Market announcement
TKM Grupp AS
Category
Other price sensitive information
Date
10.10.2008 16:00:00
Title
2008. AASTA 9 KUU MÜÜGITULEMUSED
Message
Tallinna Kaubamaja kontserni 2008. aasta 9 kuu konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 4,7 miljardit krooni (301,5 miljonit eurot). Eelmise aasta võrreldava perioodi müügitulu oli 4,2 miljardit krooni (267,2 miljonit eurot). Käibe kasv oli 13%. A-Selveri 2008. aasta 9 kuu netokäive oli 3,0 miljardit krooni (194,7 miljonit eurot), mis on 14% enam kui eelmise aasta samal perioodil. A-Selveri eelmise aasta võrreldava perioodi käive oli 2,7 miljardit krooni (171,2 miljonit eurot). Selveri 9 kuu netokäive müügipinna ruutmeetrile oli 6,8 tuhat krooni kuus, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 8 protsendi võrra. 2007. aasta algusest avatud olnud kauplustes oli käive müügipinna ruutmeetrile 7,3 tuhat krooni kuus näidates vaid 1-protsendilist langust, mis on põhjustatud laiendustest tingitud seisakutest. Otseselt võrreldavate muutusteta toiminud kaupluse netokäive müügipinna ruutmeetrile kasvas 6,6%. Selveri keti keskmisele müügiefektiivsuse langusele avaldas mõju ka uute kaupluste madalam müügiefektiivsus käivitusperioodil. Käesoleval aastal avati seitse uut kauplust ja laiendati nelja olemasoleva kaupluse müügipinda kokku 18 437 ruutmeetri võrra. 9 kuu keskmine müügipind kokku kasvas 23% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Selveri ketis kokku sooritati 9 kuuga 20,7 miljonit ostu, mis on 7% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Kaubamajade ärisegmendi 2008. aasta esimese 9 kuu müügitulu oli 1 098,2 miljonit krooni (70,2 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4%. Kaubamajade müügitulu müügipinna ruutmeetrile oli esimesel 9 kuul 5,3 tuhat krooni kuus, mis on 4% enam kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvarade ärisegmendi 2008. aasta esimese 9 kuu müügitulu oli 31,1 miljonit krooni (2,0 miljonit eurot), kasvades eelmise aasta võrreldava perioodiga 3%. Autokaubanduse ärisegmendi 2008. aasta müügitulu esimesel 9 kuul oli 437,0 miljonit krooni (27,9 miljonit eurot), kasvades 5% võrreldes 2007. aasta sama ajaga. Aasta esimesel 9 kuul müüdi rohkem soodsama hinnaklassi sõidukeid, kokku 1 719 uut sõidukit, mis on 113 sõidukit rohkem kui 2007. aasta samal perioodil. Aprillist alates on Kaubamaja kontsern tegev jalatsikaubanduses, mille käive kontserni koosseisus oli septembri lõpuni 104,1 miljonit krooni (6,7 miljonit eurot). Esimesena omandatud Suurtüki NK jalatsikauplusteketis on hetkel Eestis 17 Suurtüki ja 1 Stepperi kauplus ja Lätis 2 Stepperi kauplust. Alates 1. juulist 2008 kuulub kontserni ABC King AS koos OÜ ABC Saare kingakauplustega. Hetkel on ABC Kinga ketis Eestis 10 ABC King kauplust ja 1 NERO kauplus. Kolmandas kvartalis avati kaks kauplust - Tartus Tasku Keskuses augustis ja Rakveres Põhjakeskuses septembris. Oktoobri algul avatakse uus kauplus Auriga Keskuses Saaremaal. Lätis omab ABC King SIA 5 kauplust. Raul Puusepp Juhatuse esimees Tel. 7 315 000
Title
SALES RESULTS FOR 9 MONTHS 2008
Message
The consolidated unaudited revenues of Tallinna Kaubamaja Group for the first nine months of the 2008 were 4.7 billion kroons (301.5 million euros). Revenues for comparable period in last year were 4.2 billion kroons (267.2 million euros). The sales increased by 13%. The sales of A-Selver for 9 months of 2008 were 3.0 billion kroons (194.7 million euros), growing 14 per cent over the same period last year. The sales for comparable period in last year were 2.7 billion kroons (171.2 million euros). The average monthly sales per square meter of sales area for 9 months of 2008 were 6.8 thousand kroons, showing 8 per cent decrease over the last year. Average monthly sales per square meter of sales area for stores being opened from 2007 were 7.3 thousand kroons showing only 1 per cent decline due to interruptions on reconstruction period. Average monthly sales per square meter of sales area for directly comparable stores operating without changes increased 6.6 per cent. Efficiency was also negatively affected by results of new stores since in start-up period the efficiency in new stores is generally lower. In 2008 seven new stores were opened and sales area was expanded in four existing stores. Total sales area increased by 18 437 square meters and the average sales area of 9 months grew by 23%. During 9 months of 2008 the number of purchases amounted to 20.7 million, showing 7 per cent increase over the last year. The sales in department stores business segment for first 9 months of 2008 were 1 098.2 million kroons (70.2 million euros), increased by 4 per cent over the same period last year. The average monthly sales per square meter of sales area for the nine months of 2008 were 5.3 thousand kroons per month; this is 4 per cent more than in the same period last year. The sales in real estate business segment for 9 months of 2008 were 31.1 million kroons (2.0 million euros), increasing by 3 per cent to comparable period last year. Automotive business segment sales for the first nine months of 2008 were 437.0 million kroons (27.9 million euros), growing 5 per cent over last year. Within first nine months more of less expensive cars were sold. In all, 1719 new cars were sold, which is 113 units more than the year before. In April, Tallinna Kaubamaja group entered into footwear retailing, the sales of which were incorporated 104.1 million kroons (6.7 million euros) until the end of September. First the Suurtüki NK footwear shops chain with 17 Suurtüki and 1 Stepper shops in Estonia and 2 Stepper shops in Latvia was acquired. Since 1 July 2008 the group includes ABC King AS group with OÜ ABC Saare footwear shops. Currently there are 10 ABC King and 1 NERO shops in Estonia. 2 new shops were opened in the third quarter - in August in Tartu Tasku Center and in September in Rakvere in Põhjakeskus. A new shop in Auriga Center in Saaremaa is planned to open in October. There are 5 shops owned by the ABC King SIA in Latvia. Raul Puusepp Chairman of the Board Phone: +372 731 5000