 miljonit krooni ja France Style Lingerie S.A.R.L. isse summas 21,9
miljonit krooni seotud firmaväärtused ei ole kaetavad. Selle tulemusena
kajastati muude ärikulude all kahjum firmaväärtuse mahakandmisest kogusummas
32,9 miljonit krooni. 

2008. aasta 4. kvartalis pidas Kontsern läbirääkimisi lepingu sõlmimiseks kõigi
SFG omandis olevate Splendo Polska Sp. z o.o. aktsiate müümiseks (mis
moodustavad kokku 90% Splendo Polska Sp. z o.o. aktsiakapitalist). Splendo on
Poolas registreeritud jaemüügiga tegelev tütarettevõte, kes opereerib 6
jaemüügipunkti. Splendo Polska Sp. z o.o. aktsiate müügitehing allkirjastati
2009. aasta 1. kvartalis. Arvestades Splendosse tehtud investeeringute
kogumahtu, hinnati tehingust saadud kahjumi suuruseks ligikaudu 18,8 miljonit
krooni ning summa kajastati 2008. aasta muude ärikulude all. Splendo Polska Sp.
z.o.o. 2008. aasta puhaskahjumiks kujunes 14,1 miljonit krooni, seega lõpeb
kahjumittootva tütarettevõtte müügiga raha väljavool Poola ettevõttesse.
Splendo ostab ära Kontserni hulgimüügipartner Poolas ning Splendo
firmakauplused jätkavad pärast muutust jaemüüki Milavitsa tootemargi
frantsiisikauplustena. 

2008. aastal hindas Kontsern ümber ka Venemaal PTA ja Oblicie jaemüügiga
tegelevate kaupluste tulemused. Seoses eeldatava majanduslanguse jätkumisega
ning toetudes kaupluste senistele äritulemustele otsustas juhtkond, et 2009.
aasta esimesel poolel suletakse kõik PTA ning mõned Oblicie kauplused Venemaal.
Samuti otsustas juhtkond Oblicie kaubamärgi all tegutsenud kauplused ümber
muuta Milavitsa kaubamärki kandvateks kauplusteks, et suurendada Milavitsa
tootemargi mõju naistepesu jaemüügi terviktulemustele Venemaal. PTA jätkab
jaemüüki Eestis, Lätis, Leedus ja Ukrainas. Seisuga 31.12.2008 hinnati Venemaa
jaemüügi restruktureerimisest tuleneva kahjumi suuruseks ligikaudu 32,9
miljonit krooni. Kahjum summas 29,7 miljonit krooni on kajastatud muude
ärikuludena ja summas 3,2 miljonit krooni 31.12.2008 lõppenud majandusaastal
müüdud toodangu kuluna. 

Lisaks eelnevale avaldas ärikasumile negatiivset mõju ka Kontserni
turustuskulude kasv, mis tulenes jaemüügikaupluste arvu suurenemisest.
Turustuskuludest enamiku moodustasid kaupluste rendikulud. 

Kahjum valuutakursi muutustest ulatus 62,1 miljoni kroonini (2007. aastal oli
kasum valuutakursi muutustest 4,3 miljonit krooni). Osaliselt tekkis kahjum
seoses eurodes fikseeritud Kontserni-siseste tehingu- ja laenusaldodega. 2008.
aasta keskmine BYR/EUR (Valgevene rubla/euro) kurss oli 3 134,80 (2007. aastal
2 937,06) ning keskmine RUR/EUR (Venemaa rubla/euro) kurss oli 36,45 (2007.
aastal 35,03). Kontserni 2008. aasta puhaskahjumiks kujunes 119,0 miljonit
krooni, langus võrreldes 2007. aastaga 163,6%. Puhasrentaablus oli -7,0% (2007.
aastal 12,1%). 

Kontserni 2008. aasta omakapitali tootluseks kujunes -17,3% (2007. aastal
31,5%). Varade tootlus oli  10,4% (2007. aastal 19,7%). Varade tootluse
vähenemise põhjustas osaliselt käibekapitali kasv, suures osas aga varude
suurenemine ja ostjatelt laekumata arved. 

Majanduslik seis

2008. aasta 31. detsembri seisuga ulatus kontserni varade maht 1 208,5 miljoni
kroonini (31.12.2007: 1 089,6 miljonit krooni). 

Nõuded ostjate vastu kasvasid 9,5 miljoni krooni võrra ja varud 96,9 miljoni
krooni võrra. Seisuga 31.12.2008 moodustasid varud 434,4 miljonit krooni.
Varude mahu kasv oli tingitud eelkõige 2008. aasta lõpul vähenenud tarbimisest
ning jaemüügivõrgu laiendamisest, mis nõudis püsikäibevahendite suurendamist.
Kontsern tegi kaupluseruumide eest rendi ettemakseid ja maksis tagatisrahasid,
mis kajastuvad bilansis mitmesuguste nõuete ja ettemakstud kulude kasvuna. 

Materiaalse ja immateriaalse põhivara maht kasvas 35,1 miljoni krooni võrra. 

Lühiajaliste kohustuste maht on aastaga suurenenud 190,7 miljoni krooni võrra,
seda peamiselt seoses võlakohustuste kasvuga. Lühi- ja pikaajalised
võlakohustused kasvasid 105,6 miljoni krooni võrra, ulatudes 134,5 miljoni
kroonini. Aasta jooksul saadi laene 126,3 miljonit krooni ja tasuti laene 26,8
miljonit krooni, mis hõlmab ka kapitalirendi kohustusi summas 5,7 miljonit
krooni. Maksuvõlad, muud lühiajalised võlad, sealhulgas võlgnevused
töövõtjatele, ja eraldised jäid eeldatavale tasemele, ulatudes 122,6 miljoni
kroonini. 

