Börsiteade

TKM Grupp AS

Kategooria

Muu oluline informatsioon

Kuupäev

12.10.2009 16:15:00

Pealkiri

2009. AASTA 9 KUU MÜÜGITULEMUSED

Teade

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta 9 kuu konsolideeritud auditeerimata
müügitulu oli 4,8 miljardit krooni (303,9 miljonit eurot), sellest 1,6
miljardit krooni (100,3 miljonit eurot) teeniti kolmandas kvartalis. 2008.
aasta 9 kuu müügitulu oli 4,7 miljardit krooni (301,4 miljonit eurot). Käibe
kasv oli 1%. 

Supermarketite ärisegmendi 2009. aasta esimese üheksa kuu konsolideeritud
müügitulu oli 3,6 miljardit krooni (227,2 miljonit eurot), mis on 17% enam kui
eelmise aasta samal perioodil. Selveri konsolideeritud netokäive 2009. aasta
kolmandas kvartalis oli 1,2 miljardit krooni (77,3 miljonit eurot), kasvades
võrrelduna eelmise aasta sama perioodiga 9%. Selveri 9 kuu konsolideeritud
müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 5,3 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise
aasta sama perioodiga võrreldes 21% võrra. Võrreldavates kauplustes oli käive
müügipinna ruutmeetrile 5,9 tuhat krooni kuus, näidates eelmise aasta sama
perioodiga võrreldes 16%-list langust. Selveri keti müügiefektiivsusele
avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus nii Eestis kui Lätis,
konkurentsisituatsiooni muutused jaekaubandusturul, keskmise ostukorvi
odavnemine nii hinna kui tootevaliku arvelt ning müügiefektiivsuse langus
kauplustes, kus 2008. aastal toimus müügipinna laiendus. Selveri ketis kokku
sooritati 9 kuuga 26,2 miljonit ostu, mis on 27% enam kui eelmise aasta samal
perioodil. Võrreldavates kauplustes kasvas ostude arv 9 kuu arvestuses kokku
2%. Käesoleva aasta esimesel poolaastal avas Selver 6 uut kauplust, kuid
plaanis on sulgeda 6 Läti kauplust. III kvartalis uusi poode ei avatud. Selveri
areng Eestis jätkub. Järgmisel aastal on plaanis avada kauplus Haapsalus. 

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta 9 kuu müügitulu oli 847,9 miljonit krooni
(54,2 miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 23%.
Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 264,6 miljonit krooni (16,9 miljonit
eurot), mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes väiksem 28%.
Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli kolmandas kvartalis 3,7 tuhat
krooni kuus, mis on 30% vähem kui eelmise aasta samal perioodil, mil see oli
5,3 tuhat krooni kuus. Samas kaubamajade kogu müügipind on eelmise aasta sama
perioodiga suurenenud 700 m2 võrra, mis on 3% rohkem kui eelmisel aastal samal
perioodil. Lisaks madalkonjunktuuri süvenemisele jaekaubanduses avaldasid
kolmanda kvartali müügitulule negatiivset mõju osalised renoveerimistööd
Tallinna naiste- ja lastemaailmas. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2009.aasta esimese 9 kuu kontserniväline müügitulu oli
32,3 miljonit krooni (2,1 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama
perioodiga 7%. III kvartali müügitulemuseks kujunes 10,5 miljonit krooni (0,7
miljonit eurot). 

