Börsiteade
AS Silvano Fashion Group
Kategooria
Juhtkonna vaheteadaanne või kvartaalne finantsaruanne
Kuupäev
27.02.2009 18:03:34
Pealkiri
2008. a. neljanda kvartali ja 12 kuu konsolideeritud vahearuanne
Teade
KASUM 2008. aasta neljanda kvartali lõpus oli AS-i Silvano Fashion Group konsolideeritud netokäive 292,2 miljonit krooni (18,7 miljonit eurot), mis tähendab 2007. aasta neljanda kvartaliga võrreldes 20,0%-list langust. Kontserni müügikäibe brutorentaablus oli 2008. aasta neljandas kvartalis 50,1%, võrrelduna 2007. aasta neljanda kvartali 46,5%-ga. 2008. aasta neljandas kvartalis oli kontserni ärikahjum 29,3 miljonit krooni (1,9 miljonit eurot) (normaliseerunud2), mis tähendab 2007. aasta IV kvartaliga võrreldes 157,5%-list langust. Konsolideeritud müügikäibe2 ärirentaablus oli −10,0% (võrrelduna 2007. aasta IV kvartali 14,0%-ga). Aktsionäridele omistatav konsolideeritud puhastulu2 oli -74,6 miljonit krooni (-4,9 miljonit eurot), võrrelduna 2007. aasta IV kvartali 24,1 miljoni krooniga (1,5 miljoni euroga), ja puhas kasumimäär2 oli -26,2% (võrrelduna 2007. aasta IV kvartali 6,6%-ga). 2008. aastal oli AS-i Silvano Fashion Group konsolideeritud netokäive kokku 1694,8 miljonit krooni (108,3 miljonit eurot), mis on 2007. aastaga võrreldes 9,9% suurem. Kontserni müügikäibe brutorentaablus ja ärirentaablus2 oli 2008. aastal vastavalt 43,9% ja 7,6% (2007. aastal 43,6% ja 15,1% (normaliseerunud1)). 2008. aasta ärikasum2 oli 129,3 miljonit krooni (8,3 miljonit eurot), võrreldes normaliseerunud 231,6 miljoni krooniga (14,8 miljoni euroga) 2007. aastal . Kontsern lõpetas 2008. aasta 35,9 miljoni krooni (2,3 miljoni euro) suuruse puhaskahjumiga2, mis tähendab 2007. aastaga1 võrreldes 136,8% langust, ning puhas kasumimäär oli -2,1% (2007. aastal1 6,3%). 2008. aastal oli kontserni omakapitali tootlus2 -5,2% (võrrelduna 2007. aasta 16,4%-ga (normaliseerunud1)) ja varade tootlus2 -3,1% (võrrelduna 2007. aasta 10,3%-ga (normaliseerunud1)). BILANSS 31. detsembri 2008. aasta seisuga olid konsolideeritud varad 1208,5 miljonit krooni (77,2 miljonit eurot), võrreldes 1089,6 miljoni krooniga (69,6 miljoni euroga) 31. detsembril 2007. Nõuded ostjate vastu on suurenenud 9,5 miljonit krooni (0,6 miljonit eurot). Varud suurenesid 96,6 miljonit krooni (6,2 miljonit eurot), moodustades 31. detsembri 2008. aasta seisuga 434,4 miljonit krooni (27,8 miljonit eurot). Varude kasv on eelkõige tingitud tarbimise pidurdumisest, kuid samas ka sellest, et jaemüügivõrgu laiendamise tõttu tegi kontsern kaupluseruumide eest rendi ettemakseid ja maksis tagatisrahasid, mis suurendasid muude debitoorsete võlgnevuste ja ettemaksete summat. Materiaalne ja immateriaalne põhivara kasvas 35,1 miljonit krooni (2,2 miljonit eurot). Lühiajalised kohustused suurenesid 190,7 miljonit krooni (12,2 miljonit eurot). Maksukohustused, muud võlad, sh võlad töötajatele ja eraldised moodustasid 119,2 miljonit kooni (7,6 miljonit eurot) ning jäid prognoositud tasemele. Lühi- ja pikaajalised võetud laenud kasvasid 108,9 miljonit krooni (7,0 miljonit eurot) 138,1 miljoni kroonini (8,8 miljoni euroni), sealhulgas oli kapitalirendikohustuste summa 7,1 miljonit krooni (0,5 miljonit eurot). Aktsionäridele omistatav omakapital langes 92,5 miljoni krooni (5,9 miljoni euro) võrra ja oli 641,2 miljonit krooni (41,0 miljonit eurot). KÄIVE 2008 2007 Muutus 2008 2007 Muutus 2008 2007 milj.kr. milj.kr. milj.kr milj.eur milj.eur milj.eur %käibest %käibest Naisterõivad 201,2 155,7 45,5 12,9 10,0 2,9 11,9% 10,1% Naistepesu 1419,8 1347,4 72,4 90,7 86,1 4,6 83,8% 87,4% Allhange ja muu käive 73,8 39,3 34,5 4,7 2,5 2,2 4,3% 2,5% Kokku 1694,8 1542,4 152,4 108,3 98,6 9,7 100,00% 100,00% Kogukäive turgude lõikes 2008 2007 Muutus 2008 2007 Muutus 2008 2007 milj.kr. milj.kr. milj.kr milj.eur milj.eur milj.eur %käibest %käibest Eesti 139,2 167,3 -28,1 8,9 10,7 -1,8 8,2% 10,8% Soome 33,0 39,6 -6,6 2,1 2,5 -0,4 2,0% 2,6% Läti 46,1 50,1 -4,0 2,9 3,2 -0,3 2,7% 3,2% Valgevene 268,2 278,9 -10,7 17,1 17,8 -0,7 15,8% 18,1% Ukraina 137,1 99,5 37,6 8,8 6,4 2,4 8,1% 6,5% Venemaa 927,0 766,0 161,0 59,3 49,0 10,3 54,7% 49,7% Muud turud 144,2 141,0 3,2 9,2 9,0 0,2 8,5% 9,1% Kokku 1694,8 1542,4 152,4 108,3 98,6 9,7 100,00% 100,0% Naisterõivad Naisterõivaste käibe kasvu peamine põhjus oli PTA jaemüügiketi laienemine. 