Emaettevõtte omanikele omistatav omakapital vähenes aasta jooksul 92,5 miljoni
krooni võrra ulatudes 641,3 miljoni kroonini. 

Müük

Müük ärisegmentide lõikes
Mln krooni	         2008	2007	 Muutus
Naisterõivad	        201,2	155,7	 +29,0%
Naistepesu	      1 419,8	1 347,4  +5,3%
Allhanketeenused 
ja muud müügitulud	73,8	39,3	 +88,0%
Kokku	             1 694,8	1 542,4	 +9,8%

 
Müük turgude lõikes

2008. aastal oli meie peatähelepanu suunatud endiselt Ida-Euroopa turgudele,
peamiselt keskendusime Balti riikide, Venemaa, Valgevene ja Ukraina turgudele. 

Jaemüük

2008. aastal kasvas Kontserni jaemüügi kogumaht eelmise aastaga võrreldes 70,5%
ulatudes 477,2 miljoni kroonini. 

Jaemüüki teostasime Eestis, Lätis, Venemaal, Valgevenes, Poolas, Leedus ja
Ukrainas. 2008. aasta lõpuks oli Kontsernil kokku 134 jaemüügipunkti
kogupinnaga 14 566 ruutmeetrit. 

Naisterõivaid müüdi Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal ja Ukrainas. Aastalõpu
seisuga tegutses Kontserni alluvuses 37 naisterõivaste kauplust müügipinnaga
kogumahus 6 833 ruutmeetrit. 

Naistepesu müüdi Venemaal, Valgevenes, Lätis, Leedus, Ukrainas, Poolas ja
Eestis. Aastalõpu seisuga oli Kontsernil 97 naistepesu kauplust kogupinnaga 7
733 ruutmeetrit. 

Majandusaasta jooksul avati 36 uut kauplust, neist 13 PTA kaubamärgi all
tegutsevat naisterõivaste kauplust (4 kauplust Ukrainas, 7 Venemaal, 1 kauplus
Eestis ja 1 Leedus) ning 23 naistepesu kauplust, neist 9 kauplust Oblicie
kaubamärgi all (7 kauplust Venemaal, 1 kauplus Ukrainas ja 1 Eestis), 12
kauplust Milavitsa nime all (7 kauplust Valgevenes ja 5 Venemaal), üks Lauma
Lingerie tootemargi kauplus Lätis ja üks laomüügikauplus Eestis. 17
alajõudlusega kauplust suleti (5 PTA kauplust Venemaal ja 1 Ukrainas, 6 Oblicie
kauplust Venemaal ja 1 Ukrainas, 2 Milavitsa kauplust Valgevenes ja 2 Splendo
kauplust Poolas). 

Kaupluste arv 31. detsembri seisuga:
	                   2008	2007
Eesti	                     11	8
Läti	                     7	6
Poola	                     8	10
Valgevene	            28	23
Venemaa	                    52	44
Leedu	                    21	20
Ukraina	                     7	4
Kauplusi kokku	           134	115
Müügipind kokku, m2	14 566	12 454


2008. aastal kasvas naisteriiete jaemüügitulu 2007. aastaga võrreldes 57,9%,
kerkides 187,8 miljoni kroonini. Võrreldavate kaubanduspindade (like-for-like)
müügi kasv kokku oli aga negatiivne (3%), seda eeskätt Balti riikide käibe
languse tõttu. Võrreldavate pindade müügi kasv Venemaal oli +33%, Eestis -4% ja
Lätis -3%. Balti riikide tulemusi mõjutas üldine makromajanduslik olukord ning
asjaolu, et Eesti ja Läti kauplused on tegutsenud juba piisavalt kaua, et
hakata saavutama optimaalset müügimahtu. Tänu laienemisele kasvas PTA kaupluste
müügikäive Leedus, kuid Leedu kaupluste tulemuslikkus jääb endiselt kõvasti
alla Eesti ja Läti kauplustele. Seoses jaemüügi laienemisega kasvas
naisterõivaste müük Ukrainas eelmise aastaga võrreldes 8 korda. Kuni 2008.
aasta oktoobrikuuni oli Ukraina kaupluste müügikäive tõususuunal, kuid seoses
majanduskriisi ja Ukraina krivna devalveerimisega halvenesid müügitulemused ja
kasumimarginaal 2008. aasta lõpus märgatavalt. Kuigi 2008. aasta esimesel
poolel oli võrreldavate kaubanduspindade müügi kasv Venemaal üle 50%, ei olnud
seal teenitud müügitulu võrreldes tegevuskuludega piisavalt suur. PTA
naisterõivaste müügi kasv Venemaal seiskus 2008. aasta teisel poolel seoses
probleemidega Venemaa kaupluste finantseerimisel. 

Oblicie naistepesu jaemüügiketi võrreldavate kaubanduspindade müügi kasv
Venemaal oli kauem kui aasta tegutsenud kaupluste puhul ligikaudu 49%, mis on
siiski madalam kui keskmine rentaabluslävi. Kontserni üheks peamiseks
eesmärgiks on jätkuvalt jaekaubanduse areng, kuid rohkem kui oma kauplustele
pööratakse tähelepanu frantsiisile. 2008. aasta 4. kvartalis avas Kontsern 4
ainult Milavitsa tootemarke müüvat kauplust Venemaal ning üks Oblicie pood
muudeti Milavitsa kaubamärgi all tegutsevaks kaupluseks. Eesmärgiks on
kapitaliseerida Milavitsa kaubamärgi tuntust riigis. Ülejäänud Oblicie
kauplused muudetakse Milavitsa kaubamärgi kauplusteks 2009. aastal. 

