Börsiteade

Norma

Kategooria

Muu oluline informatsioon

Kuupäev

20.04.2009 09:00:00

Pealkiri

Esialgsed auditeerimata majandustulemused 1. kvartalis 2009. aastal

Teade

Turud

Globaalse autotööstuse kriis süvenes 2009.a. esimeses kvartalis. Uute autode
müük langes aasta varasemaga võrreldes keskmiselt 40%. Kui Euroopa tootjad
piirasid uute autode valmistamist juba 2008 .a. teisel poolel, siis Venemaal ja
Ukrainas kogunesid aastavahetuseks märkimisväärsed laovarud. Jaanuaris seisid
praktiliselt kõik Venemaa autotehased ning teravate likviidsusprobleemide tõttu
ei õnnestunud konveiereid veebruaris sujuvalt  taaskäivitada. Kvartali
kokkuvõttes vähenes Venemaal toodetud sõiduautode arv võrreldes 2008. aasta
esimese kvartaliga üle 70%. 

Müük ja tulud

AS Norma kontserni müügi netokäive 1.kv. 2009. aastal oli 148 miljonit krooni
(9,5 MEUR). Kontserni müük on kahanenud 55% (183 MEEK; 11,7 MEUR) võrreldes
2008. aasta 1. kvartaliga. Müük Venemaa ja Ukraina klientidele vähenes 75% ning
 teistesse riikidesse 39% võrra. Müük Autolivi kontserni ettevõtetele moodustas
96 miljonit krooni (6,1 MEUR), kahanemine 43% (72 MEEK; 4,6 MEUR) võrreldes
sama perioodiga aasta varem. 

Eksport moodustas 99,1% kogu müügikäibest (2008 1.kv.: 99,2%) ning ekspordist
58% läks Rootsi ja 25% Venemaale (2008 1.kv.: vastavalt 46% ja 45%). 

Kontserni põhitegevusaladeks oli autoohutusrihmade ja nende komponentide
tootmine ja müük. Valmistati ka autodetaile ning stantse ja plastivaluvorme
pressidele. Inseneriteenust osutati autoohutussüsteemide ning ohutusrihmade
komponentide väljatöötluse ning adapteerimise osas. 

Turuolukorrale reageerimiseks on alustatud tootmise ümberkorraldamisega. Kui
2008. aasta augustikuus oli AS Norma 1001 töötajat, siis aasta lõpuks langes
nende arv 918-ni, 2009. aasta esimese kvartali lõpuks 741-ni. See oli 223
töötaja võrra vähem kui aasta varem samal ajal. Keskmine töötajate arv kuus oli
855. Kvartali vältel on suurem osa kontsernist töötanud osalise tööajaga. 

Varad ja kohustused

Ostjate debitoorne võlgnevus perioodi lõpul oli 97 miljonit krooni (6,2 MEUR),
millest 51% moodustavad Venemaa, Ukraina ja Valgevene klientide võlgnevused.
Autolivi debitoorne võlg moodustas 39 miljonit krooni (2,5 MEUR). AS Norma
kohustus Autoliv Grupi ettevõtete ees oli 13 miljonit krooni (0,9 MEUR). 

Aegunud nõuete osatähtsus moodustas 22% kogu debitoorsest võlgnevusest.
Ebatõenäoliselt laekuvate arvete katteks moodustatud reservi suurendati 2009.a.
esimeses kavrtalis 5,8 miljoni kroonini (0,4 MEUR). 

Kontserni bilansimaht oli perioodi lõpuks 1 050 miljonit krooni (67,1 MEUR),
vähenemine  käesoleval aastal 32 miljonit krooni (2,0 MEUR), sealjuures
kahanesid käibevarad 26 miljonit krooni (1,6 MEUR). Käibevarade struktuuris
toimus müügi languse tõttu oluline muutus: nõuded vähenesid 62 miljonit krooni
(4,0 MEUR) ja lühiajalised finantsvarad ning pangakontod kasvasid 38 miljonit
krooni  (2,4 MEUR). 

Autolivi AB-sse oli 31.03.2009.a. seisuga paigutatud üle 3 kuulise tähtajaga
5,5%-5,7% intressiga eurohoiuseid summas 8,1 miljonit eurot (127 miljonit 
krooni). 2009. aasta 1. kvartalis uusi tehinguid Autoliv AB-ga ei tehtud. 