2008. aastal moodustas jaemüük 90,0% naisterõivaste segmendi kogutulust (2007: 76,5%). Balti riikide jaemüügimaht kasvas 2,5%, kerkides 96,7 miljoni kroonini (6,2 miljonit eurot). Venemaa müügitulu oli 63,8 miljonit krooni (4,1 miljonit eurot), s.t kasv oli 2007. aastaga võrreldes 3,8-kordne, ja Ukraina müügitulu oli 22,5 miljonit krooni (1,4 miljonit eurot). Naistepesu Lõviosa naistepesu müügitulust saadi 2008. aastal Venemaa turult. See oli 863,2 miljonit krooni (55,2 miljonit eurot) ja moodustas 2008. aastal 59,3% kogu naistepesu müügist, võrrelduna 2007. aasta tulemusega 829,2 miljonit krooni (53,0 miljonit eurot). Venemaa käive hõlmab nii jae- kui ka hulgimüüki. Naistepesu müügis oli suuruselt teine piirkond Valgevene, kus müügitulu oli 267,7 miljonit krooni (17,1 miljonit eurot), mis moodustas 18,4% kogu naistepesu müügitulust (sh jae- ja hulgimüük), võrrelduna 2007. aasta tulemusega 278,9 miljonit krooni (17,8 miljonit eurot). Venemaa käivet mõjutas oluliselt finantskriis ja Vene rubla devalveerimine. Selle tagajärjel oli 2008. aasta IV kvartali käive 2007. aasta IV kvartaliga võrreldes väiksem. Ukraina majanduskriisi ja grivna devalveerimise tõttu langes käive märkimisväärselt ka selles riigis. Valgevene käivet naaberriikide kriis 2008. aasta IV kvartalis ei mõjutanud ning see kerkis kavandatud näitajateni. Sarnaselt naisterõivaste segmendiga mõjutas Balti riikides naistepesu käivet piirkonna majanduse pidurdumine (ja oluliselt suurem inflatsioon) ning see mõjutab jätkuvalt tarbijate kulutusi. 2008. aastal andis naistepesu tootemarkide kogukäibest 76,1% Milavitsa toodete müük (2007: 75,7%), s.o 1080,0 miljonit krooni (69,0 miljonit eurot). 5,7% naistepesu tootemarkide kogukäibest andis Lauma toodete müük (2007: 7,5 %), s.o 80,8 miljonit krooni (5,2 miljonit eurot). Ülejäänud tootemargid nagu Alisee, Aveline, Laumelle, Lauma Aqua ja Laumelle Aqua moodustasid 2008. aastal kokku 18,2% naistepesu kogukäibest (2007: 16,8%), s.o 259,1 miljonit krooni (16,6 miljonit eurot). Jaekaubandus 2008. aastal oli kontserni jaemüügikäive kokku 476,5 miljonit krooni (30,5 miljonit eurot), mis tähendab 2007. aastaga võrreldes 70,5%-list tõusu. Jaemüügitegevus toimus Eestis, Lätis, Venemaal, Valgevenes, Poolas, Leedus ja Ukrainas. 2008. aasta lõpu seisuga oli kontsernil 134 jaemüügipunkti kogupindalaga 14 566 ruutmeetrit. Naisterõivaste jaekaubandusega tegeldi Eestis, Lätis, Leedus, Venemaal ja Ukrainas. 2008. aasta lõpu seisuga oli kontsernil 37 naisterõivaste kauplust kogupindalaga 6833 ruutmeetrit. Naistepesu jaemüük toimus Venemaal, Valgevenes, Lätis, Leedus, Ukrainas, Poolas ja Eestis. 2008. aasta lõpu seisuga oli kontsernil 97 naistepesu kauplust kogupindalaga 7733 ruutmeetrit. 2008. aastal avati 36 uut kauplust: 13 rõivakauplust (mis tegutsevad PTA kaubamärgi all), sealhulgas neli Ukrainas, seitse Venemaal, üks Eestis ja üks Leedus, ning 23 naistepesu kauplust, sealhulgas üheksa Oblicie kaubamärgi all (seitse Venemaal, üks Ukrainas ja üks Eestis), 12 Milavitsa kaubamärgi all (seitse Valgevenes ja viis Venemaal), üks Lauma Lingerie kaubamärgi all tegutsev kauplus Lätis ja üks müügipunkt Eestis. Seitseteist ebarahuldavaid tulemusi andnud kauplust suleti: viis PTA kauplust Venemaal, üks PTA kauplus Ukrainas, kuus Oblicie kauplust Venemaal, üks Oblicie kauplus Ukrainas, kaks Milavitsa kauplust Valgevenes ja kaks Splendo kauplust Poolas. Kaupluste arv 31. detsembri seisuga 31.12.2008 31.12.2007 Eesti 11 8 Läti 7 6 Poola 8 10 Valgevene 28 23 Venemaa 52 44 Leedu 21 20 Ukraina 7 4 Kauplusi kokku 134 115 Müügipinda kokku (ruutmeetrites) 14 566 12 454 2008. aastal kasvas naisterõivaste jaemüügitulu 2007. aastaga võrreldes 59,3%, kerkides 188,6 miljoni kroonini (12,0 miljoni euroni). Võrreldavate poodide müügi kasv oli kokkuvõtlikult negatiivne (3%) ja selle peamine põhjus oli Balti riikide käibe langus. 2008. aastal oli võrreldavate poodide müügi kasv Venemaal +33%, Eestis -4% ja Lätis -3%. Balti riikide tulemusi mõjutab üldine makromajanduslik olukord ja asjaolu, et Balti riikide kauplused on tegutsenud juba piisavalt kaua, et hakata saavutama optimaalset müügimahtu. Võrreldavate Oblicie naistepesu jaekaupluste müügi kasv Venemaal on umbes 49% nende kaupluste puhul, mis on tegutsenud kauem kui üks aasta, kuid see on ikka madalam kui keskmine rentaabluslävi. Jaekaubanduse areng on jätkuvalt kontserni peamine eesmärk, kuigi frantsiisile keskendutakse rohkem kui oma kaupluste pidamisele. 