Börsiteade
TKM Grupp AS
Kategooria
Juhtkonna vaheteadaanne või kvartaalne finantsaruanne
Manused
Kuupäev
10.07.2024 16:30:00
Pealkiri
2024. aasta II kvartali ja 6 kuu auditeerimata majandustulemused
Teade
Segmendid (EURm) Q2/24 Q2/23 Muutus 6m/24 6m/23 Muutus ---------------------------------------------------------------------------- Supermarketid 150,3 154,5 -2,7% 296,7 301,7 -1,6% Kaubamaja 25,4 27,0 -5,9% 49,4 51,7 -4,5% Autokaubandus 54,1 55,9 -3,1% 98,9 97,6 1,4% Turva 5,7 3,5 63,2% 10,3 6,4 61,1% Kinnisvara 1,8 1,6 8,6% 3,4 3,2 8,4% ---------------------------------------------------------------------------- Müügitulud kokku 237,3 242,5 -2,1% 458,8 460,5 -0,4% ---------------------------------------------------------------------------- Supermarketid 5,2 4,6 11,3% 6,2 6,3 -2,2% Kaubamaja 0,2 1,0 -82,7% -1,0 0,2 -617,0% Autokaubandus 3,3 4,7 -29,1% 5,6 7,7 -26,8% Turva 0,0 0,1 -25,0% -0,1 0,1 -186,5% Kinnisvara 1,7 3,0 -42,1% 3,9 5,5 -28,1% IFRS 16 -0,6 -0,5 11,8% -1,0 -1,0 -6,4% ---------------------------------------------------------------------------- Maksueelne kasum kokku 9,9 12,8 -23,2% 13,7 18,7 -27,1% ---------------------------------------------------------------------------- Grupi 2024. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 237,3 miljonit eurot, jäädes aasta varasemale alla 2,1%. I poolaasta müügitulu oli 458,8 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2023. aasta I poolaasta tulemusega, mil müügitulu oli 460,5 miljonit eurot, 0,4%. Grupi 2024. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,9 miljonit eurot, mis oli 23,2% madalam eelmise aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2024. aasta 6 kuu puhaskasum oli 8,4 miljonit eurot, mis jäi eelmise võrreldava perioodi tulemusele alla 37,9%. Maksueelne kasum oli I poolaastal 13,7 miljonit eurot, kahanedes aasta varasemaga võrreldes 27,1%. Grupi 2024. aasta teise kvartali majandustulemustele on enam mõju avaldanud pikaajaline jaekaubanduse langus. Grupi suurtest jaesegmentidest on kõige edukamalt läinud autosegmendil, mis vaatamata Balti autoturu 9%lisele langusele esimesel poolaastal saavutas 1,4%lise müügitulu kasvu. Seda tänu oskuslikule brändivalikule - nii KIA kui ka Shkoda müügimahud Balti turul esimesel poolaastal kasvasid. Jätkuvalt panustas suurimate müügikasvu numbritega turvasegment, mis on kasvanud nii orgaaniliselt kui ka aasta varem soetatud turvettevõtete toel (2023. aasta veebruaris soetati AS Walde, juulis Skarabeus Julgestusteenistus OÜ ning augustis Caesari Turvateenistuse AS). Majandussurutise tingimustes on sooduskampaaniate mõjul vähenenud kaubamüügi marginaal, kuid teenuste müügi najal on suudetud säilitada brutorentaablus vähemalt eelmise aasta tasemel. Tänu rakendatud kuluefektiivsuse meetmetele on tegevuskulud jäänud aasta varasemale tasemele. Jätkuv tööprotsesside efektiivistamine on võimaldanud hoida tööjõukulud kontrolli all. Grupi tööjõukulud kasvasid 2024. aasta teises kvartalis 2,0%, samal ajal kasvas töötajate arv 1,6%. Grupi puhaskasumit mõjutas negatiivselt järk-järgult Grupi laenudes realiseeruv intressikasv. Klientide ostumugavuse tõstmiseks on Grupp juba pikema aja jooksul teinud investeeringuid e-poodide arendamisse. 2024. aasta esimeses kvartalis valmis uuele platvormile ehitatud Kaubamaja uus e-pood, kuhu on lähiajal plaanis lisada Partnerkaardi omanikele järelmaksu võimalus. Juuni lõpus suleti Kaubamaja Tartu müügimaja Toidumaailm täiemahuliseks renoveerimiseks. Uuendatud Toidumaailm, mis hõlmab kaasaegseid innovaatilisi lahendusi ja tehnikat, plaanitakse taasavada augustis. Alustati ettevalmistustega Lõunakeskuse I.L.U. üle viimiseks uuele kontseptsioonile, mis on planeeritud aasta viimasesse kvartalisse. Selver plaanib käesoleval aastal avada 2 uut Selverit - Tallinnas Rocca al Mare keskuses ning Tartus, Raadil. Mõlema kaupluse avamine jääb II poolaastasse. Protsesside efektiivistamiseks alustas Grupp eelmisel aastal tsentraalse logistikakeskuse arendamisega Maardusse. Esimesel poolaastal toimusid keskuse suuremahulised ehitustööd. Logistikakeskuse valmimine on kavandatud 2024. aasta sügisesse. Autosegmendis on KIA müükide paremaks toetamiseks kavas alustada Riias Bikernieku kinnistule KIA start-up müügisalongi rajamist. Tallinnas sõlmis Viking Motors AS rendilepingu Rae vallas Peetri külas endise Länsi Auto OPEL'i keskuse kasutuselevõtuks, kus plaanitakse 2024. aasta sügisel avada KIA Tallinna flagship esindus. Leedus kuulutas TKM Lietuva UAB välja ehitushanke uue KIA- Shkoda multibränd esinduse rajamiseks, mille ehitus võiks alata samuti veel käesoleval aastal. Valitud tegevusstrateegia ja investeerimisotsuste õigsust tõendavad Grupi Partnerkaardi lojaalsusprogrammiga liitunud lojaalsete klientide arvu uued rekordid. Aruandeperioodi lõpul oli püsikliente arv üle 737 tuhande kasvades aastaga 3,7%. Püsiklientide osatähtsus Grupi käibes oli 86,3% (2023. aasta esimesel poolaastal oli see 85,3%). Supermarketite segment Supermarketite ärisegmendi 2024. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 296,7 miljonit eurot, vähenedes aasta varasema näitaja suhtes 1,6%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 150,3 miljonit eurot, vähenedes aasta varasema perioodiga võrreldes 2,7%. Kuu keskmine kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 2024. aasta I poolaastal ja ka II kvartalis 0,40 tuhat eurot. 2023. aasta kaupade müügitulu müügipinna näitajad ruutmeetrile olid vastavalt 0,43 ja 0,44 tuhat eurot. Võrreldavate kaupluste vaates oli kaupade müügitulu müügipinna ruutmeetrile I poolaastal 0,40 tuhat eurot (muutus -6,5%) ja II kvartalis 0,41 tuhat eurot (muutus -8,5%). Kauplustest tehti 2024. aasta I poolaastal 21,7 miljonit ostu, mis on samal tasemel eelmise aastaga. 