Kontserni lühiajalised kohustused moodustasid perioodi lõpul 83 miljonit krooni
(5,3 MEUR). Pikaajalisi kohustusi kontsernil ei olnud,  investeeringud tehti
omakapitali arvel. 

Kontserni omakapital on 2009. aastal kahanenud 12 miljonit krooni (0,8 MEUR),
moodustades 967 miljonit krooni (61,8 MEUR) ehk 92% bilansi mahust. 

Investeeringud

Uusi investeeringuid rakendati 2009. aastal tootmisvõimsuste kindlustamiseks ja
tulevaste tulude saamiseks 7,3 miljoni krooni (0,5 MEUR) ulatuses. Orgaanilise
kasvu ja taastootmise tagamiseks alustatud attevalmistustööd uue tootmishoone
rajamiseks on jõudmas lõpusirgele. Ehitustööde alguseks on planeeritud II
kvartali lõpp. 

Kahjum

Kontserni auditeerimata puhaskahjum 1. kvartalis 2009 oli 12,1 miljonit krooni
(0,8 MEUR). 2008.a. samal perioodil teeniti 30 miljonit krooni (1,9 MEUR)
puhaskasumit.  Kontserni restruktureerimiskulud ulatusid 10,5 miljoni kroonini
(0,7 MEUR) ning ebatõenäoliselt laekuvate arvete reservi  eraldati käesoleva
aasta  esimeses kvartalis täiendavalt 4,4 miljonit krooni (0,3 MEUR). 

Tava- ja lahustatud puhaskahjum aktsia kohta moodustas märtsi lõpuks 0,92
krooni (0,06 eurot), aasta varem oli sama näitaja 2,31 krooni (0,15 eurot)
kasumit aktsia kohta. 

Olulisi sündmusi 

Märtsis tunnistas Ford Motor Company Norma Ohutusrihmade Divisjoni vastavaks Q1
nõuetele. Q1 määratleb nõuded ja korra järjepideva täiuslikkuse saavutamiseks
ning suunab Fordi ja tema tarnijate vahelist koostööd kvaliteediteostuse kõrge
taseme kindlustamiseks. Q1 auhind on tunnustuseks meie töötajate üle aasta
kestnud pingutustele, et saavutada kõrge tase järgmistes võtmevaldkondades:
suutlikud kvaliteedi-, keskkonna- ja materjalide juhtimise süsteemid, tarnete
teostuse mõõdikute täitmine , ettevõtte enesehindamine kliendi ootustele
vastavuse osas ja pidevate parendustegevuste rakendamine. 

Kuna autotootmise mahtude taastumist ühel meie suuremal turul - Venemaal ei ole
käesoleva aasta teises kvartalis ette näha, taotles AS Norma Tööinspektsioonilt
loa töölepingute kollektiivseks lõpetamiseks veel 65 töötajaga ja osaliselt
tasustatava puhkuse rakendamiseks aprillikuus 304 töötaja suhtes 7 tööpäeval. 
Osaliselt tasustatavat puhkust on kontsern ilmselt sunnitud kasutama ka mais,
mil nii AvtoVAZ kui Volvo oma tehased ajutiselt seiskavad. 

2009.a. 2. kvartali esialgsed majandustulemused avaldatakse 20. juulil 2009.a.



Peep Siimon
Juhatuse esimees
6 500 442

Pealkiri

Unaudited Preliminary Financial Results Q1 Y2009

Teade

Markets

The severe downturn in global automotive industry deepened in the first quarter
of 2009. The sales of new cars declined in average 40% compared to a year-ago
period. While the European manufacturers set limits on production already in
the second half of 2008, then in Russia and Ukraine, the inventory accumulated
considerably by the end of the year. Virtually all Russian car manufacturers
had to halt their production in January, and due to severe liquidity
difficulties, it was not possible to restart a steady production in February.
Altogether in the first quarter, the Russian car production declined over 70%
compared to the same period a year earlier. 

Sales and Revenues

In Q1 Y2009, consolidated net sales of AS Norma totalled 148 MEEK (9.5
MEUR).This constitutes a 55% (183 MEEK, 11.7 MEUR) decrease compared to Q1
Y2008. Sales to Russian and Ukrainian customers fell by 75% and sales to other
customers decreased by 39%. Sales to parent company Autoliv amounted to 96 MEEK
(6.1 MEUR), a decline 43% (72 MEEK; 4.6 MEUR) compared to the same period in
2008. 