Kaupluste jagunemine kaubamärkide järgi
Turg	     PTA     Oblicie  Milavitsa Muud           Müügipind
             kaupl.  kaupl.   kaupl.    kaupl. Kokku   kokku,m2

Venemaa	      13	34	5	-	52	5 467
Ukraina	       6	1	-	-	7	994
Eesti	       9	1	-	1	11	2 120
Läti	       4	-	-	3	7	1 196
Leedu	       5	-	-	16	21	1 883
Valgevene      -	-	28	-	28	2 554
Poola	       -	1	-	7	8	352
Kokku	      37	37	33	27	134	14 566

Hulgimüük

2008. aastal moodustas hulgimüük 67,5% Kontserni kogutulust (2007. aastal
79,3%) ulatudes 1 145,3 miljoni kroonini. Peamisteks naistepesu hulgimüügi
piirkondadeks olid Venemaa, Valgevene, Ukraina ja Balti riigid. Naisterõivaste
hulgimüügi turu moodustasid peamiselt Balti riigid ja Soome. 2008. aastal
vähenes naisterõivaste hulgimüügist saadud müügitulu 53,6% võrra ulatudes 20,3
miljoni kroonini. 

Võrreldes 2007. aastaga vähenes naistepesu hulgimüügikäive 4,6% võrra, langedes
1 125,0 miljoni kroonini. Enamik naistepesu hulgimüügipartnereid asub Venemaal.
2008. aasta 4. kvartalis aeglustus hulgimüük Venemaal ja Ukrainas, mille
põhjustas finantskriis ja võtmekliendi käibekapitali finantseerimisraskused. 

Investeeringud

2008. aastal oli Kontserni investeeringute kogumaht 97,0 miljonit krooni,
millest investeeringud jaekaubandusse moodustasid 39,1 miljonit krooni, 12,5
miljonit krooni investeeriti kinnisvarasse Valgevene jaemüügi vajadusteks,
samuti investeeriti tootmisefektiivsuse säilitamiseks vajalike seadmete ja
rajatiste soetamisse. 

Personal

2008. aasta detsembri lõpu seisuga oli Kontsernis 3 901 töötajat, neist 851
inimest jaemüügivõrgus ja 2 319 tootmises. Ülejäänud töötajad olid hulgimüügi-,
haldus- ja tugipersonal. Keskmine töötajate arv 2008. aastal oli 3 935. 

Töötajate palkade kogusumma 2008. aastal oli 355,2 miljonit krooni. Juhatuse
liikmetele makstud tasud moodustasid kokku 4,7 miljonit krooni. Neli juhatuse
liiget tegutsevad Kontserni tütarettevõtete juhtidena. 

Arengusuunad 2009. aastaks

Kontserni üldine arengustrateegia näeb ette jae- ja hulgimüügivõrgustiku
edasist arendamist võttes samal ajal arvesse praegust majanduskriisi, mis on
juba kahandanud tarbijate nõudlust kaupade järele, vähendanud ostjate arvu
kaubanduskeskustes ning piiranud hulgimüügipartnerite juurdepääsu finantsidele. 

Jaemüügi osas on 2009. aastal meie peatähelepanu all frantsiisipartnerite
jaemüügivõrgud, s.t. Milavitsa tootemargi kauplused Venemaal, Ukrainas ja
teistes SRÜ riikides. Teavitame partnereid muudetud frantsiisipõhimõtetest ja
-standarditest, mis hõlmavad ka ärimudelit (logistika, hinnakujundus, jaemüügi
põhimõtted), IT tuge, monitooringut ja personalipoliitikat. Teiseks oluliseks
eesmärgiks jaemüügi valdkonnas on tõhustada Kontserni oma jaemüügikaupluste
tulemuslikkust Valgevenes, Venemaal ja Balti riikides. Valgevenes on Kontsernil
28 kauplust. Eesmärgiks on säilitada praegune käive ruutmeetri kohta ning
laiendada müügipinda ja investeerida uutesse kauplustesse vaid mõõdukalt (3-5
uue müügipinna avamist 2009. aastal). Venemaal jätkab Kontsern vaid naistepesu
kaupluste tegevust. Plaanis on sulgeda negatiivse müügipanusega
jaemüügikauplused ning ülejäänud muuta ümber Milavitsa kaubamärgi all
tegutsevateks kauplusteks. 39-st praegu tegutsevast pesukauplusest kavatseb
juhtkond 2009. aasta esimesel poolel sulgeda kaks kauplust ning otsustada
ülejäänud kaupluste sulgemine vastavalt 2009. aasta 1. kvartali tulemustele
kaupluste lõikes. Kontsern plaanib sulgeda kõik Venemaal asuvad PTA kauplused,
kuna PTA ei ole osutunud jätkusuutlikuks tootemargiks naisterõivaste
jaemüügiturul Venemaal. Balti riikides kavatseme jätkata PTA naisterõivaste
kaupluste tegevust (21 kauplust), sulgeda 2 alajõudlusega pesukauplust Leedus
ja muuta enamus allesjäävatest Linret LT-le kuuluvatest Amadea Line kauplustest
(14 kauplust) Lauma Lingerie kaubamärgi all tegutsevateks kauplusteks. Plaanis
on avada ka paar uut Jockey (meeste aluspesu) ja Yamamay frantsiisikauplust. 

Jaemüüki kõigil meie turgudel kavatseme parandada kasvatades inimeste
teadlikkust meie kaubamärkidest ja suurendades kaubamärkide tuntust, laiendades
kollektsioonide tootevalikut, viies läbi tarbijale suunatud tootekampaaniad ja
muid turundusüritusi ning selle kaudu tõsta kaupluste jaemüügi efektiivsust. 