2008. aasta IV kvartalis avas kontsern Venemaal neli Milavitsa kaubamärgi all tegutsevat kauplust ja üks Oblicie kauplus muudeti Milavitsa kaupluseks. Kasu kavatsetakse teenida kaubamärgi tutvustamisest riigis. Ka ülejäänud Oblicie kauplused muudetakse 2009. aastal Milavitsa kauplusteks. Kauplused kontseptsioonide lõikes Turg PTA Oblicie Milavitsa Muud Kokku Müügipind (ruut-meetrites) Venemaa 13 34 5 - 52 5467 Ukraina 6 1 - - 7 994 Eesti 9 1 - 1 11 2120 Läti 4 - - 3 7 1196 Leedu 5 - - 16 21 1883 Valgevene - - 28 - 28 2554 Poola - 1 - 7 8 352 Kokku 37 37 33 27 134 14 566 Hulgimüük 2008. aastal oli kontserni hulgimüük kokku 1144,5 miljonit krooni (73,2 miljonit eurot), mis moodustab 67,5% kontserni kogutulust (2007: 79,3%). Peamised naistepesu hulgimüügipiirkonnad olid Venemaa, Valgevene, Ukraina ja Balti riigid ning naisterõivaste hulgimüügipiirkonnad Soome ja Balti riigid. 2008. aastal vähenes naisterõivaste hulgimüügitulu 2007. aastaga võrreldes 53,0%, moodustades 19,5 miljonit krooni (1,3 miljonit eurot). Naistepesu hulgimüük vähenes 2008. aastal 2007. aastaga võrreldes 4,8%, moodustades 1124,9 miljonit krooni (71,9 miljonit eurot). Enamik naistepesu hulgimüügipartnereid asub Venemaal. Venemaa ja Ukraina hulgikaubanduse valdkond pidurdus 2008. aasta IV kvartalis finantskriisi tõttu. Investeeringud Kontserni investeeringud olid 2008. aastal 93,3 miljonit krooni (6,0 miljonit eurot). 38,6 miljonit krooni (2,5 miljonit eurot) investeeriti jaemüüki, 12,4 miljonit krooni (0,8 miljonit eurot) investeeriti kinnisvarasse Valgevene jaemüügi vajadusteks, ning ülejäänu seadmetesse ja rajatistesse, et tagada tõhus tootmine. Personal 2008. aasta detsembri lõpu seisuga oli kontsernis 3901 töötajat, sealhulgas 851 jaemüügivõrgus ja 2319 tootmises. Ülejäänud töötajad olid hulgimüügi-, haldus- ja tugipersonal. 2008. aastal oli töötajate keskmine arv 3953. Palkade ja töötasude kogusumma oli 2008. aastal 355,2 miljonit krooni (22,7 miljonit eurot). Juhatuse liikmetele makstud töötasu oli 4,4 miljonit krooni (0,3 miljonit eurot). Neli juhatuse liiget töötab ka kontserni tütarettevõtete juhina. Spendo Polska Sp. z o.o. müük Veebruaris 2009.a sõlmis kontsern müügilepingu kõigi SFG omandis olevate Splendo Polska Sp. z o.o. (“Splendo”) aktsiate müümiseks (mis moodustavad kokku 90% Splendo aktsiakapitalist). Splendo on Poolas registreeritud ettevõtja, mis opereerib kuut jaemüügipunkti. Tehing viiakse lõpule nelja nädala jooksul, eeldusel, et pooled täidavad tehingu lõpuleviimise eeltingimused. Arvestades Splendosse tehtud investeeringute kogumahtu, tekitab tehing eeldatavasti kahjumit suurusjärgus ligikaudu 1,2 miljonit eurot (18,8 miljonit Eesti krooni). Poola jaemüügivõrgu müük parandab kontserni efektiivsust, kohandades SFG ärimudelit globaalse majanduslangusega. Juhatus kavatseb lühi- ja keskpikas perspektiivis keskenduda SFG peamistele turgudele - Venemaale, Ukrainale, Valgevenele ja Balti riikidele. Järgnevate kvartalite jooksul võib oodata täiendavat tegutsemist SFG jätkuva konkurentsivõimelisuse tagamiseks muutuvates turutingimustes. Valikulised finantsandmed Kontserni tulemusi iseloomustavad kõige paremini alltoodud näitajad ja suhtarvud. Peamnised näitajad ja suhtarvud 31.12.2008 31.12.2007 Muutus Netokäive (miljonit krooni) 1694,8 1542,4 152,4 Puhastulu, mida on võimalik jaotada aktsionäride vahel (miljonit krooni) -119,0 186,9 -305,9 Enne intresse, makse ja amortisatsiooni saadud tulu (EBITDA) (miljonit krooni) 95,0 360,1 -265,1 Enne intresse ja makse saadud tulu (EBIT) (miljonit krooni) 46,2 321,5 -275,3 Netokäive (miljonit eurot) 108,3 98,6 9,7 Puhastulu, mida on võimalik jaotada aktsionäride vahel (miljonit eurot) -7,6 11,9 -19,5 Enne intresse, makse ja amortisatsiooni saadud tulu (EBITDA) (miljonit eurot) 6,1 23,0 -16,9 Enne intresse ja makse saadud tulu (EBIT) (miljonit eurot) 3,0 20,6 -17,6 Müügikäibe ärirentaablus, % 2,7% 20,8% - Puhas kasumimäär, % -7,0% 12,1% - Varade tootlus (ROA), % -10,4% 19,7% - Omakapitali tootlus (ROE), % -17,3% 31,5% - Tulu aktsia kohta (EPS), krooni -2,97 4,81 - Tulu aktsia kohta (EPS), eurot -0,19 0,31 - Lühiajaliste kohustuste kattekordaja 2,1 3,6 - Likviidsuskordaja 1,1 2,1 - Valemid: Ärirentaablus = ärikasum / müügitulu Puhas kasumimäär = puhaskasum, mida on võimalik jaotada emaettevõtte aktsionäride vahel / müügitulu Varade tootlus (ROA) = puhaskasum, mida on võimalik jaotada emaettevõtte aktsionäride vahel / keskmine koguvara Omakapitali tootlus (ROE) = puhaskasum, mida on võimalik jaotada emaettevõtte aktsionäride vahel / keskmine