Teate vaade
Ettevõte AS TALLINNA VESI
Tüüp Korraldatud teave
Kategooria Muud korporatiivtoimingud
Avaldamise aeg 22 jaan 2020 16:53:11 +0200
Keeleversioonid
Keel Eesti
Valuuta
Pealkiri AS Tallinna Vesi tootmistulemused 2019. aastal
Tekst
Tallinna Vee 2019. aasta tootmistulemused olid väga head. Ettevõte säilitas
kõrge veeteenuse taseme ja pakkus tõhusat reoveeteenust.

Püsivalt kvaliteetne joogivesi

Tallinna  joogivee kvaliteet püsib stabiilselt  kõrge ja aasta jooksul tarbijate
kraanist  võetud veeproovid olid 99% vastavad kõigile nõuetele. Kuigi tulemus on
püsivalt  väga hea,  on tulemus  pisut madalam  kui 2018. aastal,  sest kasutama
hakati  senisest tundlikumat analüüsimeetodit.  Analüüside tulemusel on Tallinna
Vesi  teostanud veevõrgus mitmeid arendustöid  ja tõhustanud veelgi olemasolevat
hooldusrezhiimi, et tagada vee püsivalt kõrge kvaliteet.

Joogivee  ainsaks  sanitaarseks  garantiiks  veevõrgus  on viimase puhastusetapi
järel   veele  lisatav  jääkkloor.  Lähtuvalt  uuenenud  joogiveemäärusest  võib
jääkkloori sisaldus jaamast väljuvas joogivees olla kuni 1 mg/l. Veevõrgus kloor
hajub.  Kloori lisamine  joogiveele on  üle maailma  levinud praktika, mis aitab
tagada  vee kvaliteeti  läbi aasta.  Tallinna Vesi  on mõõtnud  kloori taset üle
veevõrgu   ja   suurendanud   vähesel   määral   veele   lisatava  kloori  taset
veepuhastusjaamas,  et  tagada  kloori  tõhusus  kogu 1000-kilomeetrise veevõrgu
ulatuses.   Veidi  suurem  kloori  doos  on  tekitanud mõne piirkonna klientides
mõningaid  küsimusi, ent  kloori tase  püsib väga  madal ja kraanivee joomine on
täiesti  ohutu. Samal  ajal on  rõõmustav, et  hoolimata ülalmainitust, näitavad
meie  kliendirahulolu-uuringud, et kraanivee joojate  hulk on võrreldes eelmiste
aastatega  kasvanud  ja  kraanivesi  pakub  pudeliveele  keskkonnasõbralikku  ja
oluliselt soodsamat alternatiivi.

Usaldusväärne teenus

Stabiilsest  ja  katkematust  teenusest  annavad  tunnistust ka madal veekadu ja
keskmine  veekatkestuse kestvus. 2019. aastal oli veekatkestuse keskmine kestvus
kinnistu  kohta  vaid  2 tundi  ja  59 minutit,  mis on veelgi parem tulemus kui
2018. aastal,  mil keskmine katkestuse  kestvus oli 3 tundi  ja 16 minutit. Meie
laiaulatuslik  vee-  ja  kanalisatsioonivõrk  ei  ole kunagi täielikult kaitstud
katkestuste  eest, mis tulenevad sageli  kolmandate osapoolte tegevusest. Anname
endast  aga  parima,  et  meie  kliendid  oleksid remonttöödest võimalikult vähe
häiritud.  Väärtustame vett  kui olulisimat  loodusressurssi ja  pingutame selle
nimel,  et seda asjatult raisku ei läheks. Lekete tase meie veevõrgus oli 2019.
aastal rekordmadal - 12,97% (2018-13,7%).

Eelmisel  aastal oli  Tallinna Veel  üksikuid juhtumeid  kui veeühendust  ei ole
pärast  remonttöid olnud võimalik avada täpselt klientidele lubatud ajaks. Mõned
neist  katkestustest  mõjutasid  paraku  üsna  suurt hulka kliente, mistõttu oli
lubaduste  rikkumisi  2019. aastal  rohkem  kui  eelnenud  aastal.  Samas ei ole
sellised  olukorrad  tegelikult  sagenenud,  ent  peame  oluliseks analüüsida ja
teadvustada,  millist mõju oma tegevusega klientidele omame. Lubaduste rikkumise
korral maksame klientidele alati omal algatusel vabatahtlikku kompensatsiooni.