Järk- järgult rakendab Kontsern kõigis oma ja partnerite kauplustes IT
tugisüsteemi, mis aitab parandada tarneketi juhtimist ning kaupluste varude
planeerimist. 

Hulgimüügi osas on meie peamiseks ülesandeks olemasoleva hulgimüügivõrgustiku
täiustamine ja sidemete tugevdamine hulgimüüjatega, uute turgude ja
tooteniššide väljaselgitamine ning planeerimise ja logistika parandamine. 

Olemasoleva turustusvõrgustiku täiustamine nõuab uue hulgimüügipoliitika
väljatöötamist, mis hõlmaks nii hinnakujundust, spetsiaalseid üritusi ja uute
kollektsioonide tutvustusi kui ka tellimuste esitamise ning analüüsi
parandamist. Kontsern kavatseb läbi vaadata tellimuste planeerimise põhimõtted
ja muuta tellimuste esitamise kalendrit, et aidata hulgimüüjatel oma tellimusi
täpsemalt vormistada. Tahame lühendada perioodi, mis jääb tellimuse esitamise
ja kauba kohaletoimetamise vahele. Töötame selle nimel, et suurendada
olemasolevate hulgimüüjate lojaalsust Kontsernile ja meie toodetele. Selleks
plaanime tihendada infovahetust partneritega, pakkuda konkurentsivõimelisi
tingimusi, aidata hulgimüüjatel tooteid turundada ja avalikke suhteid arendada,
organiseerida kord kvartalis ümarlaudu põhitellijatega. Kontserni
hulgimüügipiirkondade kaardil on veel „valgeid laike”, kus meil tuleb rohkem
vaeva näha, et saavutada samasugune turuhõive suhe kui teistes sarnastes
piirkondades. Uute tellimuste planeerimise ja logistika protseduuride
rakendamisel peaks selgelt avalduma erinevus klassikalise kollektsiooni ja
moekollektsioonide pakkumise vahel. Eesmärgiks on tellimuse täitmise aja
lühendamine, mis võimaldab hulgimüügipartneritel koostada detailsemaid ning
täpemaid prognoose. 

Kontserni tootmisüksused keskenduvad peamiselt oma margitoodete tootmisele.
Lauma Lingerie lõpetas reorganiseerimise vähendades personali 416-lt töötajalt
184-le ning viies tootmise üle Valgevenesse ja Hiinasse. Personali vähendamise
kulud kokku ulatusid 4 490 600 kroonini. 

Uutesse ettevõtetesse investeerimise asemel peab Kontsern 2009. aastal kõige
olulisemaks panustamist olemasolevate äriüksuste tulemuslikkusse. Iga üksuse
lõppeesmärk on jõuda 2009. aasta lõpuks plussi. 

Valikulised finantsandmed

Kontserni tulemusi iseloomustavad kõige paremini alltoodud näitajad ja
suhtarvud. 

Peamised näitajad ja suhtarvud	    2008	2007	Muutus
Müügitulu, (mln krooni)         1 694,8	     1 542,4	152,4
Puhaskasum (emaettevõtja 
omanike osa), (mln krooni)	 -119,0	       186,9	-305,9
Tulu enne intresse, makse 
ja amortisatsiooni (EBITDA), 
(mln krooni)	                   95,0	       360,1	-265,1
Ärikasum (EBIT), (mln krooni)	   46,2	       321,5	-275,3
Käibe ärirentaablus, %	            2,7%	20,8%	-
Puhasrentaablus, %	           -7,0%	12,1%	-
ROA, %	                          -10,4%	19,7%	-
ROE, %	                          -17,3%	31,5%	-
Tulu aktsia kohta (EPS), 
kroonides	                   -2,97	4,81	-
Lühiajaliste kohustuste 
kattekordaja	                    2,1	        3,6	-
Likviidsuskordaja	            1,0	        2,1	-

Suhtarvude arvutamisel kasutatud valemid: 
Käibe ärirentaablus = ärikasum / müügitulu
Puhasrentaablus = puhaskasum (emaettevõtja omanike osa) / müügitulu
ROA (varade tootlus) = puhaskasum (emaettevõtja omanike osa) / keskmine koguvara
ROE (omakapitali tootlus) = puhaskasum (emaettevõtja omanike osa) / keskmine
omakapital 
EPS (tulu aktsia kohta) = puhaskasum (emaettevõtja omanike osa) / perioodi
kaalutud keskmine lihtaktsiate arv 
Lühiajaliste kohustuste kattekordaja = käibevara / lühiajalised kohustused
Likviidsuskordaja = (käibevara - varud) / lühiajalised kohustused


Dmitry Ditchkovsky
Juhatuse esimees



Konsolideeritud bilanss
Tuhandetes kroonides		31.12.2008	31.12.2007
VARAD			
Põhivara			
Materiaalne põhivara		 293 530	246 541
Immateriaalne põhivara	  	  16 085	27 976
Kinnisvarainvesteeringud	  23 141	22 954
Kapitaliosaluse meetodil 
kajastatavad investeeringud	   2 879	876
Müügivalmis finantsvara		   8 716	8 480
Muud pikaajalised nõuded	  17 477	595
Põhivara kokku		         361 828	307 422
			
Käibevara			
Varud		                 434 412	337 528
Maksude ettemaksed		  62 070	24 471
Nõuded ostjate vastu		 168 013	158 531
Muud nõuded		          50 851	29 713
Ettemaksed		          49 209	51 680
Raha ja pangakontod		  82 129	180 233
Käibevara kokku		         846 684	782 156
VARAD KOKKU		       1 208 512	1 089 578
			
KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL			
Omakapital			
Aktsiakapital nimiväärtuses	 400 000	400 000
Ülekurss		         223 293	223 293
Oma aktsiad		          -7 041	0
Kohustuslik reservkapital	   1 046	1 046
Valuutakursi muutuste reserv	 -58 086	-76 512
Jaotamata kasum		          82 035	185 927
Emaettevõtte omanikele 
kuuluv omakapital		 641 247	733 754
Vähemusosalus		         141 977	136 313
Omakapital kokku		 783 224	870 067
			
Pikaajalised kohustused			
Pikaajalised võlakohustused	  18 197	4 068
Edasilükkunud tulumaksu kohustus     201	201
Muud pikaajalised kohustused	   1 314	360
Pikaajalised eraldised		     125	139
Pikaajalised kohustused kokku	  19 837	4 768
			
Lühiajalised kohustused			
Võlakohustused		         116 254	24 783
Võlad tarnijatele		 167 951	122 888
Ettevõtte tulumaksu võlg	   4 006	3 192
Muud maksuvõlad		          18 150	23 486
Muud lühiajalised võlad		  27 584	17 807
Lühiajalised eraldised		  70 817	22 462
Viitvõlad		             689	 125
Lühiajalised kohustused kokku	 405 451	214 743
Kohustused kokku	         425 288	219 511
KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL KOKKU 1 208 512	1 089 578


Konsolideeritud kasumiaruanne
Tuhandetes kroonides		    2008	2007

Äritulud			
Müügitulu		       1 694 762	1 542 438
Müüdud toodangu kulu	        -950 969	-870 780
Brutokasum		         743 793	671 658
			
Muud äritulud		          34 469	105 794
Turustuskulud		        -337 607	-213 958
Üldhalduskulud		        -219 976	-170 552
Muud ärikulud		        -174 475	-71 394
Ärikasum		          46 204	321 548
			
Finantstulud ja -kulud			
Finantstulud		           8 684	18 047
Finantskulud		         -69 111	-3 630
Finantstulud ja -kulud kokku     -60 427	14 417

Kasum/ kahjum kapitaliosaluse 
meetodil kajastatud 
investeeringutest		   1 752	988
Kasum/ kahjum enne tulumaksu	 -12 471	336 953
Tulumaks		         -87 777	-92 943
Puhaskasum/ -kahjum		-100 248	244 010
sealhulgas			
Emaettevõtte omanikele 
kuuluv osa puhaskasumist	-118 961	186 914
Vähemusosalusele kuuluv 
osa puhaskasumist 		  18 713	57 096
			
Tulu aktsia kohta			
Tavapuhaskasum aktsia 
kohta (kroonides)		   -2,97	4,81
Lahustatud puhaskasum 
aktsia kohta (kroonides)	   -2,97	4,81

Title

Audited financial results 2008

Message

Business Results

In 2008, economic downturn has swept rapidly through the global economy.
Consumer demand has weakened in all of Group's markets. The rapidly increasing
proportion of retail revenue in the total revenue of the Group is having a
negative effect on the profitability and respectively net profit and EBITDA
numbers because of increasing fixed costs attributed to retail rental expenses
and personnel costs. However, at the same time retail operations in Russia, the
major region for the retail expansion of the Group, are demonstrating a more
than 50% growth in revenue year-on-year (for the shops with more than 1 year in
operations).  Apparel retail performance in the Baltic countries is lower
compared to the previous year mainly due to the economic situation in the
region. Despite substantial growth of sales per square meter in the Russian and
Ukrainian stores the overall sales results were unsatisfactory to support
business efficiency in the short term. Due to the crisis on the market the loss
generated in Russia would be sufficient enough to put the whole Russian retail
operations at risk. It has been decided to focus on development of lingerie
retail chain, as this is core business of SFG. PTA apparel stores in Russia
will be closed within first half of 2009. Ukrainian subsidiary of PTA has been
restructured in the beginning of 2009 and the operational costs have been
significantly decreased. It is planned to continue Ukrainian operations of
apparel with existing 6 stores. 

It is likely that all of Group's market areas will experience an economic
downturn during future periods, recording negative growth; therefore Group has
launched a series of measures to adjust its business to conditions of lower
demand. 

Financial Performance

In 2008, consolidated net sales of the Group totalled EEK 1,694.8 million,
showing 9.8% increase compared to 2007. The proportion of retail sales have
grown significantly and amounted to 28.1% from total sales as compared to 18.1%
in 2007. Apparel sales proportion in total sales also increased from 10.1% in
2007 to 11.9% in 2008. 

The Group's gross margin improved slightly from 43.5% in 2007 to 43.9% in 2008.
The margin improvement was mainly driven by the growth in retail sales. 

Operating profit amounted to EEK 46.2 million in 2008 as compared to EEK 321.6
million in 2007. 2007 operating profit included EEK 89.4 million profit from
negative goodwill write off as the result of shareholding increase in SP ZAO
Milavitsa, partially explaining decrease in profitability. 

In 2008 due to rapid downturn in economy the Group reassessed current
investment priorities and determined that the goodwill related to the
investment in UAB Linret LT (in the amount of EEK 11.0 million) and investment
in France Style Lingerie S.A.R.L. (in the amount of EEK 21.9 million) would not
be recovered. As the result, total goodwill write-off in the amount of EEK 32.9
million was made to other operating expenses. 