omakapital Tulu aktsia kohta (EPS) = puhaskasum, mida on võimalik jaotada emaettevõtte aktsionäride vahel / perioodi kaalutud keskmine lihtaktsiate arv Lühiajaliste kohustuste kattekordaja = käibevara / lühiajalised kohustused Likviidsuskordaja = (käibevara - varud) / lühiajalised kohustused Dmitry Ditchkovsky Juhatuse esimees Bilanss Konsolideeritud, auditeerimata 31.12.2008 31.12.2007 31.12.2008 31.12.2007 tuh. EEK tuh. EEK tuh. EEK tuh. EEK VARAD Põhivara Kinnisvara, masinad ja seadmed 293,530 246,541 18,760 15,757 Immateriaalsed varad 16,085 27,976 1,028 1,788 Kinnisvarainvesteering 23,141 22,954 1,479 1,467 Investeeringud investoritele kuuluvasse omakapitali 2,879 876 184 56 Müügivalmis finantsvara 8,778 8,480 561 542 Muud nõuded 1,643 595 105 38 Põhivara kokku 346,056 307,422 22,117 19,648 Käibevara Varud 434,412 337,528 27,764 21,572 Maksude ettemaksed 62,070 24,471 3,967 1,564 Nõuded ostjate vastu 168,013 158,531 10,738 10,132 Muud nõuded 66,623 29,713 4,258 1,899 Ettemaksed 49,209 51,680 3,145 3,303 Raha ja raha ekvivalendid 82,129 180,233 5,249 11,519 Käibevara kokku 862,456 782,156 55,121 49,989 VARAD KOKKU 1 208,512 1 089,578 77,238 69,637 KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL Omakapital Aktsiakapital nominaalväärtusel 400,000 400,000 25,565 25,565 Ülekurss 223,293 223,293 14,271 14,271 Omaaktsiad -7,041 0 -450 0 Kohustuslik reservkapital 1,046 1,046 67 67 Ülekandereserv -58,086 -76,512 -3,713 -4,890 Jaotamata kasum 82,035 185,927 5,243 11,883 Omavahendid emaettevõtte aktsiaomanikele 641,247 733,754 40,983 46,896 Vähemusosalus 141,977 136,313 9,074 8,712 Omakapital kokku 783,224 870,067 50,057 55,608 Pikaajalised kohustused Laenud 18,197 4,068 1,163 260 Edasilükatud maksukohustused 201 201 13 13 Muud kohustused 1,314 360 84 23 Eraldised 125 139 8 9 Pikaajalised kohustused kokku 19,837 4,768 1,268 305 Lühiajalised kohustused Laenud 119,946 25,160 7,666 1,608 Võlad tarnijatele 167,951 122,888 10,734 7,854 Ettevõtte tulumaksukohustused 4,006 3,192 256 204 Muud maksukohustused 18,150 23,486 1,160 1,501 Muud võlgnevused 23,892 17,430 1,527 1,113 Eraldised 70,817 22,462 4,526 1,436 Edasilükatud tulu 689 125 44 8 Lühiajalised kohustused kokku 405,451 214,743 25,913 13,724 Kohustused kokku 425,288 219,511 27,181 14,029 KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL KOKKU 1 208,512 1 089,578 77,238 69,637 Kasumiaruanne - 2008. aasta 12 kuud Konsolideeritud, auditeerimata 2008 2007 2008 2007 12 kuud 12 kuud 12 kuud 12 kuud tuh. EEK tuh. EEK tuh. EUR tuh. EUR Realiseerimise netokäive 1 694,762 1 542,438 108,315 98,580 Müüdud kaupade maksumus -950,969 -870,780 -60,778 -55,653 Brutokasum 743,793 671,658 47,537 42,927 Muu tegevustulu 34,579 105,794 2,210 6,761 Jaotuskulud -337,607 -213,958 -21,577 -13,674 Halduskulud -219,976 -170,552 -14,059 -10,900 Muud tegevuskulud -174,585 -71,394 -11,158 -4,563 Tegevuskasum 46,204 321,548 2,953 20,551 Intressikulud -5,070 -2,926 -324 -187 Kasum / kahjum välisvaluuta muutumisel -62,054 4,256 -3,966 272 Muud finantstulud / -kulud 6,697 13,087 428 836 Finantstulud / -kulud kokku -60,427 14,417 -3,862 921 Investoritele kuuluva omakapitali kasumiosa 1,752 988 112 63 Kasum enne ettevõtte tulumaksu mahaarvestamist -12,471 336,953 -797 21,535 Ettevõtte tulumaks -87,777 -92,943 -5,610 -5,940 Puhaskasum perioodi eest -100,248 244,010 -6,407 15,595 Emaettevõtte osa puhaskasumist -118,961 186,914 -7,603 11,946 Väikeaktsionäride osa puhaskasumist 18,713 57,096 1,196 3,649 Aktsiatulu Põhiaktsiatulu (EEK/EUR) -2.97 4.81 -0.19 0.31 Vähendatud aktsiatulu (EEK/EUR) -2.97 4.81 -0.19 0.31 Kasumiaruanne - neljas kvartal Konsolideeritud, auditeerimata 2008 2007 2008 2007 4 kv 4 kv 4 kv 4 kv tuh. EEK tuh. EEK tuh. EUR tuh. EUR Realiseerimise netokäive 292,169 365,313 18,673 23,348 Müüdud kaupade maksumus -145,936 -195,488 -9,327 -12,494 Brutokasum 146,233 169,825 9,346 10,854 Muu tegevustulu 20,215 22,304 1,292 1,425 Jaotuskulud -97,526 -73,624 -6,233 -4,705 Halduskulud -59,786 -45,254 -3,821 -2,892 Muu tegevuskulu -121,559 -22,295 -7,769 -1,425 Tegevustulu -112,423 50,956 -7,185 3,257 Intressikulud -2,457 -908 -157 -58 Kasum / kahjum välisvaluuta muutumisel -47,080 -563 -3,009 -36 Muud finantstulud / -kulud -2,018 6,875 -129 439 Finantstulud / -kulud kokku -51,555 5,404 -3,295 345 Investoritele kuuluva omakapitali kasumiosa -626 988 -40 63 Kasum enne ettevõtte tulumaksu mahaarvestamist -164,604 57,348 -10,520 3,665 Ettevõtte tulumaks -13,174 -20,562 -842 -1,314 Puhaskasum perioodi eest -177,778 36,786 -11,362 2,351 Emaettevõtte osa puhaskasumist -159,533 24,094 -10,196 1,540 Väikeaktsionäride osa puhaskasumist -18,245 12,692 -1,166 811 Aktsiatulu Põhiaktsiatulu (EEK/EUR) -3.99 0.60 -0.25 0.04 Vähendatud aktsiatulu (EEK/EUR) -3.99 0.60 -0.25 0.04
