Market announcement

TKM Grupp AS

Category

Other price sensitive information

Date

11.01.2010 16:30:00

Title

2009. AASTA MÜÜGITULEMUSED

Message

Tallinna Kaubamaja kontserni 2009. aasta konsolideeritud auditeerimata
müügitulu oli 6,4 miljardit krooni (408,5 miljonit eurot), sellest 1,6
miljardit krooni (104,6 miljonit eurot) teeniti neljandas kvartalis. 2008.
aasta müügitulu oli 6,5 miljardit krooni (417,4 miljonit eurot). Aastakäive
kahanes 2% võrra, IV kvartalis oli langus 10%. 

Supermarketite ärisegmendi konsolideeritud müügitulu 2009. aastal oli 4,8
miljardit krooni (304,4 miljonit eurot), mis on 11% enam, kui eelmise aasta
samal perioodil. Selveri konsolideeritud müügitulu 2009. aasta IV kvartalis oli
1,2 miljardit krooni (77,2 miljonit eurot), kahanedes võrrelduna eelmise aasta
sama perioodiga 3%. Selveri 2009. aasta kuu keskmine konsolideeritud müügitulu
müügipinna ruutmeetrile oli 5,4 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama
perioodiga võrrelduna 20%. Selveri keti keskmisele müügiefektiivsuse langusele
avaldasid negatiivset mõju üleüldine majanduse langus nii Eestis kui Lätis,
konkurentsisituatsiooni muutused jaekaubandusturul, üleüldine müügihindade
langus ning samuti muudatused klientide ostukorvi struktuuris. Ketisiseselt
avaldasid müügiefektiivsuse langusele olulist mõju 2008. aasta vältel toimunud
müügipinna laiendused ja uute kaupluste madalam müügiefektiivsus nende
käivitusperioodil. Võrreldavates kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile
6,2 tuhat krooni kuus, näidates 10%-list langust. Selveri ketis kokku sooritati
2009. aastal 34,8 miljonit ostu, mis on 21% enam, kui 2008. aastal.
Supermarketite ärisegmendi müügipind kokku kasvas 2009. aasta vältel 2,4
tuhande ruutmeetri võrra. Aastane müügipinna juurdekasv Eestis ja Lätis kokku
oli 4%. 2009. aastal avas Selver 6 uut kauplust, neist 2 Eestis ja 4 Lätis.
Oktoobris otsustas Selver külmutada oma äritegevuse Lätis ning sulgeda kõik 6
Läti kauplust ja koondada 220 töötajat. Selveri Eesti-sisese netokäibe osakaal
vabariigi toidukaupade spetsialiseerimata kaupluste jaemüügist oli 2009. aastal
hinnanguliselt 17,8%, kasvades aasta vältel 2,6 protsendipunkti võrra. 2010.
aastal on Selveril kavas avada Eestis 1 uus kauplus Rannarootsi keskuses,
Haapsalus. 

Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta müügitulu oli 1 196,5 miljonit krooni (76,5
miljonit eurot), vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 22%. Sellest
neljandas kvartalis oli müügitulu 343,7 miljonit krooni (22,0 miljonit eurot),
kus eelmise aasta sama perioodiga vähenemine oli 21%. Kaubamajade müügitulu
müügipinna ruutmeetrile oli 2009. aastal keskmiselt 4,2 tuhat krooni kuus, mis
on 24% vähem, kui eelmise aasta samal perioodil, mil see oli 5,5 tuhat krooni
kuus. Samas kaubamajade kogu müügipind on eelmise aastaga võrreldes suurenenud
400 m2 võrra, mis on 2% rohkem kui eelmisel aastal. Neljandas kvartalis toimus
müügitulu kasv eelkõige tänu oktoobrikuisele Osturallile ja jõulumüükidele, mis
kompenseerisid selle aasta jaekaubanduse ühe kehvema kuu - novembri
müügitulemust, mis oli 29% madalam, kui eelmisel aastal samal perioodil.
Kaubamajade ärisegmendi 2009. aasta müügitulemust mõjutasid ka suured
renoveerimistööd esimesel poolaastal mitmetes maailmades. Kaubamajade
ärisegmendis sisalduva I.L.U. keti 2009. aasta müügitulu kokku oli 12,0
miljonit krooni (0,8 miljonit eurot), keti IV kvartali müügitulu oli 7,6
miljonit krooni (0,5 miljonit eurot). Märtsi teises pooles avati esimene
kosmeetikakaupluste keti I.L.U. kauplus uues Pärnu Keskuses. 6. novembril avati
Lõuna-Eesti suurim kosmeetikakauplus, 330-ruutmeetrine I.L.U. Tartus
Lõunakeskuses ning 12. novembril keti lipulaev Rocca al Mare Kaubanduskeskuses.
Rocca al Mare I.L.U. üldpind on 477 m2. 2010. aasta sügisel on planeeritud
kaupluse avamine Kristiine Keskuses Tallinnas. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2009. aasta kontserniväline müügitulu oli 42,7
miljonit krooni (2,7 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama perioodiga
4%. IV kvartali müügitulemuseks kujunes 10,3 miljonit krooni (0,7 miljonit
eurot). 

Autokaubanduse ärisegmendi 2009. aasta müügitulu ilma segmentide vaheliste
tehinguteta oli 208,6 miljonit krooni (13,3 miljonit eurot), olles 58% väiksem
eelmise aasta sama perioodi tuludest. 2009. aastal müüdi kokku 853 autot. 2008.
aasta sama perioodi müügitulu 2056 auto müügist oli 494,9 miljonit krooni (31,6
miljonit eurot). 2009. aasta IV kvartali müügitulu oli 29,8 miljonit krooni
(1,9 miljonit eurot) ning kokku müüdi 79 uut sõidukit. 2008. aasta sama
perioodi müügitulu oli 57,8 miljonit krooni (3,7 miljonit eurot). IV kvartalis
toimus sarnaselt eelnevate kvartalitega suur autoturu langus. Kogu Eestis müüdi
IV kvartalis 1938 sõiduautot, mis 44% vähem kui eelmisel aastal. Lätis
registreeriti IV kvartalis 566 autot, mis annab turu languseks 82%. Leedus
müüdi 1 560 autot, mis on 55% vähem aasta tagusest tulemusest. Eestis ja Lätis
turuosad võrreldes III kvartaliga tõusid. Eestis kasvas turuosa 2,1%-lt 2,2%-le
ja Lätis 3,6%-lt 3,8%-le.Leedus langes turuosa 2,8%-lt 1,5%-le. 2009. aasta
autoturu languseks kujunes Baltikumis 70% ehk müüdi 19731 autot. Aasta tagasi
registreeriti kokku 64 600 sõiduautot. Positiivse poole pealt tuleks ära
märkida Leedus võidetud riigihanget. Hanke mahuks on 68 maasturit KIA Sportage. 

Jalatsikaubanduse müügitulu 2009. aastal oli 179,9 miljonit krooni (11,5
miljonit eurot). IV kvartali müügitulu 43,7 miljonit krooni (2,8 miljonit
eurot). IV kvartalis avas uus jalatsimüügikett SHU oma esimesed kauplused Rocca
al Mare keskuses Tallinnas ja Lõunakeskuses Tartus. Uue, soodsa hinnaklassiga
SHU keti tulek ABC Kinga, Suurtüki ja Nero kõrvale võimaldab Kaubamaja
kontsernil pakkuda Eestis suurimat jalatsivalikut võimalikult erinevale
sihtrühamale ja erinevas hinnaklassis. Neljandas kvartalis suleti 2 kauplus
Lätis. Kontserni 31-st kauplusest asuvad 28 Eestis ja 3 Lätis. 

2009. aasta lõpu seisuga oli kontsernil üle 394 tuhande püsikliendi, kasvades
aastaga 14%. Partner Krediitkaartide arv oli ligikaudu 10 000. 

