Börsiteade
AS TALLINNA VESI
Kategooria
Muu oluline informatsioon
Kuupäev
26.03.2010 09:02:00
Pealkiri
AS-i Tallinna Vesi kommentaar õiguskantsleri avaldustele
Teade
AS Tallinna Vesi on alati tegutsenud vastavalt Tallinna linnaga sõlmitud Teenuslepingule ning kehtivatele seadustele ning määrustele. Ettevõte ei pea kohaseks kommenteerida, kas Tallinna linn on või ei ole vee- ja kanalisatsioonitariifide määramisel nõuetekohaselt järginud kehtestatud menetlust ja õigusakte, kuid AS Tallinna Vesi peab oluliseks juhtida tähelepanu järgmistele asjaoludele. AS-i Tallinna Vesi ja Tallinna linna vahel sõlmitud Teenusleping ütleb selgelt, et kokkulepitud tariifimehhanism vastab ühisveevärgi ja -kanalisatsiooniseadusele. Õiguskantsler on avalikult nentinud, et tema hinnangul on AS-i Tallinna Vesi hinnad kaks korda kõrgemad, kui need õiguskantsleri arvates peaksid olema - sellised väited on ebaõiged ning ka selgelt väljaspool õiguskantsleri pädevust. Kahjuks on õiguskantsler oma järeldustes toetunud Konkurentsiameti poolt läbiviidud poolikus analüüsis esitatud andmetele kui faktidele. AS Tallinna Vesi on ka varem juhtinud nii Konkurentsiameti kui ka õiguskantsleri tähelepanu tõsistele puudustele Konkurentsiameti analüüsis ning puuduliku uurimuse põhjalt ei saa teha kindlaid ja lõplikke järeldusi. 2005. aastal ostsid nii Eesti kui rahvusvahelised investorid AS-i Tallinna Vesi aktsiate avaliku esmapakkumise käigus ettevõtte osakuid hinnaga 9,25 euro aktsia kohta, arvestades Teenuslepingu tingimusi. AS Tallinna Vesi on analüüsinud oma tulukust ning ettevõte usub, et reguleeritud avalike teenuste osas vastab AS Tallinna Vesi rahvusvahelisele parimale majandusregulatsiooni praktikale võrreldavate ettevõtete seas üle maailma. Kasutades arvutuste tegemiseks sama metoodikat, mida kasutab Briti veeregulaator Ofwat, keda tihti tsiteerivad nii Konkurentsiamet kui ka õiguskantsler, on AS-i Tallinna Vesi investeeritud kapitali tulukuse määra keskmine olnud alates 2001. aastast 9 protsenti. Oleme nördinud, et õiguskantsler on otsustanud mõista kohut ajakirjanduse vahendusel ning kuulutanud börsil noteeritud ettevõtte süüdlaseks, mis on vastuolus süütuse presumptsiooniga. AS Tallinna Vesi on püüdnud korraldada kohtumisi kõigi asjassepuutuvate institutsioonidega, et arutada parimal praktikal põhinevat majandusregulatsiooni, kuid siiani on ettevõttele vastu tuldud vaid minimaalselt. Iga katse, mis püüab ümber hinnata Eesti majandusajalugu, eriti revideerides 2001. aastal tehtud otsuseid 2010. aasta kontekstis, omab kahjustavat mõju riigi mainele investeeringute sihtkohana. Priit Koff kommunikatsioonijuht AS Tallinna Vesi 6262209 priit.koff@tvesi.ee
Pealkiri
AS Tallinna Vesi's response to the Legal Chancellor's statement
Teade
AS Tallinna Vesi has always been fully compliant with the Services Agreement and with applicable laws and regulations. It is not for the Company to comment on whether or not the City of Tallinn has complied with due legal process in approving our tariffs. However we would like to make the following points: The Services Agreement explicitly states that the tariff mechanism is in accordance with the Public Water and Wastewater Act. The Legal Chancellor has stated publicly that in his view AS Tallinna Vesi's tariffs are twice the level they should be, which can be proved to be absolutely incorrect and also clearly outside the remit of the Legal Chancellor. Unfortunately, in his conclusions, the Legal Chancellor has relied on the incomplete analysis conducted by the Competition Authority as fact. Incomplete analysis should not be used to draw firm conclusions, as pointed out by AS Tallinna Vesi to the Competition Authority and to the Legal Chancellor on numerous occasions. In 2005 Estonian and international investors purchased shares in AS Tallinna Vesi at 9,25 EUR during the initial public offering on the basis of the terms and conditions of the services agreement. AS Tallinna Vesi has analyzed its rate of return and where regulated business is concerned, we believe we are in accordance with international best practices for comparable enterprises around the world. Basing our calculations on the methodology applied by British water regulator OFWAT, often cited by the Competition Authority and the Legal Chancellor, the company's return on invested capital since the privatization in 2001 has averaged 9%. We are disappointed that the Legal Chancellor has decided to conduct a trial by media and declare a publicly listed company guilty, until proven innocent. AS Tallinna Vesi has sought meetings with all relevant authorities to openly discuss best practice economic regulation, but there has been minimal reciprocation so far. Any attempt to re-assess Estonia's economic history, especially reviewing decisions made in 2001 in the context of 2010, will have a detrimental effect on the country's reputation as an investment destination. Priit Koff Head of Communications AS Tallinna Vesi +372 6262 209 priit.koff@tvesi.ee