Pealkiri
SFG: Consolidated interim report for Q4 and 12 months of 2008
Teade
Consolidated interim report for Q4 and 12 months of 2008 27.12.2009 PROFITS AS Silvano Fashion Group ended the fourth quarter of 2008 with consolidated net sales of EEK 292.2 million (EUR 18.7 million), representing a 20.0% decline compared to the fourth quarter of 2007. The Group's gross margin in the fourth quarter of 2008 reached 50.1% compared to 46.5% in the fourth quarter of 2007. In the fourth quarter of 2008, the Group had a normalised2 operating loss of EEK 29.3 million (EUR 1.9 million), representing a 157.5% decline compared to Q4 2007. The consolidated operating margin2 equalled -10.0% (down from 14.0% in Q4 2007). Consolidated net result attributable to equity holders2 amounted to EEK -74.6 million (EUR -4.9 million), compared to EEK 24.1 million (EUR 1.5 million) in Q4 2007, and the net margin2 was -26.2% (down from 6.6% in Q4 2007). In 2008, consolidated net sales of AS Silvano Fashion Group totalled EEK 1,694.8 million (EUR 108.3 million), showing 9.9% increase compared to 2007. The Group's gross and operating margins2 in 2008 stood at 43.9% and 7.6% respectively (43.6% and 15.1% (normalised1) in 2007). Operating profit2 of 2008 amounted to EEK 129.3 million (EUR 8.3 million) compared to normalised EEK 231.6 million (EUR 14.8 million) in 2007 . The Group ended 2008 with a net loss2 of EEK 35.9 million (EUR 2.3 million), representing a 136.8% decline compared to 20071, and net margin2 equalled -2.1% (6.3% in 20071). In 2008, the Group's return on equity2 was -5.2% (down from 16.4% (normalised1) in 2007) and return on assets2 was -3.1% (down from 10.3% (normalised1) in 2007). BALANCE SHEET At 31 December 2008, consolidated assets amounted to EEK 1,208.5 million (EUR 77.2 million), up from EEK 1,089.6 million (EUR 69.6 million) at 31 December 2007. Trade receivables have increased by EEK 9.5 million (EUR 0.6 million). Inventories increased by EEK 96.9 million (EUR 6.2 million) to reach EEK 434.4 million (EUR 27.8 million) at 31 December 2008. The growth in inventory results primarily from the slowdown in customers consumption, also due to the expansion of the retail network, the Group made rental prepayments and deposits for store premises, which increased other receivables and prepayments. Property, plant and intangibles increased by EEK 35.1 million (EUR 2.2 million). Current liabilities increased by EEK 190.7 million (EUR 12.2 million). Tax liabilities, other payables, including payables to employees, and provisions amounted to EEK 119.2 million (EUR 7.6 million), remaining at the expected level. Current and non-current loans and borrowings increased by EEK 108.9 million (EUR 7.0 million) to EEK 138.1 million (EUR 8.8 million), including finance lease liabilities of EEK 7.1 million (EUR 0.5 million.) Equity attributable to equity holders decreased by EEK 92.5 million (EUR 5.9 million) to reach EEK 641.2 million (EUR 41.0 million). SALES Sales by business segments 2008EEK 2007EEK ChangeEEK 2008EUR 2007EUR ChangeEUR 2008EEK 2007EEK million million million million million million perc perc Women's apparel 201.2 155.7 45.5 12.9 10.0 2.9 11.9% 10.1% Lingerie 1,419.8 1,347.4 72.4 90.7 86.1 4.6 83.8% 87.4% Subcontracting services and other sales 73.8 39.3 34.5 4.7 2.5 2.2 4.3% 2.5% Total 1,694.8 1,542.4 152.4 108.3 98.6 9.7 100.00% 100.00% Sales by markets In 2008, the Group mainly focused on Russia, Belarus and Ukraine markets. Total sales by markets 2008EEK 2007EEK ChangeEEK 2008EUR 2007EUR ChangeEUR 2008EEK 2007EEK million million million million million million perc perc Estonia 139.2 167.3 -28.1 8.9 10.7 -1.8 8.2% 10.8% Finland 33.0 39.6 -6.6 2.1 2.5 -0.4 2.0% 2.6% Latvia 46.1 50.1 -4.0 2.9 3.2 -0.3 2.7% 3.2% Belarus 268.2 278.9 -10.7 17.1 17.8 -0.7 15.8% 18.1% Ukraine 137.1 99.5 37.6 8.8 6.4 2.4 8.1% 6.5% Russia 927.0 766.0 161.0 59.3 49.0 10.3 54.7% 49.7% Other markets 144.2 141.0 3.2 9.2 9.0 0.2 8.5% 9.1% Total 1,694.8 1,542.4 152.4 108.3 98.6 9.7 100.00% 100.0% Women's apparel The main driver of growth for women's apparel