In Q4 2008, the Group also negotiated a share purchase agreement for the sale
of all its shares (90% of the share capital) in Splendo Polska Sp. z o.o., a
Polish retail subsidiary operating 6 retail outlets, a transaction that was
signed in Q1 2009. Taking account of the Group's total investment in Splendo,
the transaction was estimated to generate a loss of approximately EEK 18.8
million and the amount was fully provided as other operating expenses in 2008.
Net loss of Splendo Polska Sp. z.o.o. amounted to EEK 14.1 million in 2008,
therefore, the sale of this loss-making subsidiary will end cash outflows to
Polish operations. Splendo will be acquired by a local wholesale partner of the
Group, and Splendo's retail outlets will continue their business after being
rebranded as “Milavitsa” franchise stores. 

In 2008 the Group also re-assessed the performance of PTA and Oblicie retail
operations in Russia. Due to expected economic downturn and based on the stores
performance up to date the management decided that all PTA stores in Russia and
selected Oblicie stores will be closed in the first half of 2009. Management
has also decided to rebrand Oblicie operated stores to “Milavitsa” to increase
the contribution of the brand name towards the overall performance of Russian
lingerie retail operations. PTA will continue its retail operations in Estonia,
Latvia, Lithuania and Ukraine. The loss related to Russian retail operations
restructuring was estimated in the approximate amount of EEK 32.9 million as of
31 December 2008 and is recognized in other operating expenses in the amount of
EEK 29.7 million and EEK 3.2 million in cost of goods sold in the period ended
31 December 2008. 

Operating profit was also adversely impacted by the growth in distribution
expenses of the group which were mainly driven by increased retail operations
largest distribution expenses being shop rent expenses. 

Net loss from foreign exchange amounted to EEK 62.1 million (EEK 4.3 million
gain in 2007) and was partially generated by intercompany trading and borrowing
balances within the Group denominated in EUR currency. Average BYR/EUR rate in
2008 was 3134,80 as compared to 2937,06 in 2007 while average RUR/EUR rate in
2008 was 36,45 as compared to 35,03 in 2007. The Group ended 2008 with a net
loss of EEK 119.0 million, representing a 163.6% decline compared to 2007, and
net margin equaled -7.0% (12.1% in 2007). 
In 2008, the Group's return on equity was -17.3% (down from 31.5% in 2007) and
return on assets was -10.4% (down from 19.7% in 2007). Deterioration of return
of assets was partially caused by increase in working capital, mainly increase
in inventories and trade accounts receivable. 

Financial position

At 31 December 2008, consolidated assets amounted to EEK 1,208.5 million (up
from EEK 1,089.6 million at 31 December 2007). 

Trade receivables have increased by EEK 9.5 million in 2008. Inventory
increased by EEK 96.9 million and reached EEK 434.4 million at 31 December
2008. The growth in inventory was driven primarily by slowdown in customer
consumption at the end of 2008 and also due to the expansion of the retail
network requiring permanent working capital increase. The Group made rental
prepayments and deposits for store premises which increased other receivables
and prepayments balances. 

Property, plant and intangibles increased by EEK 35.1 million. 

Current liabilities increased by EEK 190.7 million mainly due to increase in
loans and borrowings. Current and non-current loans and borrowings increased by
EEK 105.6 million to EEK 134.5 million. Loans received and loans repaid during
the period amounted to EEK 126.3 million and EEK 26.8 million respectively.
This includes finance lease liabilities of EEK 5.7 million. Tax liabilities,
other payables, including payables to employees, and provisions amounted to EEK
122.6 million, remaining at the expected level. 

Equity attributable to equity holders decreased by EEK 92.5 million to EEK
641.3 million. 

Sales

Sales by business segments

In EEK million	            2008	2007	  Change

Women's apparel	           201.2	155.7	  +29.0%
Lingerie	         1,419.8	1,347.4	  +5.3%
Subcontracting services 
and other sales	            73.8	39.3	  +88.0%
Total	                 1,694.8	1,542.4	  +9.8%


Sales by Markets

In 2008, the Group continued to focus on East European markets, mainly the
Baltic States, Russia, Belarus and Ukraine. 

Retail Operations

Total retail sales of the Group in 2008 amounted to EEK 477.2 million,
representing a 70.5% increase against 2007. 

Retail operations were conducted in Estonia, Latvia, Russia, Belarus, Poland,
Lithuania and Ukraine. At the end of 2008, the Group operated 134 retail
outlets with a total area of 14,566 square meters. 

Women's apparel retail operations were conducted in Estonia, Latvia, Lithuania,
Russia and Ukraine. At the end of 2008 the Group operated 37 women's apparel
stores with a total sales area of 6,833 square meters. 

Lingerie retail operations were conducted in Russia, Belarus, Latvia,
Lithuania, Ukraine, Poland and Estonia. At the end of 2008 the Group operated
97 lingerie stores with a total area of 7,733 square meters. 

In 2008, 36 new stores were opened of which 13 new shops were opened in the
apparel business (operating under PTA brand name, including 4 shops in Ukraine,
7 - in Russia, one - in Estonia and one - in Lithuania) and 23 stores in the
lingerie line of business, including 9 shops operated under Oblicie name (7
shops in Russia, one - in Ukraine and one -  in Estonia), 12 shops under
Milavitsa name (7 shops in Belarus and 5 shops in Russia), one shop under Lauma
Lingerie brand name in Latvia and one stock outlet in Estonia. 17
underperforming stores were closed (5 PTA stores in Russia, one PTA store in
Ukraine, 6 Oblicie stores in Russia, one Oblicie store in Ukraine, two 
Milavitsa stores in Belarus and two Splendo stores in Poland). 

