Börsiteade
AS Tallink Grupp
Kategooria
Muu oluline informatsioon
Manused
Kuupäev
25.04.2008 10:00:51
Pealkiri
SUPERFAST IX PRAHTIMINE
Teade
AS-i Tallink Grupp tütarettevõte Baltic SF IX Ltd. ning Kanada riigiosalusega ettevõte Marine Atlantic Inc. on jõudnud kokkuleppele reisilaeva Superfast IX prahtimiseks viieks aastaks. Lepingu jõustumiseks on vaja muuhulgas Kanada valitsuse heakskiitu, kuna projekti finantseeritakse osaliselt riiklikest vahenditest. Laev antakse üle prahtijale pärast kõrghooaja lõppu, eeldavasti oktoobris. Pärast laeva üleandmist jätkab AS Tallink Grupp opereerimist Saksa liinil kahe Superfast laevaga, mis suudavad katta tänaste mahtude üleveo. Ühe laeva lahkumine liinilt vähendab liini kulusid kolmandiku võrra ja annab võimaluse suurendada liinil jätkavate laevade täituvust ning seeläbi suurendada ka rentaablust. Pikale liinile iseloomulikult on Saksa liinil kütuse tarbimine suur ja tänaseks oluliselt kasvanud kütusehinnad on avaldanud kõige rohkem mõju just sellele liinile. Võrreldes teiste Tallinki laevadega on Superfast laevadel suhteliselt kõrged personalikulud. Samas pole kaubaveotariifide tõus liinil olnud piisav, et katta kasvanud kulusid. Superfast IX prahtimine on kasumlikum laeva senisest tulemusest ning tõstab nii laeva individuaalset kui ka kolme Superfast laeva summaarset kapitalitootlikust. Janek Stalmeister Finantsdirektor AS Tallink Grupp Tel. +372 6409 800 e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee
Pealkiri
CHARTER OF MS SUPERFAST IX
Teade
A subsidiary of AS Tallink Grupp, Baltic SF IX Limited and Marine Atlantic Inc, a Canadian company with the state participation therein, have concluded the charter agreement of Superfast IX for five years. For the effectuation of the agreement it is required, among other terms, the approval by the Canadian Government as the project will be partly financed from the state budget. The vessel will be delivered to the charterers after the summer high season, probably in October. After the delivery of the vessel AS Tallink Grupp will continue to operate two Superfast vessels on the Germany route, which will cover the carriage of today's volumes. Removal of one vessel from the route deminishes the route's costs by one third and will make it possible for the vessels which continue on the route to operate at better utilisation and thereby to increase the profitability. Characteristically to a long route like German one, the consumption of the fuel is high and the increased fuel prices have affected this route more than others. In comparison to other Tallink vessels also the personnel costs are relatively higher on the Superfast vessels. The increase of the cargo tariffs on the route has not been sufficient to cover the increased costbase. The chartering of Superfast IX is more profitable than the current result of the vessel and will increase the return on capital of the vessel individually and also of the three Superfast vessels' all together. Janek Stalmeister Financial Director AS Tallink Grupp Tel. +372 6409 800 e-mail: janek.stalmeister@tallink.ee