2024. aasta II kvartalis olid nii maksueelne kasum ja puhaskasum 5,2 miljonit eurot, olles baasperioodist 0,5 miljonit eurot suurem. I poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 6,2 miljonit eurot, püsides üsna samal tasemel aasta varasemaga. Puhaskasum I poolaastal oli 4,6 miljonit eurot, kahanedes võrrelduna eelmise aastaga 0,6 miljonit eurot. Puhaskasumi ja tulumaksueelse kasumi erinevus tuleneb dividendidelt makstud tulumaksult - käesoleval aastal oli dividendide tulumaks 0,5 miljoni euro võrra suurem aasta varasemast. Baasandmeid mõjutab märtsis Järve Selveri sulgemine renoveerimiseks ja sellele eelnev suurima kaupluse tühjendusmüük, WOW Selver ABC sulgemine jaanuaris ning Punase Selveri sulgemine maikuus. Baasandmetes ei sisaldu Kurna Selveri andmeid, mis avati 2023. aasta augustis. Selveri müügitulemused on mõjutatud Eesti jaekaubanduskeskkonna üldisest olukorrast, kus mahud püsivad jätkuvalt languses ja tarbijate kindlustunne on nõrk. Eelkõige tagasihoidlik müügipinna lisandumine ja suurenenud sooduskampaaniate maht on tinginud turusegmendi keskmisest aeglasema müügitulu kasvu. Klientide ostuaktiivsuse elavdamiseks on Selver suurendanud pakutavaid allahindlusi, samuti jätnud osade toodete müügihindadesse üle kandmata käibemaksumäära tõusu. Jaanuarist käivitati püsivalt heade tavahindade projekt, mille raames pakutakse klientidele püsivalt umbes 650 väga soodsate hindadega toodet. Kevadel alustati sihtkampaaniaga Kuldne Kolmapäev pensioni eas klientidele, mis on saanud väga positiivse vastuvõtu sihtrühma poolt. 2024. aasta I poolaasta kasumit mõjutab eelkõige vähenenud kaupade läbimüük ja kaupade müügist teenitud brutokasumi vähenemine. Aruandlusperioodil on kallinenud paljude teenuste ja materjalide hinnad. Tänu rakendatud kokkuhoiumeetmetele püsib tegevuskulude tase kokku aasta varasemal tasemel. Pidev tööprotsesside efektiivistamine on võimaldanud tööjõuefektiivsus hoida eelmise aasta tasemel ja säilitada mõõdukas palgakasv. Selver plaanib käesoleval aastal avada 2 uut Selverit - Tallinnas Rocca al Mare keskuses ning Tartus, Raadil. Mõlema kaupluse avamine jääb II poolaastasse. Jätkuvalt on fookuses kaupade sortiment ning protsesside efektiivistamine. Vastutustundliku ettevõttena on võetud eesmärgiks lähtuda kõigis oma tegevustes teadlikust ressursitarbimisest ja panustada jätkusuutlikusse arengusse. Selleks on välja töötatud jätkusuutliku arengu strateegia, millest oma igapäevastes tegevustes juhindutakse. Avatust ja läbipaistvust hindava ettevõttena on Selver oma kohustused ja eesmärgid avaldanud ka veebilehel. Selveri fookus on otsesest tegevusest tingitud kasvuhoonegaaside heitkoguste vähendamisel, jäätmete ringlussevõtu suurendamisel, toiduraiskamise vähendamisel, pakenditel ja pakendikasutusel, lühikesel tarneahelal, kiiretel ja mugavatel digilahendustel. Kulinaariatoodete tootmise valdkonnas jätkatakse aktiivset tootearendust sooviga pakkuda klientidele rohkelt uusi maitseid, suurt tähelepanu pööratakse toodete soola-, suhkru- ja rasvasisalduse vähendamisele. Konkursil Eesti Parim Toiduaine 2024 märgiti ära kaks Selveri Köögi toodet: mustika-jogurtikreemiga sefiiritort ja täistera kaerahelbepuder. Kaubamajad Kaubamajade ärisegmendi 2024. aasta 6 kuu müügitulu oli 49,4 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta võrreldavale perioodile alla 4,5%. II kvartali müügitulu oli 25,4 miljonit eurot, mis jäi eelmise aastale alla 5,9%. Kaubamajade segmendi 2024. aasta 6 kuu maksueelne kahjum oli 1,0 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 1,2 miljoni euro võrra. II kvartali maksueelne kasum oli 0,2 miljonit eurot. Maksueelne kasum vähenes 0,8 miljoni euro võrra. Kaubamaja müügimajade 6 kuu keskmine müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli 0,30 tuhat eurot kuus, mis on 5,7% madalam, kui eelmise aasta samal perioodil. Eelmise aasta neljanda kvartali lõpupoole alanud majandusolukorra jahenemine jätkus ka selle aasta esimeses pooles, mistõttu talvine allahindluskampaania oli võrreldes möödunud aastaga jõulisem ja see mõjutas ka Kaubamajade tulemust. Seejuures ei saa unustada, et eelmise aasta esimese kvartali baas oli väga tugev, mil kasvuprotsendid olid kahekohalised. Tallinna müügimaja tulemust mõjutas negatiivselt ka teises kvartalis jätkuv Vanasadama trammitee ehitus Tallinna kesklinnas ja suletud Viru Keskuse bussiterminal, mis mõjutab tuntavalt sisenejate arvu. Kaubamaja lansseeris I kvartalis uuel platvormil e-poe, kus on oluliselt parandatud klientide kasutusmugavust ja AI-le toetuv soovitusmootor loob eeldused müügitulemuste parandamiseks. Uuel platvormil e-pood loob ühtse terviku füüsiliste majadega, kus märksõnad on preshopping, kiire tarne ja telli e-poest - maksa füüsilises majas või vastupidi. I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2024. aasta teise kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit eurot, kasvades 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 2,0%. Teises kvartalis 2024. aastal oli kasum 0,02 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta võrreldavast perioodist väiksem 0,05 miljonit eurot. 2024. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 3,9 miljonit eurot, mis on kasvanud 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 8,9%. 2024. aasta esimese poolaasta kasum oli 0,04 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta võrreldava perioodi tulemist vähem 0,06 miljonit eurot. Kvartali müügitulemusi vedasid õnnestunud turunduskampaaniad, lähtuvalt üldisest majandusolukorrast on kliendid orienteerunud kampaaniatoodete ostmisele, mis omakorda avaldas survet müügimarginaalile. Alustati ettevalmistustega Lõunakeskuse I.L.U. üle viimiseks uuele kontseptsioonile, mis on planeeritud aasta viimasesse kvartalisse. Autokaubandus Autokaubanduse segmendi 2024. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 98,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,4%. Teise kvartali 54,1 miljoni euro suurune müügitulu jäi 2023. aasta teise kvartali müügitulule alla 3,1%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 3 171 uut sõidukit, mis oli sama palju, kui aasta varem. Teises kvartalis müüdi 1 822 uut sõidukit. Segmendi 2024. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 5,6 miljonit eurot, jäädes 2,1 miljoni euro võrra aasta varasemale tulemusele alla. 2024. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 3,3 miljonit eurot, mis on aasta varasema sama perioodi kasumist 1,4 miljoni euro võrra nõrgem. Balti autoturg tervikuna teeb läbi muu jaekaubandusega võrreldes veelgi sügavamaid mahulangusi. Uute autode müügimaht langes esialgsetel andmetel Baltikumis 9%. Langus oli kõige suurem Eesti turul (-17%), samas kui Leedu uute autode müügimaht jäi aasta varasemale tasemele. Eestis kehtima hakkav mootorsõidukimaks ei ole kliente oluliselt hoogsamalt ostuotsuseid langetama pannud. Turu madalseisust tingutud sooduskampaaniad on survestanud müügimarginaale, olles peamiseks kasumi languse põhjuseks. Samuti mõjusid kasumile negatiivselt aasta alguses avatud Grupi Leedu autoettevõtte Motus Auto UAB Shkoda esinduse käivituskulud. Autosegmendi kasumit on toetanud tänu järjest suurenevale autopargile kasvav varuosamüük, järelteenindus ning keretööd. Vaatamata autoturu madalseisule näitab Grupi poolt maale toodav KIA automark positiivseid kasvunumbreid. KIA müükide suuremaks toetamiseks on Grupil kavas alustada Riias Bikernieku kinnistule KIA start-up müügisalongi rajamist, et tagada kohalolek ka selles linnaosas. Tallinnas sõlmis Viking Motors AS rendilepingu Rae vallas Peetri külas endise Länsi Auto OPEL'i keskuse kasutuselevõtuks, kus plaanitakse 2024. aasta sügisel avada KIA Tallinna flagship esindus. Leedus kuulutas TKM Lietuva UAB välja ehitushanke uue KIA- Shkoda multibränd esinduse rajamiseks, mille ehitus võiks alata samuti veel käesoleval aastal. Turvasegment Turvasegmendi 2024. aasta II kvartali grupiväline müügitulu oli 5,7 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 63,2%. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 0,04 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 0,01 miljoni euro võrra madalam tulemus. Turvasegmendi 2024. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 10,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 61,1%. Grupivälise müügi osakaal kogumüügist oli 76% esimesel poolaastal. Segmendi I poolaasta maksueelseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli tulemus 0,2 miljoni euro võrra madalam. Ettevõtte tulemused paranesid II kvartalis võrreldes aasta algusega ja jõuti kasumisse. Käibe kasvu on toetanud nii ühinenud ettevõtete käibe lisandumine kui ka jätkuvalt tugev orgaaniline kasv. Ühinemisjärgne sünergia on hakanud avalduma, aga mitmed muutused on veel toimumas. Majanduskeskkonna negatiivset mõju on jätkuvalt tunda klientide kasvanud maksejõuetuse osas ja marginaalide languses. Suurim negatiivne mõju on olnud turvatehnika valdkonnale, kus siiski II poolaasta väljavaade on positiivse trendiga. Kinnisvarad Kinnisvara segmendi 2024. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 3,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 8,4%. Segmendi II kvartali grupiväline müügitulu oli 1,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes 8,6%. Kinnisvara segmendi 2024. aasta I poolaasta maksueelne kasum oli 3,9 miljonit eurot, kasum vähenes 28,1% võrra. Segmendi II kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 1,7 miljonit eurot. Maksueelne kasum vähenes võrdlusperioodiga võrreldes 42,1%. Esimese poolaasta müügitulu kasvu on toetanud keskustes elavnenud äripindade üüriturg. Möödunud aastate kriisidega kaasnenud üldine ebakindlus on mõnevõrra vähenenud, mis peegeldub ka keskuste külastatavuse stabiliseerumises. Tallinna südalinna kaubanduspindade külastatavus on ümbruskonnas toimuvate tänavate rekonstrueerimistööde tõttu siiski vähenenud. Segmendi müügitulu kasvatas möödunud aasta maikuus tegevust alustanud Peetri Selveri vahetus läheduses asuv grupivälisele osapoolele üüritud Raudkivi tee 1 tankla laiendusena valminud autopesula. Eelmise aasta jooksul valmisid mitmed päikesepargid, mis katavad osa üüritavate ärihoonete elektrienergiavajadusest ning annavad seeläbi panuse Grupi kinnisvarasegmendi müügitulu kasvule. Segmendi kasumile avaldab endiselt olulist mõju rahapoliitika karmistamisest tingitud laenuraha kallinemine. 2022. aasta lõpul alguse saanud intressimäärade tõus on jõudnud segmendi intressikuludesse järk-järgult. Segmenti on koondunud suurem osa Grupi laenuportfellist, mis seoses logistikakeskuse rajamisega on aruandeperioodil kasvanud. TKM Kinnisvara AS on esimene erakapitalil põhinev Eesti ettevõtte, mis sõlmis 16,1 miljoni euro suuruse laenulepingu Põhjamaade Investeerimispangaga (NIB). Tänapäevane A-energiaklassi logistikakeskuse hoone ehitatakse vastavalt BREEAM sertifikaadi ja EU taksonoomia nõuetele. Keskuse kogupindala on 17 200 m² ning ehitus läheb maksma ligikaudu 20 miljonit eurot. Logistikakeskuse katusele rajatakse päikeseenergiapark, mille energiatoodang katab märgatava osa hoone elektritarbimisest. Logistikakeskuse valmimine on kavandatud 2024. aasta sügisesse. Segmendi 2024. aasta teise kvartali kasumi vähenemist võrreldes aasta varasemaga põhjustas 