Tallinna Vesi
Börsiteade
ASi Tallinna Vesi 2020. aasta 3. kvartali ja 9 kuu tootmistulemused
2020. aasta esimese 9 kuuga saavutas Tallinna Vesi väga head tootmistulemused.
Mullusest kõrgem oli joogivee kvaliteet - rangetele normidele vastas
analüüsitulemustest 99,8 protsenti. Kasvas kanalisatsioonivõrgu töökindlus:
möödunud aasta sama perioodiga võrreldes oli ummistusi 15 protsenti vähem ja
torustike purunemisi veerandi võrra vähem. Ka teenuse sujuvat toimimist
peegeldav kliendipöördumiste arv oli tänavu 9 kuuga 17% väiksem kui möödunud
aastal. Ettevõte on jätkuva COVID-19 pandeemia olukorraga hästi kohanenud ja
töötab selle nimel, et tagada nii töötajate heaolu kui ka katkematu teenuse
osutamine klientidele.
Joogiveeteenuse kvaliteet püsis jätkuvalt kõrge
Kraanivee kvaliteet oli 2020. aasta esimese 9 kuu jooksul jätkuvalt kõrgel
tasemel. Kokku on tänavu 9 kuu jooksul võetud 2301 veeproovi, millest 99,8%
vastas rangetele normidele. Kvaliteedinäitaja on mulluse sama perioodiga
võrreldes tõusnud (2019.a sama perioodi veeproovidest vastas piirnormidele
99,1%).
Joogivee püsivalt kõrge kvaliteedi tagame süsteemselt juhitud
veepuhastusprotsesside, kvaliteedi sagedase analüüsi, torustike puhastamise ja
muude ennetavate hooldustöödega veevõrgus.
Ka veeteenuse töökindlusnäitajad püsisid heal tasemel. Keskmine veekatkestus
2020. aasta üheksa kuu jooksul kestis 2 tundi ja 59 minutit. Avariiliste
katkestuste arv (279) kahanes möödunud aastaga võrreldes 7 protsenti. Koguni
90,32 % katkestusi kestis vähem kui 5 tundi, mis märgib samuti aasta varasemast
paremat taset. Tulemused peegeldavad meie järjepidevaid pingutusi tööde
võimalikult efektiivsel läbiviimisel, et katkestused häiriksid linlaste
igapäevatoimetusi minimaalselt.
Lekete tase veevõrgus püsis jätkuvalt madalal, moodustades 2020.aasta 9 kuu
jooksul 12,3 protsenti.
Kolmandas kvartalis alustasime ühe selleaastase olulisima torustikesse tehtava
investeeringuga, mille käigus uuendame Punase tänava veetorustiku. Uuendustööde
tulemusel saavad töökindlama veeteenuse kokku enam kui 100 000 inimest Lasnamäe
ja Maardu piirkonnas. Sarnase strateegilise tähtsusega veemagistraali oleme
Mustamäe ja Haabersti linnaosadele uuendanud 2017.aastal.
Kasvas kanalisatsiooniteenuse töökindlus
2020. aasta esimeses kvartalis vastas Paljassaare reoveepuhastusjaamas
puhastatud reovesi kõigile kehtestatud nõuetele. Puhastusprotsessi tõhususe ja
heitvee kvaliteedi hindamiseks jälgime reoainete sisaldust puhastusjaama
sisenevas reovees ja sealt väljuvas heitvees. Heitveelaboris tehakse analüüse
reoveepuhastuse erinevatest etappidest. Saadud info võimaldab meil veelgi
tõhustada jaama puhastusprotsessi ja säilitada heitvee püsivalt head kvaliteeti.
2020. aasta 9 kuu keskmine reoveepuhastusjaama puhastustõhusus oli veelgi suurem
kui eelmisel aastal. Näiteks sisaldus puhastatud heitvees üldfosforit 8 % vähem
ja üldlämmastikku 10% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Tõhusam puhastus
tähendab suuremat panust keskkonnahoidu.
Kanalisatsiooniummistuste arv oli 9 kuu jooksul ligikaudu 15 % vähesem eelmise
aasta näitajast samal perioodil. Kanalisatsioonitorustike purunemisi oli
mullusest veerandi võrra vähem.