Tallinna Kaubamaja kontserni tähtsamateks arengusuundadeks 2010. aastal on
kontserni erinevate osade vahelist sünergiat paremini ära kasutades: 
•	Selveri keti jätkuv arendamine ja efektiivistamine. Selveri Köögi
konkurentsieelise parem ära kasutamine ning private labeli toodete osakaalu
suurendamine. 
•	Kingaäride ühendamine ning tugevdamine, kasumlikkuse saavutamine.
•	Ilupoodide keti I.L.U. turupositsiooni kinnitamine ja uue kaupluse avamine.
•	Kaubamaja tegevuse efektiivistamine, jätkuv opereerimiskulude kokkuhoid ja
paremate hanketingimuste saavutamine ning logistikakulude minimiseerimine. 
•	Autokaubandussegmendi parem kohandamine madalate müügimahtudega,
järelteenuste kvaliteedi ja müügi kasvatamine. Läbirääkimiste jätkamine uute
täiendavate perspektiivsete automarkide lisamiseks oma müügiportfelli. 

Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel 731 5000

Title

2009 SALES RESULTS

Message

The consolidated unaudited sales revenue of Tallinna Kaubamaja Group amounted
to 6.4 billion kroons (408.5 million euros), 1.6 billion kroons (104.6 million
euros) of it was earned in the fourth quarter. The sales revenue of 2008 was
6.5 billion kroons (417.4 million euros). The annual sales revenue decreased by
2%, 
the decline in the fourth quarter was 10%. 

In 2009, the consolidated sales revenue of the supermarket business segment
amounted to 4.8 billion kroons (304.4 million euros), exceeding the indicator
of the previous year by 11%. Selver's consolidated sales revenue in the fourth
quarter of 2009 was 1.2 billion kroons (77.2 million euros), decreasing by 3%
compared to the same period of the previous year. In 2009, Selver's monthly
average consolidated sales revenue per retail space square metre was 5.4
thousand kroons per month, showing a decrease of 20% compared to the previous
year. The decrease in the average sales effectiveness of the Selver chain was
adversely affected by the overall economic recession in Estonia and Latvia, the
change of competitive situation in the retail market, the overall decline in
selling prices and changes in the consumer basket's structure. The internal
decrease of the sales effectiveness of the chain was affected by the
enlargements of the selling space during 2008 and the lower sales effectiveness
of the new stores during their commissioning period. The sales revenue of
comparable stores was 6.2 thousand kroons per month, revealing a decrease of
10%. In 2009, a total of 34.8 million purchases were made in the Selver chain,
which is 21% more than in 2008. During 2009, the selling space of the
supermarket business segment increased by 2.4 thousand square meters. The
annual growth of the selling space in Estonia and Latvia was altogether 4%. In
2009, Selver opened 6 new stores, 2 of them in Estonia and 4 in Latvia. In
October, Selver decided to freeze all its business activities in Latvia and to
close all 6 Latvian stores and to make 220 employees redundant. The share of
Selver's sales revenue in Estonia was approximately 17.8% of the republic's
unspecialised retail sales of foodstuffs, increasing by 2.6 percentage points
during the year. Selver is planning to open a new store at Rannarootsi centre
in Haapsalu, Estonia. 

In 2009, the sales revenue of the business segment of department stores was
1,196.5 million kroons (76.5 million euros), i.e. 22% less than in the same
period of the previous year. The sales revenue in the fourth quarter amounted
to 343.7 million kroons (22.0 million euros) of it, while the decrease compared
to the respective quarter of previous year was 21%. In 2009, the average sales
revenue of department stores per square meter of selling space was 4.2 thousand
kroons per month, that is 24% less than the result of 5.5 thousand kroons per
month for the same period of the previous year. At the same time, the average
selling space of department stores has increased by 400 m2, i.e. 2% more than
in the previous year. In the fourth quarter, the growth of sales revenue was
primarily caused by the Osturalli (Purchase Rally) in October and the Christmas
sales which compensated for the sales results of one of the poorest months in
retail business - November, of the sales results of which were 29% lower than
in the same period of the previous year. The sales results of the department
store business segment were affected by large renovations in several
departments during the first half-year. The sales revenue of the I.L.U. chain
belonging to the department store segment amounted to 12.0 million kroons (0.77
million euros), the sales revenue of the fourth quarter was 7.6 million kroons
(0.5 million euros). The first store of the I.L.U. beauty store chain was
opened in the new Pärnu Centre in the second half of March. On November 6th,
the biggest beauty products store in Southern Estonia (330 square meters) was
opened at Lõunakeskus in Tartu and on November 12th, the flagship of the chain
was opened at Rocca al Mare shopping centre in Tallinn. The total area of Rocca
al Mare I.L.U. is 477m². In autumn 2010, a store is planned to be opened in
Kristiine Centre in Tallinn. 