2023. aasta II kvartali kasumis kajastatud ühekordne hüvitis seoses ühe üürilepingu ennetähtaegse lõpetamisega. TKM Kinnisvara AS on alustanud koostööd Kohila vallavalitsusega võimaliku kaubandushoone arendamiseks Kohilas asuva Härjaoja piirkonna kinnistule. Koostöökokkulepe hõlmab esmalt kauplusehoone rajamise võimaluste välja selgitamist. Projekt on algusjärgus ning täpsemad asjaolud selguvad pärast piirkonna teedevõrgu, planeeringute ja arenduskavade kinnitamist. Tartu Kaubamaja keskuses algasid 0-korruse renoveerimistööd, mille käigus saavad uue ilme Kaubamaja Toidumaailm ning üldalad. Keskuses uuendavad oma müügikeskkondi ka mitmed üürnikud. KONSOLIDEERITUD FINANTSSEISUNDI ARUANNE Tuhandetes eurodes ------------------------------------------------------------------------------- 30.06.2024 31.12.2023 ------------------------------------------------------------------------------- VARAD Käibevara Raha ja pangakontod 24 771 42 064 Nõuded ja ettemaksed 25 228 25 568 Varud 94 754 98 254 ------------------------------------------------------------------------------- Käibevara kokku 144 753 165 886 ------------------------------------------------------------------------------- Põhivara Pikaajalised nõuded ja ettemaksed 245 243 Sidusettevõtjad 1 865 1 732 Kinnisvarainvesteeringud 65 033 64 971 Materiaalne põhivara 437 142 433 306 Immateriaalne põhivara 25 370 25 370 ------------------------------------------------------------------------------- Põhivara kokku 529 655 525 622 ------------------------------------------------------------------------------- VARAD KOKKU 674 408 691 508 ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL ------------------------------------------------------------------------------- Lühiajalised kohustused Võlakohustused 27 281 48 820 Võlad ja ettemaksed 104 220 114 573 ------------------------------------------------------------------------------- Lühiajalised kohustused kokku 131 501 163 393 ------------------------------------------------------------------------------- Pikaajalised kohustused Võlakohustused 294 635 258 857 Edasilükkunud tulumaksukohustus 5 356 5 356 Pikaajalised eraldised ja ettemakstud tulevaste perioodide tulud 508 526 ------------------------------------------------------------------------------- Pikaajalised kohustused kokku 300 499 264 739 ------------------------------------------------------------------------------- KOHUSTUSED KOKKU 432 000 428 132 ------------------------------------------------------------------------------- Omakapital Aktsiakapital 16 292 16 292 Kohustuslik reservkapital 2 603 2 603 Ümberhindluse reserv 113 521 116 521 Jaotamata kasum 109 992 127 960 ------------------------------------------------------------------------------- OMAKAPITAL KOKKU 242 408 263 376 ------------------------------------------------------------------------------- KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL KOKKU 674 408 691 508 ------------------------------------------------------------------------------- KONSOLIDEERITUD KOONDKASUMIARUANNE Tuhandetes eurodes ------------------------------------------------------------------------------- II kvartal II kvartal 2024 2023 6 kuud 2024 6 kuud 2023 ------------------------------------------------------------------------------- Müügitulu 237 323 242 465 458 826 460 548 Muud äritulud 341 528 550 860 Müüdud kaupade kulu -171 511 -176 409 -333 601 -334 982 Teenuste kulud -14 956 -14 230 -30 218 -30 125 Tööjõukulud -27 398 -26 869 -54 692 -52 721 Põhivara kulum ja väärtuse langus -10 467 -10 212 -21 077 -20 278 Muud ärikulud -458 -190 -790 -583 ------------------------------------------------------------------------------- Ärikasum 12 874 15 083 18 998 22 719 ------------------------------------------------------------------------------- Finantstulud 76 15 329 16 Finantskulud -3 142 -2 291 -5 790 -4 097 Kasum sidusettevõtja aktsiatelt kapitaliosaluse meetodil 61 41 133 110 Kasum enne tulumaksustamist 9 869 12 848 13 670 18 748 ------------------------------------------------------------------------------- Tulumaks -1 -1 -5 313 -5 301 ------------------------------------------------------------------------------- Aruandeperioodi puhaskasum 9 868 12 847 8 357 13 447 ------------------------------------------------------------------------------- Muu koondkasum ------------------------------------------------------------------------------- Kirjed, mida ei klassifitseerita edaspidi ümber kasumiaruandesse ------------------------------------------------------------------------------- Aruandeperioodi muu koondkasum /(-kahjum) kokku 0 0 0 0 ------------------------------------------------------------------------------- ARUANDEPERIOODI KOONDKASUM 9 868 12 847 8 357 13 447 ------------------------------------------------------------------------------- Tava- ja lahustatud puhaskasum aktsia kohta (eurodes) 0,24 0,32 0,21 0,33 Raul Puusepp Juhatuse esimees Tel 731 5000
Pealkiri
Unaudited consolidated interim accounts for the second quarter and first six months of 2024
Teade