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta esimese 9 kuu müügitulu ilma segmentide
vaheliste tehinguteta oli 178,9 miljonit krooni (11,4 miljonit eurot), olles
59% väiksem eelmise aasta sama perioodi tuludest. Esimesel 9 kuul müüdi kokku
776 autot. 2008. aasta sama perioodi müügitulu 1 719 auto müügist oli 437,0
miljonit krooni (27,9 miljonit eurot). 2009. aasta III kvartali müügitulu oli
31,4 miljonit krooni (2,0 miljonit eurot) ning kokku müüdi 105 uut sõidukit.
2008. aasta sama perioodi müügitulu oli 121,6 miljonit krooni (7,8 miljonit
eurot). III kvartalis toimus sarnaselt eelnevate kvartalitega suur autoturu
langus. Kogu Eestis müüdi III kvartalis 1975 sõiduautot, mis 64% vähem kui
eelmisel aastal. Lätis registreeriti III kvartalis 1 226 autot, mis annab turu
languseks 76%. Leedus müüdi 1 536 autot, mis on 69% vähem aasta tagusest
tulemusest. Eestis ja Lätis jäi turuosa võrreldes II kvartaliga samaks. Leedus
kasvas turuosa 2%-lt 2,9% peale. 9 kuu autoturu languseks kujunes Baltikumis
70%. Tänaste hinnangute kohaselt on autoturg saavutanud oma madalseisu ja
järgnevatel kuudel oodatakse väiksemaid langusprotsente. 

Jalatsikaubanduse 2009. aasta 9 kuu müügitulu kokku oli 136,4 miljonit krooni
(8,7 miljonit eurot), III kvartalis oli käive 51,0 miljonit krooni (3,3
miljonit eurot), vähenedes võrreldes 2008. aasta sama perioodiga 35%.
Septembris jõudis lõpule juba üle aasta kestnud arendusprojekt, mille käigus
uuendati ABC Kinga kogu keti kontseptsiooni - kaubavalikut, logo ja
sisekujundust. Brändiportfellis tehtud muutuste eesmärgiks on vastata just
kohaliku tarbija ootustele ja eelistustele. Kolmandas kvartalis suleti neli
ebaefektiivset või perspektiivitu asukohaga kauplust, neist kaks Lätis.
Neljandas kvartalis on plaanis avada Rocca al Mare kaubanduskeskuses seniste
ajutiste pindade asemel 3 uut jalatsikauplust ja üks uus kauplus Tartu
Lõunakeskuses. Kontserni kahe jalatsikaupluste keti 30-st kauplusest asuvad
täna 26 Eestis ja 4 Lätis. 

Märtsi teises pooles avati esimene kosmeetikakaupluste keti I.L.U. kauplus uues
Pärnu Keskuses. III kvartalis uusi kauplusi ei lisandunud. Kolmanda kvartali
müügitulu oli 1,9 miljonit krooni (0,1 miljonit eurot) ja 9 kuu müügitulu kokku
4,4 miljonit krooni (0,3 miljonit eurot). Järgmised I.L.U. keti kauplused
avatakse novembris Rocca al Mare Kaubanduskeskuses Tallinnas ja Tartu
Lõunakeskuses. Kauplus Kristiine Keskuses on kavas avada 2010. aastal.
Järgmisel aastal Lätis kaupluse avamise plaan on ülevaatamisel. 

Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel 731 5000

Pealkiri

SALES RESULTS FOR 9 MONTHS 2009

Teade

The consolidated unaudited sales revenue of Tallinna Kaubamaja Group for 9
months of 2009 was 4.8 billion kroons (303.9 million euros), 1.6 billion kroons
(100.3 million euros) were earned in the third quarter. The sales revenue for 9
months of 2008 was 4.7 billion kroons (301.4 million euros). The sales
increased by 1%. 

The consolidated sales revenue of the supermarket business segment for the
first nine months of 2009 was 3.6 billion kroons (227.2 million euros), 17%
more than in the same period last year. In the third quarter of 2009, the
consolidated sales revenue of Selver was 1.2 billion kroons (77.3 million
euros), exhibiting an increase of 9% compared to the same period of the
previous year. The 9 months consolidated sales revenue per retail space square
metre was 5.3 thousand kroons a month, showing a decrease of 21% from the same
period of the previous year. The comparable store sales per retail space square
metre was 5.9 thousand kroons per month, showing a decrease of 16% compared to
the same period of the previous year. The sales efficiency of the Selver
supermarket chain was adversely affected by the overall economic recession in
Estonia as well as Latvia, changes in the competition situation in the retail
market and the reduced average consumer's market basket by price as well as
product assortment, and the reduced sales efficiency at the stores where the
commercial space was extended in 2008. Over the 9 months, a total of 26.2
million purchases were made in the Selver chain, 27% more than in the same
period of the previous year. In comparable stores, the number of purchases grew
by a total of 2% during the 9 months. In the first half-year of 2009, Selver
opened 6 new stores, whereas it is planned to close down 6 stores in Latvia. No
new stores were opened in the third quarter. Selver continues to develop in
Estonia. Next year it is planned to open a store in Haapsalu. 