Jätkame   sihipäraseid   investeeringuid,  uuendades  või  asendades  torustikke
eelnevalt  läbiviidud uuringute  ja tegevusnäitajate  põhjal, et  tagada võrkude
jätkuv töökindlus.

Hoiame keskkonda

Võrreldes        2018. aastaga        vähenes       2019. aastal       oluliselt
kanalisatsiooniprobleemide  hulk. Ummistuste  arv reoveevõrgus  langes võrreldes
eelmise aastaga 603lt 532ni. Samas kanalisatsioonitorustike purunemiste arv, mis
võib  tuleneda näiteks torudesse  sattunud olmeprügist, on  kahe aasta võrdluses
mõnevõrra  suurenenud. Kuna  jäätmete sattumine  kanalisatsiooni võib kaasa tuua
ebameeldivaid   tagajärgi,   panustab   Tallinna  Vesi  elanikkonna  teadlikkuse
parandamisesse  reovee teemadel,  korraldades reoveepuhastusjaamas ekskursioone,
avatud uste päevi ja kajastades teemat pidevalt meedias.

2019. aastal  vastas Paljassaare reoveepuhastusjaamas puhastatud reovesi kõigile
nõuetele.   Puhastusprotsessi   tõhususe   ja   heitvee  kvaliteedi  hindamiseks
jälgitakse reoainete sisaldust puhastusjaama sisenevas reovees ja sealt väljuvas
heitvees.  Heitveelabor teostab analüüse reoveepuhastuse erinevatest etappidest.
Saadud  info võimaldab meil veelgi  tõhustada puhastusprotsessi ja tõsta heitvee
kvaliteeti.

Neljandas  kvartalis sõlmis Tallinna Vesi  väga olulise hankelepingu Paljassaare
reoveepuhastusjaama  mehaanilise  puhastusetapi  osaliseks  rekonstrueerimiseks.
Tegu  on  ettevõtte  jaoks  viimase  kümnendi  mahukaima  investeeringuga, mille
kogumaksumus  on 7,6 miljonit eurot. Investeeringu  eesmärk on kaasajastada vanu
tootmisseadmeid ja tagada täiendavalt puhastusprotsessi efektiivsust.

 2019. AASTA TOOTMISTULEMUSED

 Tegevusnäitaja                     2019 12    2018 12    2019 4.    2018 4.
                             Ühik       kuud       kuud    kvartal    kvartal
------------------------------------------------------------------------------
 Joogivesi
------------------------------------------------------------------------------
 Tarbija kraanist võetud vee
 kvaliteediproovide vastavus
 nõuetele                     %       99.04%      99.9%      99.0%     100.0%

 Veekadu jaotusvõrgus         %       12.97%      13.7%      14.3%      13.1%

 Keskmine veekatkestuse
 kestvus kinnistu kohta
 tundides                     h         2.99       3.27       3.24       3.45

 Reovesi
------------------------------------------------------------------------------
 Kanalisatsioonitorustike
 ummistuste arv              Arv         532        603        135        160

 Kanalisatsioonitorustike
 purunemiste arv             Arv         103         88         21         23

 Reovee puhastamise vastavus
 keskkonnanõuetele            %         100%       100%       100%       100%

 Klienditeenindus
--------------------------------------------+---------------------+-----------
 Kaebuste arv                Arv         167|       158         44|        43
                                            |                     |
 Kliendikontaktide arv vee
 kvaliteedi teemal           Arv         508        258        148         53

 Kliendikontaktide arv
 veesurve teemal             Arv         478        439        135         91

 Kliendikontaktide arv
 ummistuste ja sademevee ära
 juhtimise kohta             Arv       1,047      1,043        298        284

 Kirjalike kontaktidele
 vastamine vähemalt 2
 tööpäeva jooksul             %       100.0%     100.0%     100.0%     100.0%

 Lubaduste mittetäitmise arv Arv         141         33          7          0

 Planeerimata
 veekatkestustest
 teavitamine vähemalt 1 tund
 enne katkestust              %        96.2%      95.2%      94.6%      91.3%

Eliis Randver
Kliendisuhete ja Kommunikatsiooni juht
Tallinna Vesi
(+372) 626 2275
Eliis.randver@tvesi.ee
(https://www.globenewswire.com/Tracker?data=ZDHr5hDiz5rBTpdG6HpPFnhOuSK34cjmIZ4t
4JUDbeSgDHu7K7VFU8I2L0BL6RO3xjlNs5RDB37oDgLu0_IAUhGSeHDD3A9kdIbHqtm5jjQ=)