Market announcement

TKM Grupp AS

Category

Other price sensitive information

Date

10.10.2008 16:00:00

Title

2008. AASTA 9 KUU MÜÜGITULEMUSED

Message

Tallinna Kaubamaja kontserni 2008. aasta 9 kuu konsolideeritud auditeerimata
müügitulu oli 4,7 miljardit krooni (301,5 miljonit eurot). Eelmise aasta
võrreldava perioodi müügitulu oli 4,2 miljardit krooni (267,2 miljonit eurot).
Käibe kasv oli 13%. 

A-Selveri 2008. aasta 9 kuu netokäive oli 3,0 miljardit krooni (194,7 miljonit
eurot), mis on 14% enam kui eelmise aasta samal perioodil. A-Selveri eelmise
aasta võrreldava perioodi käive oli 2,7 miljardit krooni (171,2 miljonit
eurot). 

Selveri 9 kuu netokäive müügipinna ruutmeetrile oli 6,8 tuhat krooni kuus,
vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 8 protsendi võrra. 2007.
aasta algusest avatud olnud kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile 7,3
tuhat krooni kuus näidates vaid 1-protsendilist langust, mis on põhjustatud
laiendustest tingitud seisakutest. Otseselt võrreldavate muutusteta toiminud
kaupluse netokäive müügipinna ruutmeetrile kasvas 6,6%. Selveri keti keskmisele
müügiefektiivsuse langusele avaldas mõju ka uute kaupluste madalam
müügiefektiivsus käivitusperioodil. Käesoleval aastal avati seitse uut kauplust
ja laiendati nelja olemasoleva kaupluse müügipinda kokku 18 437 ruutmeetri
võrra. 9 kuu keskmine müügipind kokku kasvas 23% võrreldes eelmise aasta sama
perioodiga. Selveri ketis kokku sooritati 9 kuuga 20,7 miljonit ostu, mis on 7%
enam kui eelmise aasta samal perioodil. 

Kaubamajade ärisegmendi 2008. aasta esimese 9 kuu müügitulu oli 1 098,2
miljonit krooni (70,2 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama perioodiga
võrreldes 4%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 9 kuul
5,3 tuhat krooni kuus, mis on 4% enam kui eelmise aasta samal perioodil. 

Kinnisvarade ärisegmendi 2008. aasta esimese 9 kuu müügitulu oli 31,1 miljonit
krooni (2,0 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 3%. 

Autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta müügitulu esimesel 9 kuul oli 437,0
miljonit krooni (27,9 miljonit eurot), kasvades 5% võrreldes 2007. aasta sama
ajaga. Aasta esimesel 9 kuul müüdi rohkem soodsama hinnaklassi sõidukeid, kokku
1 719 uut sõidukit, mis on 113 sõidukit rohkem kui 2007. aasta samal perioodil. 

Aprillist alates on Kaubamaja kontsern tegev jalatsikaubanduses, mille käive
kontserni koosseisus oli septembri lõpuni 104,1 miljonit krooni (6,7 miljonit
eurot). 

Esimesena omandatud Suurtüki NK jalatsikauplusteketis on hetkel Eestis 17
Suurtüki ja 1 Stepperi kauplus ja Lätis 2 Stepperi kauplust. Alates 1. juulist
2008 kuulub kontserni ABC King AS koos OÜ ABC Saare kingakauplustega. Hetkel on
ABC Kinga ketis Eestis 10 ABC King kauplust ja 1 NERO kauplus. Kolmandas
kvartalis avati kaks kauplust - Tartus Tasku Keskuses augustis ja Rakveres
Põhjakeskuses septembris. Oktoobri algul avatakse uus kauplus Auriga Keskuses
Saaremaal. Lätis omab ABC King SIA 5 kauplust. 

Raul Puusepp
Juhatuse esimees
Tel. 7 315 000

Title

SALES RESULTS FOR 9 MONTHS 2008

Message

The consolidated unaudited revenues of Tallinna Kaubamaja Group for the first
nine months of the 2008 were 4.7 billion kroons (301.5 million euros). Revenues
for comparable period in last year were 4.2 billion kroons (267.2 million
euros). The sales increased by 13%. 

The sales of A-Selver for 9 months of 2008 were 3.0 billion kroons (194.7
million euros), growing 14 per cent over the same period last year. The sales
for comparable period in last year were 2.7 billion kroons (171.2 million
euros). 

The average monthly sales per square meter of sales area for 9 months of 2008
were 6.8 thousand kroons, showing 8 per cent decrease over the last year.
Average monthly sales per square meter of sales area for stores being opened
from 2007 were 7.3 thousand kroons showing only 1 per cent decline due to
interruptions on reconstruction period. Average monthly sales per square meter
of sales area for directly comparable stores operating without changes
increased 6.6 per cent. Efficiency was also negatively affected by results of
new stores since in start-up period the efficiency in new stores is generally
lower. In 2008 seven new stores were opened and sales area was expanded in four
existing stores. Total sales area increased by 18 437 square meters and the
average sales area of 9 months grew by 23%. 

During 9 months of 2008 the number of purchases amounted to 20.7 million,
showing 7 per cent increase over the last year. 

The sales in department stores business segment for first 9 months of 2008 were
1 098.2 million kroons (70.2 million euros), increased by 4 per cent over the
same period last year. The average monthly sales per square meter of sales area
for the nine months of 2008 were 5.3 thousand kroons per month; this is 4
per cent more than in the same period last year. 

The sales in real estate business segment for 9 months of 2008 were 31.1
million kroons (2.0 million euros), increasing by 3 per cent to comparable
period last year. 

Automotive business segment sales for the first nine months of 2008 were 437.0
million kroons (27.9 million euros), growing 5 per cent over last year. Within
first nine months more of less expensive cars were sold. In all, 1719 new cars
were sold, which is 113 units more than the year before. 

In April, Tallinna Kaubamaja group entered into footwear retailing, the sales
of which were incorporated 104.1 million kroons (6.7 million euros) until the
end of September. 

First the Suurtüki NK footwear shops chain with 17 Suurtüki and 1 Stepper shops
in Estonia and 2 Stepper shops in Latvia was acquired. Since 1 July 2008 the
group includes ABC King AS group with OÜ ABC Saare footwear shops. Currently
there are 10 ABC King and 1 NERO shops in Estonia. 2 new shops were opened in
the third quarter - in August in Tartu Tasku Center and in September in Rakvere
in Põhjakeskus. A new shop in Auriga Center in Saaremaa is planned to open in
October. There are 5 shops owned by the ABC King SIA in Latvia. 

Raul Puusepp
Chairman of the Board
Phone: +372 731 5000