Börsiteade
AS Ekspress Grupp
Kategooria
Muud korporatiivtoimingud
Kuupäev
12.01.2024 08:00:00
Pealkiri
ASi Ekspress Grupp 2023. aasta 4. kvartali digitellimuste tulemused
Teade
ASi Ekspress Grupp digitaalsete tellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga Balti riikides kokku 41% (IV kvartalis 15%) ja ulatus detsembri lõpus 207 328-ni. * Eestis uudisteportaali Delfi, Eesti Päevalehte, Maalehte, Eesti Ekspressi ja mitmeid populaarseid ajakirju kirjastava ASi Delfi Meedia digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 20% (IV kvartalis 4%), ulatudes 102 793-ni. * 50%-liselt Ekspress Grupile kuuluva ASi Õhtuleht Kirjastus digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 10% (IV kvartalis -2%), ulatudes 24 875-ni. * Geenius Meedia OÜ digitellimuste hulk kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 25% (IV kvartalis 8%), ulatudes 6998-ni. * Lätis kasvas Delfi A/S-i digitaalsete tellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 87% (IV kvartalis 31%), ulatudes 26 427-ni. * Leedus kasvas Delfi digitellimuste hulk võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 112% (IV kvartalis 39%), ulatudes 39 872-ni. * Leedu meediaportaal Lrytas alustas tasulise sisu müügiga 2023. aasta IV kvartalis ja jõudis detsembri lõpus 6363. digitellimuseni. Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu kommentaar: ?Kogu eelmine aasta ja eriti viimane kvartal kujunesid Ekspress Grupi meediaväljaannetele digitellimuste müügis väga edukaks. Tellimuste koguarv kasvas aastaga Balti riikides 41 protsenti ja ulatus detsembri lõpus 207 000-ni. Eesti turul kasvas meie suurima meediaettevõtte, Delfi Meedia digitellijate arv aastaga 20% ja ületas detsembris esmakordselt 100 000 tellija piiri. Kui võrrelda suhtena Eesti rahvaarvu, siis on Delfi tõusnud ilmselt üheks edukamaks digitaalsete tellimuste osakaaluga meediaettevõtteks nii Euroopas kui kogu maailmas. Leedu ja Läti turul toimus 2023. aastal digitaalsele tellimusmudelile üle minemises samuti teatud murrang, mida oleme oodanud juba mõnda aega. Leedu Delfi digitellijate arv kasvas aastaga üle kahe korra ja ulatus aasta lõpuks ligi 40 000 tellimuseni. Läti Delfi tellimuste arv kasvas 87 protsenti ja ulatus aasta lõpuks üle 26 000. Ekspress Grupi uusim Leedu meediaettevõte Lrytas läks digitaalsele tellimismudelile üle viimases kvartalis ning kogus aasta lõpuks juba üle 6000 tellimuse. Need numbrid näitavad, et ka teiste Baltimaade lugejad on sarnaselt Eestile võtmas omaks ajakirjanduse digitaalse tellimise mudelit ja väärtustavad kodumaist, sõltumatut ja oma keeles valmivat sisu." Digitellimuste detailne ülevaade 31.12.2023 30.09.2023 muutus 31.12.2022 muutus AS Delfi Meedia 102 793 98 982 4% 85 551 20% AS Õhtuleht Kirjastus 24 875 25 406 -2% 22 530 10% Geenius Meedia OÜ 6 998 6 466 8% 5 616 25% Delfi AS (Läti) 26 427 20 169 31% 14 131 87% Delfi UAB (Leedu) 39 872 28 730 39% 18 780 112% Lrytas UAB (Leedu) 6 363 - - - - Ekspress Grupp kokku 207 328 179 753 15% 146 608 41% Kontsern loeb digitellimuseks ainult tellimusi, mille väärtus on suurem kui 1 euro ühes kalendrikuus, ning mis on eraldiseisvalt arveldatud ja on igal ajal eraldi lõpetatavad. Ekspress Grupi digitaalne tulubaas põhineb üha rohkem digitellimuste müügitulul. Liigume kontserni pikaajaliste eesmärkide suunal kasvatada digitellimuste maht 2026. aasta lõpuks Baltimaades 340 000 tellijani. Ekspress Grupi pikaajalised eesmärgid (https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=baabe8f9a44e0ad395f551538a5dcf9e9&lang= et&src=listed) on seatud ja avalikustatud 2022. aasta alguses. Argo Rannamets CFO AS Ekspress Grupp E-kiri: argo.rannamets@egrupp.ee (mailto:argo.rannamets@egrupp.ee) AS Ekspress Grupp on Baltimaade juhtiv meediakontsern, mille tegevus hõlmab veebimeedia sisutootmist ning ajalehtede, ajakirjade ja raamatute kirjastamist. Samuti haldab kontsern elektroonilist piletimüügiplatvormi ja piletimüügikohtasid ning pakub väliekraanide teenust Eestis ja Lätis. Ekspress Grupp alustas oma tegevust 1989. aastal ja annab tööd ligi 1100 inimesele.