The sales revenue of the real estate business segment outside the Group was
42.7 million kroons (2.7 million euros), showing an increase of 4% compared to
the same period of the previous year. The sales result of the fourth quarter
amounted to 10.3 million kroons (0.7 million euros). 

The sales revenue of the car trade segment for 2009, intersegment transactions
excluded, was 208.6 million kroons (13.3 million euros), which is 58% less than
in the respective period of the previous year. In 2009, 853 cars were sold. In
2008, the sales revenue of the same period from the sale of 2,056 cars was
494.9 million kroons (31.6 million euros). The sales revenue for the fourth
quarter of 2009 was 29.8 million kroons (1.9 million euros) and altogether 79
new vehicles were sold. The sales revenue for the same period in 2008 was 57.8
million kroons (3.7 million euros). A continuing steep fall as in the previous
quarters in the car trade market was seen in the fourth quarter. In Estonia,
1,938 cars were sold in the fourth quarter, which is 44% less than a year ago.
In Latvia, 566 new cars were registered in the fourth quarter which is 82% less
than a year ago. In Lithuania, 1,560 cars were sold, which is 55% lower than in
the previous year. In Estonia and Latvia, the market share increased compared
to the third quarter. In Estonia, the market share increased from 2.1% to 2.2%
and in Latvia from 3.6% to 3.8%. In Lithuania, the market share decreased from
2.8% to 1.5%. The decline of the car trade market in the Baltic states was 70%
i.e. 19,731 cars were sold. A year ago, a total of 64,600 passenger cars were
registered. On the positive side, a public procurement won in Lithuania should
be noted. The scope of the purchase is 68 SUVs KIA Sportage. 

In 2009, the sales revenue of the footwear trade was 179.9 million kroons (11.5
million euros). The sales revenue in the fourth quarter was 43.7 million kroons
(2.8 million euros). In the fourth quarter, the first stores of the footwear
chain SHU were opened at Rocca al Mare shopping centre in Tallinn and
Lõunakeskus in Tartu. The arrival of the new favourable price SHU chain beside
ABC King, Suurtüki and Nero, will enable the Kaubamaja Group to offer the
widest footwear selection to different target groups and in different price
brackets. Two stores were closed in Latvia during the fourth quarter. Out of
the 31 Group's stores, 28 are located in Estonia and 3 in Latvia. 

As of the end of 2009, the Group had over 394 thousand loyal customers, the
figure increased by 14% over the year. The number of Partner Credit Cards was
approximately 10,000. 

The most important targets of the Tallinna Kaubamaja Group in 2010, by using
the synergy between the different parts of the Group, are: 
•	To continuously develop and improve the effectiveness of the Selver chain. To
put the competitive advantage of the Selver Kitchen to a better use and to
increase the percentage of private label products. 
•	To merge and strengthen the footwear business, to achieve profitability.
•	To consolidate the market position of the beauty store chain I.L.U. and to
open a new store. 
•	To improve the effectiveness of Kaubamaja's activities, to continue the
optimisation of operating costs, to achieve better supply conditions and to
minimise logistics costs. 
•	To adjust the car trade segment to the low sale volumes, to raise the quality
and sale of follow-up services. To continue negotiations about adding new
promising car brands to our sales portfolio. 

Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone +372 731 5000