The number of stores at 31 December:
	             2008	2007
Estonia	               11	8
Latvia	                7	6
Poland	                8	10
Belarus	               28	23
Russia	               52	44
Lithuania	       21	20
Ukraine	                7	4
Total stores	      134	115
Total sales area, 
square meters	   14,566	12,454


In 2008, women's apparel retail revenue compared to 2007 increased by 57.9%,
amounting to EEK 187.8 million. The total like-for-like growth was a negative
3% mainly because of the drop of sales in the Baltics. The like-for-like growth
in Russia was +33%, in Estonia -4% and in Latvia -3% in 2008. Results in
Baltics are influenced by overall macro economical situation and by the fact
that the Estonian and Latvian stores have already been in operation for long
enough to be close to optimal capacity. Sales of PTA stores were growing in
Lithuania due to expansion, however efficiency of Lithuanian stores is still
much lower than in Estonian and Latvian stores. Apparel sales in Ukraine were
growing 8 times compared with previous year because of retail expansion.
Ukrainian stores showed positive trend of sales until October 2008, due to
economical crisis and devaluation of Ukrainian Grivna sales results and mark up
were decreasing significantly in the end of 2008. Also PTA stores in Russia
made over 50% like-for-like growth in first half of 2008, sales revenues were
not high enough compared to operational costs in Russia. Growth of PTA apparel
sales in Russia stopped in second half of 2008 due to financing problems of
Russian apparel operations. 
   
The like-for-like increase in the Oblicie lingerie retail chain in Russia
approximated 49% for stores operating longer than one year, however, still
below breakeven on average. Retail development continues to be the major
objective of the Group, however the focus has been shifted towards franchising
versus directly operated stores. In Q4 2008 the Group opened 4 Milavitsa
monobrand shops in Russia and one Oblicie shop was re-branded to Milavitsa. 
The intention of the re-branding is to capitalise on Milavitsa's brand
awareness in the country. The remaining Oblicie stores will be re-branded to
Milavitsa in 2009. 

Stores by concept

Market	  PTA      Oblicie   Milavitsa Other            Sales area, 
          stores    stores   stores   stores   Total    sq m

Russia	      13	34	5	-	52	5,467
Ukraine	       6	1	-	-	7	994
Estonia	       9	1	-	1	11	2,120
Latvia	       4	-	-	3	7	1,196
Lithuania      5	-	-	16	21	1,883
Belarus        -	-	28	-	28	2,554
Poland	       -	1	-	7	8	352
Total	      37	37	33	27	134	14,566

Wholesale

In 2008, wholesale amounted to EEK 1,145.3 million representing 67.5% of the
Group's total revenue (2007: 79.3%). The main wholesale regions were Russia,
Belarus, Ukraine and the Baltic States for lingerie, and Finland and the Baltic
states for women's apparel. In 2008, revenue from wholesale of women's apparel
decreased by 53.6% compared to 2007, amounting to EEK 20.3 million. 

Lingerie wholesale in 2008 decreased by 4.6% compared to 2007, amounting to EEK
1,125.0 million. Most of the lingerie wholesale partners are located in Russia.
There was a slowdown in wholesale operations in Russia and Ukraine in Q4 2008
caused by the financial crisis and key customer working capital financing
complications. 

Capital investments

In 2008, the Group's investments totalled EEK 97.0 million. A total of EEK 39.1
million was invested in retail operations, EEK 12.5 million was invested in
real estate for retail needs in Belarus, while other investments were made in
equipment and facilities to maintain effective production. 

Personnel

At the end of December 2008, the Group employed 3,901 employees including 851
in retail and 2,319 in production. The rest are employed in wholesale,
administration and support operations. The average number of employees in 2008
was 3,935. 

The total salaries and wages for 2008 amounted to EEK 355.2 million. The
remuneration paid to members of the Management Board totalled EEK 4.7 million.
Four members of the Management Board also serve as executives for the Group's
subsidiaries. 

Outlook for 2009

The Group's overall strategy entails further development of retail and
wholesale operations, while at the same time taking into account the current
economic crisis that has already resulted in shrinking of consumer demand,
slowdown in shopping malls' traffic and limited access to financing for
wholesale partners. 

In retail, the main focus for 2009 will be on franchising partners' retail
networks, i.e. Milavitsa branded stores in Russia, Ukraine and other CIS
countries. Revised franchising policies and standards will be communicated to
the partners including business model (logistics, pricing, retailing
principles), IT support, monitoring, and HR policies. The second important
retail development objective is to enhance efficiency of the Group's own retail
operations in Belarus, Russia and Baltics. In Belarus, the Group operates 28
stores. The goal is to maintain the current level of sales per square meter
with moderate expansion and investments into new stores (3-5 new openings in
2009). In Russia, the Group will operate only lingerie stores. The Group
intends to close lingerie stores with negative retail contribution and intends
to rebrand the remaining stores into Milavitsa stores. Out of current 39
lingerie stores the management intends to close two stores in the first half of
2009 and to decide on further store closing based on Q1 2009 shop performance.
The Group plans to close down all PTA stores in Russia that have demonstrated
low potential of becoming a sustainable apparel retail brand for Russia. For
the Baltics, the Group plans to operate apparel PTA stores (21 store), and to
close 2 underperforming lingerie stores in Lithuania and to rebrand most of the
remaining Amadea Line stores (14 stores) operated by Linret LT into Lauma
Lingerie stores, the Group also intends to open a few franchise stores of
Jockey (men's underwear) and Yamamay. 

There will also be other fields of improvement of retail operation for all
markets including improvement of the store retail sales efficiency by enhancing
brand awareness and recognition, supplementing collections, and performing
consumer campaigns and other marketing events for all markets. For all own and
partners' stores, the Group will be gradually implementing IT support improving
supply chain management within the system and stock planning for the stores. 

In wholesale, the main focus for 2009 will be on upgrading existing wholesale
network, strengthening relationships with existing dealers, exploring new
markets and new product niches, and improving planning and logistics for
wholesale distribution. 