sales was the expansion of the PTA retail chain. In 2008, retail sales were 90.0% from the total revenue of the women's apparel segment (2007: 76.5%). Retail sales volume in the Baltics increased by 2.5%, amounting to EEK 96.7 million (EUR 6.2 million). Sales revenue in Russia was EEK 63.8 million (EUR 4.1 million) giving 3.8 times growth to 2007 and in Ukraine EEK 22.5 million (EUR 1.4 million). Lingerie The majority of lingerie sales revenue in 2008 was earned on the Russian market, amounting to EEK 863.2 million (EUR 55.2 million), accounting for 59.3% of all lingerie sales volume for 2008, compared to 2007: EEK 829.2 million (EUR 53.0 million). Sales in Russia comprise both retail sales and wholesale. The second biggest region of lingerie sales is Belarus, amounting to EEK 267.7 million (EUR 17.1 million), contributing 18.4% of all lingerie sales revenue (also comprising both retail sales and wholesale) compared to 2007: EEK 278.9 million (EUR 17.8 million). Sales in Russia were heavily affected by the financial crisis and devaluation of the Russian rouble. As the result sales in Q4 were lower in comparison to 2008. Economic chaos in Ukraine and devaluation of Hryvnia resulted in substantial drop in sales in the country. Sales in Belarus were not affected by the crisis in the neighboring countries in Q4 and reached the planned figures. Similarly to the women's apparel segment, the Baltic sales of lingerie were affected by the economic slowdown (and significantly higher inflation) in the region, which continues to have an effect on consumer spending. In terms of lingerie brands, the sales of “Milavitsa” core brand accounted for 76.1% of total lingerie sales revenue in 2008 (2007: 75.7%) and amounted to EEK 1,080.0 million (EUR 69.0 million). The sales of “Lauma” core brand accounted for 5.7% of total lingerie sales (2007: 7.5 %) and amounted to EEK 80.8 million (EUR 5.2 million). Other brands such as “Alisee”, “Aveline”, “Laumelle”, “Lauma Aqua” and “Laumelle Aqua” comprised 18.2% of total lingerie sales in 2008 (2007: 16.8%), amounting to EEK 259.1 million (EUR 16.6 million). Retail operations Total retail sales of the Group in 2008 amounted to EEK 476.5 million (EUR 30.5 million), representing a 70.5% increase on 2007. Retail operations were conducted in Estonia, Latvia, Russia, Belarus, Poland, Lithuania and Ukraine. At the end of 2008, the Group operated 134 retail outlets with a total area of 14,566 square meters. Women's apparel was retailed in Estonia, Latvia, Lithuania, Russia and Ukraine. At the end of 2008, the Group operated 37 women's apparel stores with a total sales area of 6,833 square meters. Lingerie was retailed in Russia, Belarus, Latvia, Lithuania, Ukraine, Poland and Estonia. At the end of 2008, the Group operated 97 lingerie stores with a total area of 7,733 square meters. In 2008, 36 new stores were opened: 13 in the apparel business (operating under PTA brand name), including 4 in Ukraine, 7 in Russia, 1 in Estonia and 1 in Lithuania, and 23 stores in the lingerie business, including 9 under Oblicie name (7 in Russia, 1 in Ukraine and 1 in Estonia), 12 under Milavitsa name (7 in Belarus and 5 in Russia), 1 store under Lauma Lingerie brand name in Latvia and 1 stock outlet in Estonia. Seventeen underperforming stores were closed: 5 PTA stores in Russia, 1 PTA store in Ukraine, 6 Oblicie stores in Russia, 1 Oblicie store in Ukraine, 2 Milavitsa stores in Belarus and 2 Splendo stores in Poland. Number of stores at 31 December: 31.12.2008 31.12.2007 Estonia 11 8 Latvia 7 6 Poland 8 10 Belarus 28 23 Russia 52 44 Lithuania 21 20 Ukraine 7 4 Total stores 134 115 Total sales area, sq m 14,566 12,454 In 2008, women's apparel retail revenue compared to 2007 increased by 59.3%, amounting to EEK 188.6 million (EUR 12.0 million). The total like-for-like growth was a negative 3% mainly because of the drop of sales in the Baltics. The like-for-like growth in Russia was +33%, in Estonia -4% and in Latvia -3% in 2008. Results in Baltics are influenced by overall macro economical situation and by the fact that the Baltic stores have already been in operation for long enough to be close to optimal capacity. The like-for-like increase in the Oblicie lingerie retail chain in Russia is about 49% for stores operating longer than one year, however it is still below breakeven on average. Retail development continues to be the major objective of