PRFoodsi 2021/2022. aasta esimese kvartali auditeerimata esialgne
konsolideeritud käive oli 14,32 miljonit eurot suurenedes eelmise aasta sama
perioodiga võrreldes 12,8% (1kv 2020/2021: 12,7 miljonit eurot), sealhulgas
müügitõus hulgimüügis 63,3% ja HoReCa sektoris 16,8%. Samuti suurenes käive
värske kala ja kalafilee ning suitsutatud toodete tooterühmade lõikes võrdluses
eelmise aasta sama perioodiga vastavalt 30,7% ja 11,6%. Võrreldes eelmise
kvartaliga s.o neljanda kvartaliga eelmisel majandusaastal langes käive 2,85%
(4kv 2020/2021: 14,74 miljonit eurot), sealhulgas langes müük jaekettides ja
hulgimüügi sektoris vastavalt 8,8% ja 8,3%, kusjuures HoReCa sektoris müük
kasvas 10,6%.
Indrek Kasela, PRFoods AS juhataja kommentaar:
?Akuutse koroonakriisi vaibumisel, oleme sisenenud perioodi, mida iseloomustab
inflatsioon, taastunud ja kasvanud nõudlus ning tooraine hindade drastiline
tõus. Energiahindade tõus pole oluliselt mõjutanud PRFoodsi, arvestades, et
näiteks John Ross Jr kasutab traditsioonilisi suletud ahje, võime öelda, et
oleme CO2 neutraalse kala suitsutamismeetodi pioneerid.
Kallinev tooraine toetab märkimisväärselt meie enda kalakasvastuse tulemusi.
Samas peab arvestama, et toodetes hinnatõus tuleb alles järgmisel aastal, kuna
enamus Soomes kehtivaid lepinguid on hinnastatud käesoleva aasta lõpuni. Seega
oli eelmine kvartal olukord, kus tooraine hinnad tõusid, kuid edasimüügi hinnad
jäid veel samaks. Oleme kõikides kliendigruppides tõstnud märkimisväärselt hindu
järgmisele aastale. Kindlasti kandub hinnatõus edasi ka lõpptarbija hindadesse.
Suure tõenäosusega püsib kala hind kõrgel kogu järgmise aasta ning seega saame
rääkida tavapärase rütmi naasmisest. Soome restruktureerimine toimub
plaanipäraselt, mis toob kaasa märkimisväärse tootmismahu siirdumise Eestisse
ning töötajate arv Soomes väheneb drastiliselt. Sellega seotud kulud tulevad
erakorralise kuluna käesolevasse kvartalisse.
Suurbritannia ja Soome müük on kasvanud ootuspäraselt. Oleme vähendanud tootmist
tootegruppides, mis on siiani kahjumlikud. Eesti müügi vähenemine on tingitud
asjaolust, et Eesti suunaline turism ei toimi, kuna Eesti riik on suutnud
korduvalt olla koroonaga võitlemises mahajääjate esirinnas, mis mõjutab siiani
väga oluliselt HoReCa sektorit."
Majandusaasta esimeses kvartalis suurenes käive nii värske kala ja kalafilee kui
ka suitsutatud toodete tooterühmade lõikes võrreldes eelmise majandusaasta
esimese kvartaliga. Värske kala ja kalafilee tooterühma, mis moodustas
tooteportfellist 37,4% (1kv 2020/2021: 32,3%), käive tõusis 30,7% võrreldes
eelmise majandusaasta esimese kvartaliga. Suitsutatud toodete, mis moodustasid
kogumüügist pea poole (1kv 2020/2021: 49,6%), müügikäive suurenes
majandusaastate võrdluses 11,6%.
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Käive toodete lõikes, mln EUR|1kv 21/22|1kv 20/21|Muutus, EUR|Muutus, %|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Värske kala ja kalafilee | 5,36| 4,10| 1,26| 30,7%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Suitsutatud tooted | 7,03| 6,30| 0,73| 11,6%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Muud kalatooted | 1,93| 2,30| -0,37| -16,1%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Kokku | 14,32| 12,70| 1,62| 12,8%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
Kliendigruppide lõikes oli esimeses kvartalis müügilangus jaekettides 9,7%,
HoReCa ja hulgimüügi sektoris suurenes müük vastavalt 16,8% ja 63,3%. Jaekettide
osakaal kogumüügist moodustas majandusaasta esimeses kvartalis peaaegu 46,6%
ning HoReCa ja hulgimüügi osakaal vastavalt 20,4% ja 27,4%. Eelmise
majandusaasta esimeses kvartalis olid osakaalud vastavalt 58,3%, 19,7% ja 18,9%.
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Käive kliendigrupiti, mln EUR|1kv 21/22|1kv 20/21|Muutus, EUR|Muutus, %|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Jaeketid | 6,68| 7,40| -0,72| -9,7%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Hulgimüük | 3,92| 2,40| 1,52| 63,3%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|HoReCa | 2,92| 2,50| 0,42| 16,8%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Muu käive | 0,80| 0,40| 0,40| 100,0%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Kokku | 14,32| 12,70| 1,62| 12,8%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
Kolme suurema sihtturu käive majandusaasta esimeses kvartalis oli 13,22 miljonit
eurot ja see moodustas 92,3% kogukäibest võrreldes eelmise aasta sama perioodi
käibega 11,30 miljonit eurot ja osakaaluga 89,0%. Muudest riikidest on jätkuvalt
kõige suurema osakaaluga müük Lätti.
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Käive riigiti, mln EUR | 1kv 21/22 | 1kv 20/21 | Muutus, EUR | Muutus, % |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Soome | 9,36 | 7,80 | 1,56 | 20,0% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Suurbritannia | 2,62 | 2,00 | 0,62 | 31,0% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Eesti | 1,24 | 1,40 | -0,16 | -11,4% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Muud riigid | 1,10 | 1,50 | -0,40 | -26,7% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Kokku | 14,32 | 12,70 | 1,62 | 12,8% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
Indrek Kasela
AS PRFoods
Juhatuse liige
T: +372 452 1470
investor@prfoods.ee
www.prfoods.ee
|