Segments (EURm) Q2/24 Q2/23 Change 6m/24 6m/23 Change ----------------------------------------------------------------------------- Supermarkets 150.3 154.5 -2.7% 296.7 301.7 -1.6% Department stores 25.4 27.0 -5.9% 49.4 51.7 -4.5% Cars 54.1 55.9 -3.1% 98.9 97.6 1.4% Security 5.7 3.5 63.2% 10.3 6.4 61.1% Real Estate 1.8 1.6 8.6% 3.4 3.2 8.4% ----------------------------------------------------------------------------- Total sales 237.3 242.5 -2.1% 458.8 460.5 -0.4% ----------------------------------------------------------------------------- Supermarkets 5.2 4.6 11.3% 6.2 6.3 -2.2% Department stores 0.2 1.0 -82.7% -1.0 0.2 -617.0% Cars 3.3 4.7 -29.1% 5.6 7.7 -26.8% Security 0.0 0.1 -25.0% -0.1 0.1 -186.5% Real Estate 1.7 3.0 -42.1% 3.9 5.5 -28.1% IFRS 16 -0.6 -0.5 11.8% -1.0 -1.0 -6.4% ----------------------------------------------------------------------------- Total profit before tax 9.9 12.8 -23.2% 13.7 18.7 -27.1% ----------------------------------------------------------------------------- The Group's unaudited consolidated sales revenue for the second quarter of 2024 was 237.3 million euros, 2.1% less than the same period last year. The sales revenue for the first half of the year was 458.8 million euros, a decrease of 0.4% compared to 460.5 million euros in the first half of 2023. The Group's unaudited consolidated net profit for the second quarter of 2024 was 9.9 million euros, which is 23.2% lower than the net profit for the same period last year. The net profit for the first six months of 2024 was 8.4 million euros, a decline of 37.9% compared to the same period last year. Profit before tax for the first half of the year was 13.7 million euros, decreasing by 27.1% compared to the previous year. The economic results of the Group in the second quarter of 2024 were significantly influenced by the prolonged downturn in the retail sector. Among the Group's major retail segments, the car segment performed the best, achieving a 1.4% increase in sales revenue despite a 9% decline in the Baltic car market in the first half of the year. This growth was driven by a strategic brand selection, with both KIA and Shkoda sales volumes increasing in the Baltic market. The security segment also continued to contribute the highest sales growth, expanding both organically and through the acquisition of security companies in the previous year (AS Walde in February 2023, Skarabeus Julgestusteenistus OÜ in July, and Caesari Turvateenistuse AS in August). Although discount campaigns have reduced product sales margins in the challenging economic environment, the Group has managed to maintain its gross profitability at last year's level through the sale of services. Thanks to implemented cost-efficiency measures, operating expenses have remained at the previous year's level. Continuous process optimization has allowed for controlled labour costs. The Group's labour costs increased by 2.0% in the second quarter of 2024, while the number of employees grew by 1.6%. The Group's net profit was negatively impacted by the gradual increase in interest rates on the Group's loans. To enhance customer convenience, the Group has been investing in the development of e-commerce for a long time. In the first quarter of 2024, the new e-shop of Kaubamaja, built on a new platform, was launched. In the near future, there are plans to add an instalment payment option for Partnerkaart holders. At the end of June, the Food Department of Kaubamaja's Tartu department store was closed for comprehensive renovation. The updated Food Department, featuring modern innovative solutions and technology, is scheduled to reopen in August. Preparations have begun to transition I.L.U. in Lõunakeskus to a new concept, planned for the last quarter of the year. Selver plans to open two new stores this year - in Rocca al Mare Centre in Tallinn and in Raadi, Tartu, with both openings scheduled for the second half of the year. To streamline processes, the Group started developing a central logistics centre in Maardu last year. Major construction works took place in the first half of the year. The logistics centre is expected to be completed in the autumn of 2024. In the car segment, plans are underway to start constructing a KIA start-up showroom on the Bikernieku property in Riga to better support KIA sales. In Tallinn, Viking Motors AS has signed a lease agreement for the former Länsi Auto OPEL centre in Rae parish, Peetri village, where a KIA flagship store is planned to open in autumn 2024. In Lithuania, TKM Lietuva UAB has announced a construction tender for a new KIA-Shkoda multi-brand dealership, with construction expected to start later this year. The selected business strategy and investment decisions are validated by new records in the number of loyal customers enrolled in the Group's Partnerkaart loyalty program. At the end of the reporting period, the number of loyal customers exceeded 737,000, growing by 3.7% over the year. The share of loyal customers in the Group's turnover was 86.3% in the first half of 2024 (85.3% in the first half of 2023). Selver supermarkets The consolidated sales revenue of the supermarket business segment for the first half of 2024 was 296.7 million euros, a decrease of 1.6% compared to the previous year. The consolidated sales revenue for the second quarter was 150.3 million euros, decreasing by 2,7% compared to the same period of the previous year. The average monthly sales revenue per square meter of selling space for goods was 0.40 thousand in both the first half and the second quarter of 2024. In 2023, the sales revenue per square meter was 0.43 thousand and 0.44 thousand, respectively. In comparable stores, the sales revenue per square meter was 0.40 thousand in the first half (a change of -6.5%) and 0.41 thousand in the second quarter (a change of -8.5%). A total of 21.7 million purchases were made in stores in the first half of 2024, the same level as last year. The pre-tax profit and net profit for the second quarter of 2024 were both 5.2 million euros, 0.5 million euros higher than in the base period. The consolidated pre- tax profit of the supermarket segment for the first half of the year was 6.2 million euros, remaining relatively stable compared to