the Group, however the focus has been shifted towards franchising versus directly operated stores. In Q4 the Group opened 4 Milavitsa monobrand shops in Russia and one Oblicie shop was re-branded to Milavitsa. Intention is to capitalise on the brand awareness in the country. The remaining Oblicie stores will be re-branded to Milavitsa in 2009. Stores by concept Market PTA Oblicie Milavitsa Other Total Sales area Russia 13 34 5 - 52 5,467 Ukraine 6 1 - - 7 994 Estonia 9 1 - 1 11 2,120 Latvia 4 - - 3 7 1,196 Lithuania 5 - - 16 21 1,883 Belarus - - 28 - 28 2,554 Poland - 1 - 7 8 352 Total 37 37 33 27 134 14,566 Wholesale In 2008, wholesale amounted to EEK 1,144.5 million (EUR 73.2 million), representing 67.5% of the Group's total revenue (2007: 79.3%). The main wholesale regions were Russia, Belarus, Ukraine and the Baltic States for lingerie, and Finland and the Baltic states for women's apparel. In 2008, revenue from wholesale of women's apparel decreased by 53.0% compared to 2007, amounting to EEK 19.5 million (EUR 1.3 million). Lingerie wholesale in 2008 decreased by 4.8% compared to 2007, amounting to EEK 1,124.9 million (EUR 71.9 million). Most of the lingerie wholesale partners are located in Russia. There was a slow down in wholesales operations in Russia and Ukraine in Q4 due to the financial crisis. Investment In 2008, the Group's investments totalled EEK 93.3 million (EUR 6.0 million). A total of EEK 38.6 million (EUR 2.5 million) was invested in retail operations, EEK 12.4 million (EUR 0.8 million) was invested in real estate for retail needs in Belarus, while other investments were made in equipment and facilities to maintain effective production. Personnel At the end of December 2008, the Group employed a staff of 3,901 including 851 in retail and 2,319 in production. The rest are employed in wholesale, administration and support operations. The average number of employees in 2008 was 3,953. The total salaries and wages for 2008 amounted to EEK 355.2 million (EUR 22.7 million). The remuneration paid to members of the Management Board totalled EEK 4.4 million (EUR 0.3 million). Four members of the Management Board also serve as executives for the Group's subsidiaries. Sale of Splendo Polska Sp. z o.o. The Group has entered into a share purchase agreement for the sale of all its shares (90% of the share capital) in Splendo Polska Sp. z o.o., a Polish retail subsidiary operating 6 retail outlets. The closing of the transaction is expected to occur within four weeks, subject to the fulfilment of certain conditions precedent. Taking account of the SFG's total investment in Splendo, the transaction is estimated to generate a loss of approximately EEK 18.8 million (EUR 1.2 million). The sale of Polish retail operations will improve the efficiency of the group, as SFG's business model adjusts to the global economic downturn. The management intends to focus its short- and mid-term efforts on SFG's primary target markets of Russia, Ukraine, Belarus and the Baltics. Further action may be expected in the coming quarters to ensure that SFG remains competitive in the changing market conditions. Selected financial data The Group's operating results are best summarised in the following figures and ratios: Key figures and ratios 31.12.2008 31.12.2007 Change Net sales (EEK million) 1,694.8 1,542.4 152.4 Net income, attributable to shareholders (EEK million)-119.0 186.9 -305.9 Earnings before interest, taxes and depreciation (EBITDA) ( EEK million) 95.0 360.1 -265.1 Earnings before interest and taxes (EBIT) (EEK million) 46.2 321.5 -275.3 Net sales (EUR million) 108.3 98.6 9.7 Net income attributable to shareholders (EUR million) -7.6 11.9 -19.5 Earnings before interest, taxes and depreciation (EBITDA) ( EUR million) 6.1 23.0 -16.9 Earnings before interest and taxes (EBIT) (EUR million) 3.0 20.6 -17.6 Operating margin, % 2.7% 20.8% - Net margin, % -7.0% 12.1% - ROA, % -10.4% 19.7% - ROE, % -17.3% 31.5% - Earnings per share (EPS), in EEK -2.97 4.85 - Earnings per share (EPS), in EUR -0.19 0.31 - Current ratio 2.1 3.6 - Quick ratio 1.1 2.3 - Underlying formulas: Operating margin = operating profit / sales revenue Net margin = net profit attributable to equity holders of the parent / sales revenue ROA (return on assets) = net profit attributable to equity holders of the parent / average total assets ROE (return on equity) = net profit attributable to equity