AS Norma exported 99.1% of its products (Q1 2008: 99.2%) - 58% to Sweden and
25% to Russian customers (Q1 2008: respectively 46% and 45%). 

The Group's main field of activity were production and sale of car safety
seatbelts and their components. The Group also manufactured car components, as
well as dies and molds for stamping machines, and rendered engineering services
related to the design and adaptation of car safety systems and seatbelts. 

Norma has started necessary adjustments in production to address the new
business environment. While the number of employees in August of 2008 was 1001,
then by the end of the year it decreased to 918, and by the end of Q1 2009
further to 741 people. That was 223 employees less than in the same period a
year earlier. The Group employed a monthly average of 855 people throughout the
quarter. The vast majority of the Group has worked part-time during the first
quarter of 2009. 

Assets and liabilities

Accounts receivable at the end of Q1 Y2008 totalled 97 MEEK (6.2 MEUR), of
which 51% related to the Russian, Ukrainian and Belorussian customers.
Receivables from Autoliv were 39 MEEK (2.5 MEUR). 
AS Norma's payables to Autoliv amounted to 13 MEEK (0.9 MEUR).

The share of accounts in arrears of total receivables was 22%. The reserve
against doubtful receivables was raised in the first quarter of 2009 to 5.8
MEEK (0.4 MEUR). 

At the end of Q1 Y2009, the consolidated total assets totalled 1050 MEEK (67.1
MEUR), a 32 MEEK (2.0 MEUR) decrease for the present year, including a 26 MEEK
(1.6 MEUR) decrease in current assets. Due to the declined sales a relevant
change in the current assets' structure took place: the receivables decreased
62 MEEK (4.0 MEUR) and short-term financial assets, as well as bank accounts,
grew 38 MEEK (2.4 MEUR). 

As of 31.03.2009 AS Norma deposited euros in the amount of 8.1 MEUR (127 MEEK)
with 5.5%-5.7% interest rate and the term of maturity > 3 month in Autoliv AB
Treasury.  No new transactions with Autoliv AB were maid in the first quarter
of 2009. 

Short-term liabilities amounted to 83.0 MEEK (5.3 MEUR) at the end of Q1 Y2009.
The Group has no long-term liabilities, all investments and operating
activities are financed from equity. 

The Group's owners equity decreased by 12.0 MEEK (0.8 MEUR) during the period,
amounting to 967.0 MEEK (61.8 MEUR), which made up 92% of total assets. 

Investments

In Q1 Y2009, AS Norma invested a total of 7.3 MEEK (0.5 MEUR) to support
existing production capacities and assure the future profits. The preparatory
work to set up a new production building that ensures the organic growth and
reprocessing is being finished. The construction work's start-up is planned at
the end of Q2 Y2009. 

Loss

The Group's consolidated unaudited net loss was 12.1 MEEK (0.8 MEUR) in Q1
Y2009. In the same period a year earlier the Group's net profit amounted to
30.0 MEEK (1.9 MEUR). The restructuring costs of the Group amounted to 10.5
MEEK (0.7 MEUR), and 4.4 MEEK (0.3 MEUR) were additionally allocated into
doubtful receivables' reserve in Q1 2009. 

Both, diluted and basic earnings per share were 0.92 EEK (0.06 EUR) in Q1
Y2009, a year earlier EPS was 2.31 EEK (0.15 EUR). 

Relevant facts

In March the Ford Motor Company informed that Norma's Seat Belt Division had
met the requirements of Q1. 
Q1 puts the discipline in place to achieve consistent excellence and guides
cooperation between Ford and its suppliers for superior quality execution. Q1
award is a recognition of our employees' over a year lasted exertions to
achieve excellence in next key areas: capable systems, ongoing performance,
manufacturing site assessment in performing up to customer expectations and
continuous improvement. 

As there is not any recovery signs concerning the production volumes on one of
AS Norma's biggest markets - Russia, in the second quarter of 2009, AS Norma
has received a premission from the Labour Inspectorate for collective
termination of employment contracts with further 65 employees and application
of holiday with partial pay to 304 employees during 7 working days in April.
The Group will most probably have to exercise holiday with partial pay also in
May, when AvtoVAZ and Volvo temporarily halt their production. 

The Q2 Y2009 results of AS Norma will be released July 20, 2009. 


Peep Siimon
Chairman of the Management Board
650 0442