the same period last year. The net profit for the first half was 4.6 million euros, a decrease of 0.6 million euros compared to the previous year. The difference between net profit and pre-tax profit is due to the income tax on dividends - this year, the dividend tax was 0.5 million euros higher than last year. The baseline data is affected by the closure of Järve Selver for renovation in March and the preceding clearance sale of the largest store, the closure of WOW Selver ABC in January, and the closure of Punane Selver in May. The baseline data do not include the figures for Kurna Selver, which opened in August 2023. Selver's sales results have been influenced by the overall situation in the Estonian retail market, where volumes continue to decline, and consumer confidence is weak. Modest additions to selling space and increased discount campaigns have resulted in slower sales revenue growth than the market average. To stimulate customer purchasing activity, Selver has increased the number of discounts offered and has not passed on the increase in VAT to some product prices. In January, a project offering permanently good regular prices was launched, providing customers with around 650 products at very favourable prices. In spring, a targeted campaign, Golden Wednesday, was launched for customers of retirement age, which has been very well received by the target group. The first half-year profit was primarily affected by the reduced turnover of goods and the decreased gross profit from product sales. During the reporting period, the prices of many services and materials increased. Thanks to implemented cost-saving measures, operating expenses remained at the previous year's level. Continuous process optimization has allowed maintaining labour efficiency at last year's level and ensuring moderate wage growth. Selver plans to open two new stores this year - in Rocca al Mare Centre in Tallinn and in Raadi, Tartu. Both stores are scheduled to open in the second half of the year. The focus remains on the assortment of goods and process optimization. As a responsible company, Selver aims to adopt conscious resource use and contribute to sustainable development in all its activities. A sustainable development strategy has been developed to guide daily operations. As a company valuing openness and transparency, Selver has published its obligations and goals on its website. Selver's focus is on reducing greenhouse gas emissions, increasing waste recycling, reducing food waste, packaging and packaging use, short supply chains, and fast and convenient digital solutions. In the culinary products field, active product development continues, aiming to offer customers many new flavours, with significant attention to reducing salt, sugar, and fat content. Two Selveri Köök products were recognised at the Estonian Best Food Product 2024 competition: blueberry-yogurt cream meringue cake and whole-grain oat porridge. Department stores The department store segment's sales revenue for the first six months of 2024 was 49.4 million euros, a decline of 4.5% compared to the same period last year. Sales revenue for the second quarter was 25.4 million euros, down by 5.9% from the previous year. The pre-tax loss for the department store segment for the first six months of 2024 was 1.0 million euros, which was 1.2 million euros lower than the result for the same period last year. The pre-tax profit for the second quarter was 0.2 million euros. The pre-tax profit decreased by 0.8 million euros. The average monthly sales revenue per square meter of selling space for the Kaubamaja department stores over the six months was 0.30 thousand euros, 5.7% lower than the same period last year. The economic slowdown that began towards the end of the fourth quarter of last year continued into the first half of this year, resulting in a more aggressive winter discount campaign compared to the previous year, which impacted the Kaubamaja department stores' performance. It is also important to note that the base for the first quarter of last year was very strong, with double-digit growth rates. The performance of the Kaubamaja Tallinn department store was negatively affected in the second quarter by the ongoing construction of the Vanasadama tram line in Tallinn city centre and the closure of the Viru Centre bus terminal, significantly reducing foot traffic. In the first quarter, Kaubamaja launched a new e-commerce platform, significantly enhancing customer usability and incorporating an AI-based recommendation engine to improve sales results. The new platform integrates seamlessly with physical stores, featuring pre-shopping, fast delivery, and the option to order online and pay in-store, or vice versa. The sales revenue of OÜ TKM Beauty Eesti, which operates I.L.U. cosmetic stores, was 1.9 million euros in the second quarter of 2024, a 2.0% increase compared to the same period in 2023. The profit for the second quarter of 2024 was 0.02 million euros, 0.05 million euros less than the comparable period in 2023. The sales revenue for the first half of 2024 was 3.9 million euros, an increase of 8.9% compared to the same period in 2023. The profit for the first half of 2024 was 0.04 million euros, 0.06 million euros less than the result for the comparable period in 2023. The successful marketing campaigns drove the quarter's sales results, but the overall economic situation led customers to focus on purchasing promotional products, which put pressure on sales margins. Preparations began to transition the I.L.U. store in Lõunakeskus to a new concept, scheduled for the last quarter of the year. Car