Paljassaare reoveepuhastusjaamas jätkusid ka kolmandas kvartalis mehaanilise
puhastusetapi rekonstrueerimistööd. Tegu on ühega suurimatest ettevõtte
investeeringutest viimasel aastakümnel, mis tõhustab reovee puhastamisprotsessi
ja aitab nii nüüd kui ka tulevikus vastata heitveele seatud rangetele
keskkonnanõuetele.
Kahanes kliendipöördumiste arv
Tipptasemel tootmistulemuste kõrval oleme sihiks võtnud kõrge
teeninduskvaliteedi pakkumise klientidele. Oleme seadnud endale ambitsioonikad
eesmärgid ja anname klientidele lubadusi nii suhtluse kui ka probleemide
lahendamise kiiruse osas. 2020. aasta 9 kuu seisuga ei ole me neid lubadusi
rikkunud.
Vee-ettevõtte teenuse kvaliteedile annab üldjuhul tagasisidet klientide
pöördumise hulk - kliendi jaoks märkamatult sujuva teenuse puhul väheneb vajadus
ettevõttega ühendust võtta. Seetõttu on positiivne trend, et levinumates
küsimustes ehk vee kvaliteedi, surve ja ummistuste teemadel on kliendid meie
poole pöördunud tänavu 9 kuuga 17 % vähem kui möödunud aasta samal perioodil.
Märkimisväärselt on vähenenud kliendikaebuste hulk, eriti kloori maitse või
lõhna teemal.
Peame oluliseks, et kliendid saaksid vajaliku info või vastuse küsimustele
võimalikult kiiresti. Selleks mõõdame pöördumistele vastamise kiirust ja oleme
seadnud eesmärgiks, et kõigile vähem keerukatele kirjalikele küsimustele vastame
hiljemalt kahe tööpäeva jooksul. Ootamatult tekkinud remondivajaduse korral
suutsime kliendile avariilisest veekatkestusest teada anda vähemalt tund enne
katkestuse algust 99,2 protsendil juhtudest, mis on möödunud aastast kõrgem
näitaja.
+--------------------------------------------------------------+-------+-------+
|2020. AASTA ÜHEKSA KUU TOOTMISTULEMUSED | | |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Tegevusnäitaja |Ühik|2020 9 kuud|2019 9 kuud|2020 Q3|2019 Q3|
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Joogivesi | | | | | |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Tarbija kraanist võetud vee| | | | | |
|kvaliteediproovide vastavus| | | | | |
|nõuetele |% |99,8% |99,1% |99,3% |98,0% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Veekadu jaotusvõrgus |% |12,3% |12,5% |9,6% |13,1% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Keskmine veekatkestuse kestus| | | | | |
|kinnistu kohta tundides |h |2,99 |2,83 |2,83 |3,07 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Reovesi | | | | | |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kanalisatsioonitorustike | | | | | |
|ummistuste arv |Arv |338 |397 |111 |95 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kanalisatsioonitorustike | | | | | |
|purunemiste arv |Arv |61 |82 |19 |23 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Reovee puhastamise vastavus| | | | | |
|keskkonnanõuetele |% |100% |100% |100% |100% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Klienditeenindus | | | | | |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kaebuste arv |Arv |36 |123 |8 |42 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide arv vee| | | | | |
|kvaliteedi teemal |Arv |270 |360 |106 |188 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide arv veesurve| | | | | |
|teemal |Arv |245 |343 |96 |189 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide arv ummistuste| | | | | |
|ja sademevee ära juhtimise kohta |Arv |687 |749 |214 |207 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kirjalikele kontaktidele| | | | | |
|vastamine vähemalt 2 tööpäeva| | | | | |
|jooksul |% |100,0% |100,0% |100,0% |100,0% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendilubaduste rikkumise| | | | | |
|juhtumid |Arv |0 |6 |0 |4 |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Planeerimata veekatkestustest| | | | | |
|teavitamine vähemalt 1 tund enne| | | | | |
|katkestust |% |99,2% |96,9% |99,3% |95,7% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
Tuuli Sokmann
Kommunikatsioonijuht
Tallinna Vesi
tel 626 2275
tuuli.sokmann@tvesi.ee
|