Upgrading existing distribution network calls for new wholesale policies
including pricing, special events, new collections' presentations, as well as
better collection and analysis of orders. The Group plans to restructure its
planning principles and calendar to assist dealers in placing more precise
orders by reducing the lead-time from order to actual shipment. The Group plans
to work on raising existing dealers' loyalty to the Group and its products via
closer communication with partners, offering competitive terms and conditions,
providing marketing and PR support, organizing round-table conferences with key
accounts on a quarterly basis. There also appear to be “white spots” on the map
of the Group's regional distribution, where the Group will work harder to
provide penetration ratio similar to benchmark regions. New planning and
logistics procedures are intended to clearly reflect the difference between
classic and fashion collections offerings and are aimed at shortening
lead-time, allowing wholesale partners to prepare more detailed and precise
forecasts. 

The Group's manufacturing entities will focus on manufacturing its own brand
products. Lauma Lingerie has accomplished its reorganization downsizing its
staff and shifting production to Belarus and China. The downsizing programme
was successfully accomplished, the total staff was reduced from 416 to 184
employees, the total cost of the downsizing was EEK 4,490.6 thousand. 

In general, in 2009 the Group plans to prioritize the efficiency of the
existing business units each having an ultimate goal of becoming cash positive
by the end of 2009, as opposed to investment in new ventures. 

Selected financial data

The Group's operating results are best summarized in the following figures and
ratios: 

Key figures and ratios	            2008	2007	  Change
Net sales (EEK million)	         1,694.8	1,542.4	  152.4
Net income attributable 
to shareholders (EEK million)     -119.0	186.9	  -305.9
Earnings before interest, 
taxes and depreciation (EBITDA) 
( EEK million)	                    95.0	360.1	  -265.1
Earnings before interest 
and taxes (EBIT) (EEK million)	    46.2	321.5	  -275.3
Operating margin, %	             2.7%	 20.8%	   -
Net margin, %	                    -7.0%	 12.1%	   -
ROA, %	                           -10.4%	 19.7%	   -
ROE, %	                           -17.3%	 31.5%	   -
Earnings per share (EPS), in EEK    -2.97	  4.81	   -
Current ratio	                     2.1	  3.6	   -
Quick ratio	                     1.0	  2.1	   -

Underlying formulas: 
Operating margin = operating profit / sales revenue
Net margin = net profit attributable to equity holders of the parent / sales
revenue 
ROA (return on assets) = net profit attributable to equity holders of the
parent / average total assets 
ROE (return on equity) = net profit attributable to equity holders of the
parent / average equity 
EPS (earnings per share) = net profit attributable to equity holders of the
parent / weighted average number of ordinary shares 
Current ratio = current assets / current liabilities
Quick ratio = (current assets - inventories) / current liabilities

Dmitry Ditchkovsky
Chairman of the Management Board


Consolidated balance sheet

As at 31 December 
In thousands of EEK		    2008	2007
ASSETS			
Non-current assets			
Property, plant and equipment    293,530	246,541
Intangible assets		  16,085	27,976
Investment property		  23,141	22,954
Investments in equity 
accounted investees		   2,879	876
Available-for-sale 
financial assets		   8,716	8,480
Other receivables		  17,477	595
Total non-current assets         361,828	307,422
			
Current assets			
Inventories		         434,412	337,528
Prepaid taxes		          62,070	24,471
Trade receivables		 168,013	158,531
Other receivables		  50,851	29,713
Prepayments		          49,209	51,680
Cash and cash equivalents	  82,129	180,233
Total current assets		 846,684	782,156
TOTAL ASSETS		       1 208,512	1 089,578
			
LIABILITIES AND EQUITY			
Equity			
Share capital at par value       400,000	400,000
Share premium		         223,293	223,293
Own shares		          -7,041	0
Statutory capital reserve          1,046	1,046
Translation reserve		 -58,086	-76,512
Retained earnings		  82,035	185,927
Total equity attributable 
to equity holders of the parent	 641,247	733,754
Minority interest		 141,977	136,313
Total equity		         783,224	870,067
			
Non-current liabilities			
Loans and borrowings		  18,197	4,068
Deferred tax liabilities	     201	201
Other liabilities		   1,314	360
Provisions		             125	139
Total non-current liabilities	  19,837	4,768
			
Current liabilities			
Loans and borrowings		 116,254	24,783
Trade payables		         167,951	122,888
Corporate income tax liability	   4,006	3,192
Other tax liabilities		  18,150	23,486
Other payables		          27,584	17,807
Provisions		          70,817	22,462
Accrued expenses		     689	125
Total current liabilities	 405,451	214,743
Total liabilities		 425,288	219,511
TOTAL LIABILITIES AND EQUITY   1 208,512	1 089,578


Consolidated income statement

In thousands of EEK		    2008	2007

Revenue			
Sales revenue		       1 694,762	1 542,438
Costs of goods sold		-950,969	-870,780
Gross Profit		         743,793	671,658
			
Other operating income 		  34,469	105,794
Distribution costs		-337,607	-213,958
Administrative costs		-219,976	-170,552
Other operating expenses	-174,475	-71,394
Operating profit		  46,204	321,548
			
Finance income and expenses			
Finance income		           8,684	18,047
Finance expenses		 -69,111	-3,630
Net finance income		 -60,427	14,417

Share of profit of equity 
accounted investees 		   1,752	988
Profit before tax		 -12,471	336,953
Income tax expense		 -87,777	-92,943
Profit for the period		-100,248	244,010
Attributable to			
Equity holders of the parent	-118,961	186,914
Minority interest		  18,713	57,096
			
Earnings per share			
Basic earnings per share (in EEK) -2.97	        4.81
Diluted earnings per share (in EEK)-2.97	4.81