trade The car segment's sales revenue for the first half of 2024 was 98.9 million euros, a 1.4% increase compared to the same period last year. Sales revenue for the second quarter was 54.1 million euros, a 3.1% decrease compared to the second quarter of 2023. A total of 3,171 new vehicles were sold in the first half of the year, the same number as in the previous year. In the second quarter, 1,822 new vehicles were sold. The pre-tax profit for the segment in the first half of 2024 was 5.6 million euros, 2.1 million euros lower than the result for the previous year. The pre-tax profit for the second quarter of 2024 was 3.3 million euros, 1.4 million euros lower than the same period last year. The Baltic car market as a whole is experiencing deeper volume declines compared to other retail sectors. Preliminary data indicates a 9% decrease in new car sales volume in the Baltic region. The largest decline was seen in the Estonian market (-17%), while new car sales in Lithuania remained at the previous year's level. The introduction of a car tax in Estonia has not significantly accelerated purchasing decisions among customers. Discount campaigns, driven by the market downturn, have put pressure on sales margins, being a primary reason for the decline in profit. Additionally, the start-up costs of the Group's Lithuanian auto company, Motus Auto UAB's Shkoda dealership, which opened earlier this year, negatively impacted profits. The car segment's profit was supported by growing sales of spare parts, after-sales services, and bodywork, thanks to an increasing car fleet. Despite the downturn in the car market, the KIA brand, imported by the Group, shows positive growth numbers. To further support KIA sales, the Group plans to start constructing a KIA start-up showroom on the Bikernieku property in Riga to ensure presence in that district. In Tallinn, Viking Motors AS signed a lease agreement for the former Länsi Auto OPEL centre in Rae parish, Peetri village, with plans to open a KIA flagship store in autumn 2024. In Lithuania, TKM Lietuva UAB announced a construction tender for a new KIA-Shkoda multi-brand dealership, with construction expected to start later this year. Security segment The outside the Group sales revenue of the security segment for the second quarter of 2024 was 5.7 million euros, reflecting a 63.2% increase compared to the same period last year. The segment's pre-tax profit for the second quarter was 0.04 million euros, 0.01 million euros lower than the result for the same period last year. The outside the Group sales revenue of the security segment for the first half of 2024 was 10.3 million euros, a 61.1% increase compared to the same period last year. The proportion of outside the Group sales in total sales was 76% in the first half of the year. The pre-tax loss for the segment in the first half of 2024 was 0.1 million euros, 0.2 million euros lower than the result for the same period last year. The company's performance improved in the second quarter compared to the beginning of the year, achieving profitability. Sales growth was supported by both the addition of merged companies' revenues and continued strong organic growth. Post-merger synergies have begun to emerge, although several changes are still in progress. The negative impact of the economic environment remains evident in increased customer insolvency and declining margins. The most significant negative impact was in the security technology sector, although the outlook for the second half of the year shows a positive trend. Real estate The sales revenue earned in the real estate segment outside the Group was 3.4 million euros for the first half of 2024, an 8.4% increase compared to the same period last year. The sales revenue earned in the real estate segment outside the Group was 1.8 million euros for the second quarter, an 8.6% increase compared to the previous year. The pre-tax profit for the real estate segment in the first half of 2024 was 3.9 million euros, a decrease of 28.1%. The pre-tax profit for the second quarter was 1.7 million euros, a 42.1% decrease compared to the same period last year. The growth in sales revenue for the first half of the year was supported by a revitalised commercial rental market in the centres. The general uncertainty associated with the crises of recent years has somewhat diminished, which is reflected in the stabilisation of visitor numbers to the centres. However, the visitor traffic to commercial spaces in central Tallinn has decreased due to ongoing street reconstruction work in the surrounding area. The segment's sales revenue was also boosted by a car wash, which was completed in May last year as an extension to the petrol station rented to an external party near Peetri Selver. Several solar parks were completed last year, covering part of the electricity needs of the rented business buildings, thereby contributing to the sales revenue growth of the Group's real estate segment. The segment's profit continues to be significantly impacted by the rising cost of borrowing due to the tightening of monetary policy. The increase in interest rates that began at the end of 2022 has gradually affected the segment's interest expenses. Most of the Group's loan portfolio is concentrated in this segment, which has grown during the reporting period due to the development of the logistics centre. TKM Kinnisvara AS became the first privately owned Estonian company to sign a 16.1 million euros loan agreement with the Nordic Investment Bank (NIB). The modern A-energy class logistics centre building will be constructed in accordance with BREEAM certification