In the department store segment, the sales revenue for the 9 months of 2009 was
847.9 million kroons (54.2 million euros), falling by 23% compared to the same
period last year. In the third quarter, the sales revenue amounted to 264.6
million kroons (16.9 million euros) which was 28% lower compared to the same
period last year. In the third quarter, the sales revenue of department stores
per one square metre was 3.7 thousand kroons per month, i.e. 30% less than for
the same period of the previous year which was 5.3 thousand kroons per month.
The total retail space of the department store segment, however, has increased
by 700 m2, that is 3% more compared to the same time year ago. In addition to
the overall decline in consumption, the sales revenue for the third quarter was
adversely affected by the renovation works performed in parts of the Women's
Fashion and Kidswear and Toys departments. 

In the first 9 months of 2009, the sales revenue of real estate business
segment outside the Group was 32.3 million kroons (2.1 million euros),
increasing by 7 % relative to the same period of the previous year, and the
sales in the third quarter amounted to 10.5 million kroons (0.7 million euros). 

The sales revenue of the car trading business segment for the first 9 months of
2009, intersegment transactions not included was 178.9 million kroons (11.4
million euros), which is 59% lower than the revenue in the same period last
year. A total of 776 cars were sold in the first 9 months. At the same time in
2008, the sales revenue from the sales of 1,719 cars was 437.0 million kroons
(27.9 million euros). The sales revenue for the third quarter of 2009 was 31.4
million kroons (2.0 million euros) and altogether 105 new cars were sold. The
sales revenue for the same period in 2008 was 121.6 million kroons (7.8 million
euros) A continuing steep fall in the car trading market was seen in the second
quarter. In Estonia, 1,975 motor-cars were sold in the third quarter which is
64% less than a year ago. In Latvia, 1,226 new cars were registered in the
third quarter which is 76% less than a year ago. In Lithuania, 1,536 cars were
sold which is less than 69%. In Estonia and Latvia, the market share did not
change compared to the second quarter. In Lithuania, the market share increased
from 2% to 2.9%. In the Baltic states, the decrease in the car market was 70%.
According to the current estimates, the car market has hit the bottom and the
downward trend is expected to halt in the upcoming months. 


The sales revenue from footwear trade in the first 9 months of 2009 was 136.4
million kroons (8.7 million euros); in the third quarter, the sales amounted to
51.0 million kroons (3.3 million euros), decreasing by 35% compared to the same
period in 2008. In September, a development project that had lasted for more
than year and entailed the renewal of the concept - the product assortment,
logo and interior design - of the whole ABC King chain was completed. The aim
of the changes made in the brand portfolio is to meet the expectations and
preferences of the local consumers. In the third quarter, four ineffective or
unfavourably located stores, two of them in Latvia, were closed. In the fourth
quarter, it is planned to open three new footwear stores used so far on a
temporary basis at Rocca al Mare shopping centre and another store will be
opened at Lõunakeskus in Tartu. Of the 30 stores of the Group's two footwear
store chains, 26 are located in Estonia and 4 in Latvia. 

The first store of the beauty store chain I.L.U. was opened in the new Pärnu
shopping centre in the second half of March. No new stores were opened in the
third quarter. The sales revenue for the third quarter was 1.9 million kroons
(0.1 million euros) and the total sales revenue for the 9 months was 4.4
million kroons (0.3 million euros). The next I.L.U. beauty store chains will be
opened in November at Rocca al Mare shopping centre in Tallinn and at
Lõunakeskus in Tartu. In 2010, it is planned to open a store in the Kristiine
shopping centre. The plan to open a store in Latvia is currently under review. 

Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone: +372 731 5000