PRFoodsi 2020/2021. aasta teise kvartali auditeerimata esialgne konsolideeritud
käive oli 17,07 miljonit eurot. Võrreldes eelmise kvartaliga s.o esimese
kvartaliga käive tõusis 33,9% (1kv 2020/2021: 12,74 miljonit eurot), sealhulgas
tõusis müük jaekettides 30,7% hulgimüügi sektoris 43,6% ja HoReCa sektoris
14,2%. Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes langes müük 32,9% (2kv
2019/2020: 25,43 miljonit eurot), müügilangus HoReCa sektoris oli 52,7% ja
hulgimüügis 60,9%. Jaekettides oli müügitõus 3,2%.
Indrek Kasela, PRFoods juhataja kommentaar:
?Koroona mõju jätkub kalasektoris ning nagu ka eelmises teates märkisime, et
HoReCa sektor, mis moodustab kogu lõhe- ja forellikaubandusest ca 1/3 nii
globaalselt kui regionaalselt, ei taastu järgneva 12 kuu jooksul endisele
tasemele. Aasta lõpp tõi üle-Euroopaliselt ulatuslikud piirangud jõulude
tähistamisel ning Suurbritannia oli täiskarantiinis. Detsembris olid värske lõhe
ja forelli hinnad viimase 12 aasta madalaimad, mis on täielik anomaalia, aga
kirjeldab olukorda turul, kus on ülepakkumine. Vaktsiinide tulek on andnud
lootust, et suvest võime näha HoReCa taastumist. Positiivse poole pealt näeme
tooraine madalate hindade püsimist, mis eriti John Ross Jr puhul on aidanud
hoida kasumlikkust samal tasemel COVID-19 eelse tasemega. Teine positiivne
aspekt on jaekettide osakaalu pidev tõus müügis, ning ka tulevikus peame HoReCa
osakaalu väheolulisemaks meie tegevuses. Vastavalt muutunud turuolukorrale
korrigeerime ka oma kulubaasi erinevates tütarettevõtetes."
Majandusaasta teises kvartalis langes käive kõikide tooterühmade lõikes
võrreldes eelmise majandusaasta teise kvartaliga. Värske kala ja kalafilee
tooterühma, mis moodustas tooteportfellist 32% (2kv 2019/2020: 45%), käive
langes enam kui poole võrra võrreldes eelmise majandusaasta teise kvartaliga.
Suitsutatud toodete, mis moodustasid kogumüügist 47% (2kv 2019/2020: 36%),
müügikäive vähenes majandusaastate võrdluses 13,4%.
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Käive toodete lõikes, mln EUR|2kv 20/21|2kv 19/20|Muutus, EUR|Muutus, %|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Värske kala ja kalafilee | 5,51| 11,35| -5,84| -51,4%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Suitsutatud tooted | 7,96| 9,20| -1,23| -13,4%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Muud kalatooted | 3,59| 4,88| -1,29| -26,4%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Muu käive | 0,00| 0,01| -0,01| -90,9%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Kokku | 17,07| 25,43| -8,37| -32,9%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
Kliendigruppide lõikes oli teises kvartalis müügitõus jaekettides 3,2%. HoReCa
ja hulgimüügi sektoris oli müügi vähenemine vastavalt 52,7% ja 60,9%. Jaekettide
osakaal kogumüügist moodustas majandusaasta teises kvartalis 57%, hulgimüük
20%, HoReCa 17%. Eelmise majandusaasta teises kvartalis olid osakaalud vastavalt
37%, 35% ja 24%.
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Käive kliendigrupiti, mln EUR|2kv 20/21|2kv 19/20|Muutus, EUR|Muutus, %|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Jaeketid | 9,70| 9,40| 0,30| 3,2%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Hulgimüük | 3,45| 8,83| -5,38| -60,9%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|HoReCa | 2,84| 6,01| -3,16| -52,7%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Muu käive | 1,07| 1,19| -0,12| -10,1%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
|Kokku | 17,07| 25,43| -8,37| -32,9%|
+-----------------------------+---------+---------+-----------+---------+
Kolme suurema sihtturu käive majandusaasta teises kvartalis oli 14,84 miljonit
eurot ja see moodustas 87% kogukäibest võrreldes eelmise aasta sama perioodi
käibega 21,80 miljonit eurot ja osakaaluga 86%. Muudest riikidest on jätkuvalt
kõige suurema osakaaluga müük Lätti.
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Käive riigiti, mln EUR | 2kv 20/21 | 2kv 19/20 | Muutus, EUR | Muutus, % |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Soome | 11,01 | 15,84 | -4,83 | -30,5% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Suurbritannia | 2,73 | 3,46 | -0,73 | -21,2% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Eesti | 1,11 | 2,50 | -1,39 | -55,7% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Läti | 0,74 | 1,72 | -0,98 | -56,9% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Muud riigid | 1,48 | 1,92 | -0,43 | -22,6% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
| Kokku | 17,07 | 25,43 | -8,37 | -32,9% |
+------------------------+-----------+-----------+-------------+-----------+
Indrek Kasela
AS PRFoods
Juhatuse liige
T: +372 452 1470
investor@prfoods.ee
www.prfoods.ee
|