Pealkiri
Digital subscription results of AS Ekspress Grupp for the fourth quarter of 2023
Teade
The total number of digital subscriptions of AS Ekspress Grupp increased by 41% in the Baltic States year-over-year (4(th) quarter: 15%) and totalled 207,328 at the end of December. * The number of digital subscriptions of AS Delfi Meedia that publishes the news portal Delfi, newspapers Eesti Päevaleht, Maaleht, Eesti Ekspress and several popular magazines increased by 20% year-over-year (4(th) quarter: 4%) and totalled 102,793. * The number of digital subscriptions of AS Õhtuleht Kirjastus, 50% of which is owned by Ekspress Grupp, increased by 10% year-over-year (4(th) quarter: -2%) and totalled 24,875. * The number of digital subscriptions of Geenius Meedia OÜ increased by 25% year-over-year (4(th) quarter: 8%) and totalled 6,998. * In Latvia, the number of digital subscriptions of Delfi A/S increased by 87% year-over-year (4(th) quarter: 31%) and totalled 26,427. * In Lithuania, the number of digital subscriptions of Delfi increased by 112% year-over-year (4(th) quarter: 39%) and totalled 39,872. * The Lithuanian media portal Lrytas started selling paid content in the 4(th) quarter of 2023 and reached 6,363 digital subscriptions by the end of December. Comments by the Chairman of the Management Board of Ekspress Grupp, Mari-Liis Rüütsalu: "Last year as a whole and especially the last quarter were very successful for the media publications of Ekspress Grupp. The total number of subscriptions increased by 41 per cent in the Baltic States in a year and totalled 207,000 at the end of December. On the Estonian market, the number of digital subscriptions of our largest media company, Delfi Meedia, increased by 20% in a year and exceeded 100,000 subscriber threshold for the first time in December. Compared to the population of Estonia, Delfi has probably become one of the most successful media companies with a share of digital subscriptions both in Europe and worldwide. On the Lithuanian and Latvian markets, there was also a certain breakthrough in switching to a digital subscription model, which we have anticipated for a while already. The number of digital subscribers of Delfi in Lithuania more than doubled and totalled almost 40,000 subscriptions by the end of the year. The number of subscriptions of Delfi in Latvia increased by 87 per cent and totalled more than 26,000. The newest Lithuanian media company of Ekspress Grupp, Lrytas, switched to the digital subscription model in the last quarter and had already more than 6,000 subscriptions by the end of the year. These figures demonstrate that, similarly to Estonia, the readers of other Baltic States are also adopting the digital subscription model of journalism and value domestic, independent content produced in their own language." Detailed overview of digital subscriptions 31.12.2023 30.09.2023 change 31.12.2022 change AS Delfi Meedia 102,793 98,982 4% 85,551 20% AS Õhtuleht Kirjastus 24,875 25,406 -2% 22,530 10% Geenius Meedia OÜ 6,998 6,466 8% 5,616 25% Delfi AS (Latvia) 26,427 20,169 31% 14,131 87% Delfi UAB (Lithuania) 39,872 28,730 39% 18,780 112% Lrytas UAB (Lithuania) 6,363 - - - - Total Ekspress Grupp 207,328 179,753 15% 146,608 41% The Group considers only the subscriptions with the value of more than 1 euro per calendar month that are separately invoiced and separately cancellable at any given time as digital subscriptions. Digital subscription revenue makes up an increasingly larger share of the digital revenue base of Ekspress Grupp. We are moving in the direction of the Group's long-term goals of increasing the volume of digital subscriptions to 340,000 subscribers in the Baltic countries by the end of 2026. The long-term goals (https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=baabe8f9a44e0ad395f551538a5dcf9e9&lang= en) of Ekspress Grupp were established and disclosed at the beginning of 2022. Argo Rannamets CFO AS Ekspress Grupp Email: argo.rannamets@egrupp.ee (mailto:argo.rannamets@egrupp.ee) AS Ekspress Grupp is the leading Baltic media group whose key activities include web media content production, and publishing of newspapers, magazines and books. The Group also operates an electronic ticket sales platform and ticket sales offices and offers outdoor screen service in Estonia and Latvia. Ekspress Grupp launched its operations in 1989 and employs almost 1,100 people