and EU taxonomy requirements. The centre will have a total area of 17,200 square meters and will cost approximately 20 million euros to build. A solar energy park will be installed on the roof of the logistics centre, covering a significant portion of the building's electricity consumption. The logistics centre is scheduled to be completed in the autumn of 2024. The decrease in the segment's profit for the second quarter of 2024 compared to the previous year was due to a one-time compensation reflected in the second quarter of 2023 related to the early termination of a lease agreement. TKM Kinnisvara AS has started cooperating with Kohila Municipality to potentially develop a commercial building on a property located in the Härjaoja area of Kohila. The cooperation agreement initially involves identifying the possibilities for constructing a store building. The project is in its early stages, and more details will be clarified after the road network, planning, and development plans for the area are approved. Renovation work began on the ground floor of the Tartu Kaubamaja centre, giving a fresh look to the Kaubamaja Food Department and common areas. Several tenants in the centre are also updating their sales environments. CONSOLIDATED STATEMENT OF FINANCIAL POSITION In thousands of euros? ------------------------------------------------------------------------- 30.06.2024 31.12.2023 ------------------------------------------------------------------------- ASSETS ------------------------------------------------------------------------- Current assets Cash and cash equivalents 24,771 42,064 Trade and other receivables 25,228 25,568 Inventories 94,754 98,254 ------------------------------------------------------------------------- Total current assets 144,753 165,886 ------------------------------------------------------------------------- Non-current assets Long-term receivables and prepayments 245 243 Investments in associates 1,865 1,732 Investment property 65,033 64,971 Property, plant and equipment 437,142 433,306 Intangible assets 25,370 25,370 ------------------------------------------------------------------------- Total non-current assets 529,655 525,622 ------------------------------------------------------------------------- TOTAL ASSETS 674,408 691,508 ------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------- LIABILITIES AND EQUITY , ------------------------------------------------------------------------- Current liabilities Borrowings 27,281 48,820 Trade and other payables 104,220 114,573 ------------------------------------------------------------------------- Total current liabilities 131,501 163,393 ------------------------------------------------------------------------- Non-current liabilities Borrowings 294,635 258,857 Deferred tax liabilities 5,356 5,356 Provisions for other liabilities and charges 508 526 ------------------------------------------------------------------------- Total non-current liabilities 300,499 264,739 ------------------------------------------------------------------------- TOTAL LIABILITIES 432,000 428,132 ------------------------------------------------------------------------- Equity Share capital 16,292 16,292 Statutory reserve capital 2,603 2,603 Revaluation reserve 113,521 116,521 Retained earnings 109,992 127,960 ------------------------------------------------------------------------- TOTAL EQUITY 242,408 263,376 ------------------------------------------------------------------------- TOTAL LIABILITIES AND EQUITY 674,408 691,508 ------------------------------------------------------------------------- CONSOLIDATED STATEMENT OF COMPREHENSIVE INCOME In thousands of euros ----------------------------------------------------------------------------- II quarter 6 months 6 months II quarter 2024 2023 2024 2023 ----------------------------------------------------------------------------- Revenue 237,323 242,465 458,826 460,548 Other operating income 341 528 550 860 Cost of merchandise -171,511 -176,409 -333,601 -334,982 Service expenses -14,956 -14,230 -30,218 -30,125 Staff costs -27,398 -26,869 -54,692 -52,721 Depreciation, amortisation and impairment losses -10,467 -10,212 -21,077 -20,278 Other expenses -458 -190 -790 -583 ----------------------------------------------------------------------------- Operating profit 12,874 15,083 18,998 22,719 ----------------------------------------------------------------------------- Finance income 76 15 329 16 Finance costs -3,142 -2,291 -5,790 -4,097 Finance income on shares of associates accounted for using the equity method 61 41 133 110 ----------------------------------------------------------------------------- Profit before tax 9,869 12,848 13,670 18,748 ----------------------------------------------------------------------------- Income tax expense -1 -1 -5,313 -5,301 ----------------------------------------------------------------------------- NET PROFIT FOR THE FINANCIAL YEAR 9,868 12,847 8,357 13,447 ----------------------------------------------------------------------------- Other comprehensive income: Items that will not be subsequently reclassified to profit or loss ----------------------------------------------------------------------------- Other comprehensive income for the financial year 0 0 0 0 ----------------------------------------------------------------------------- TOTAL COMPREHENSIVE INCOME FOR THE FINANCIAL YEAR 9,868 12,847 8,357 13,447 ----------------------------------------------------------------------------- Basic and diluted earnings per share (euros) 0.24 0.32 0.21 0.33 Raul Puusepp Chairman of the Board Phone +372 731 5000