holders of the parent / average equity EPS (earnings per share) = net profit attributable to equity holders of the parent / weighted average number of ordinary shares Current ratio = current assets / current liabilities Quick ratio = (current assets - inventories) / current liabilities Balance Sheet Consolidated, unaudited 31.12.2008 31.12.2007 31.12.2008 31.12.2007 EEK th EEK th EUR th EUR th ASSETS Non-current assets Property, plant and equipment 293,530 246,541 18,760 15,757 Intangible assets 16,085 27,976 1,028 1,788 Investment property 23,141 22,954 1,479 1,467 Investments in equity accounted investees 2,879 876 184 56 Available-for-sale financial assets 8,778 8,480 561 542 Other receivables 1,643 595 105 38 Total non-current assets 346,056 307,422 22,117 19,648 Current assets Inventories 434,412 337,528 27,764 21,572 Prepaid taxes 62,070 24,471 3,967 1,564 Trade receivables 4 168,013 158,531 10,738 10,132 Other receivables 5 66,623 29,713 4,258 1,899 Prepayments 49,209 51,680 3,145 3,303 Cash and cash equivalents 7 82,129 180,233 5,249 11,519 Total current assets 862,456 782,156 55,121 49,989 TOTAL ASSETS 1 208,512 1 089,578 77,238 69,637 LIABILITIES AND EQUITY Equity Share capital at par value 400,000 400,000 25,565 25,565 Share premium 223,293 223,293 14,271 14,271 Own shares -7,041 0 -450 0 Statutory capital reserve 1,046 1,046 67 67 Translation reserve -58,086 -76,512 -3,713 -4,890 Retained earnings 82,035 185,927 5,243 11,883 Total equity attributable to equity holders of the parent 641,247 733,754 40,983 46,896 Minority interest 141,977 136,313 9,074 8,712 Total equity 783,224 870,067 50,057 55,608 Non-current liabilities Loans and borrowings 18,197 4,068 1,163 260 Deferred tax liabilities 201 201 13 13 Other liabilities 1,314 360 84 23 Provisions 125 139 8 9 Total non-current liabilities 19,837 4,768 1,268 305 Current liabilities Loans and borrowings 119,946 25,160 7,666 1,608 Trade payables 167,951 122,888 10,734 7,854 Corporate income tax liability 4,006 3,192 256 204 Other tax liabilities 18,150 23,486 1,160 1,501 Other payables 23,892 17,430 1,527 1,113 Provisions 70,817 22,462 4,526 1,436 Accrued expenses 689 125 44 8 Total current liabilities 405,451 214,743 25,913 13,724 Total liabilities 425,288 219,511 27,181 14,029 TOTAL LIABILITIES AND EQUITY 1 208,512 1 089,578 77,238 69,637 Income Statement 12 months of 2008 Consolidated, unaudited 31.12.2008 31.12.2007 31.12.2008 31.12.2007 EEK th EEK th EUR th EUR th Net sales 1 694,762 1 542,438 108,315 98,580 Costs of goods sold -950,969 -870,780 -60,778 -55,653 Gross Profit 743,793 671,658 47,537 42,927 Other operating income 34,579 105,794 2,210 6,761 Distribution costs -337,607 -213,958 -21,577 -13,674 Administrative expenses -219,976 -170,552 -14,059 -10,900 Other operating expenses -174,585 -71,394 -11,158 -4,563 Operating profit 46,204 321,548 2,953 20,551 Interest expenses -5,070 -2,926 -324 -187 Gains/losses on conversion of foreign currencies -62,054 4,256 -3,966 272 Other financial income / expenses 6,697 13,087 428 836 Total financial income / expenses -60,427 14,417 -3,862 921 Share of profit of equity accounted investees 1,752 988 112 63 Profit before corporate income tax -12,471 336,953 -797 21,535 Corporate income tax -87,777 -92,943 -5,610 -5,940 Net profit for period -100,248 244,010 -6,407 15,595 Net profit attributable to parent company -118,961 186,914 -7,603 11,946 Net profit attributable to minority shareholders 18,713 57,096 1,196 3,649 Earnings per share Basic earnings per share (EEK/EUR) 10 -2.97 4.81 -0.19 0.31 Diluted earnings per share (EEK/EUR) 10 -2.97 4.81 -0.19 0.31 Income Statement-Q4 Consolidated, unaudited 31.12.2008 31.12.2007 31.12.2008 31.12.2007 Q4 EEK th Q4 EEK th Q4 EUR th Q4 EUR th Net sales 292,169 365,313 18,673 23,348 Costs of goods sold -145,936 -195,488 -9,327 -12,494 Gross Profit 146,233 169,825 9,346 10,854 Other operating income 20,215 22,304 1,292 1,425 Distribution costs -97,526 -73,624 -6,233 -4,705 Administrative expenses -59,786 -45,254 -3,821 -2,892 Other operating expenses -121,559 -22,295 -7,769 -1,425 Operating profit -112,423 50,956 -7,185 3,257 Interest expenses -2,457 -908 -157 -58 Gains/losses on conversion of foreign currencies -47,080 -563 -3,009 -36 Other financial income / expenses -2,018 6,875 -129 439 Total financial income / expenses -51,555 5,404 -3,295 345 Share of profit of equity accounted investees -626 988 -40 63 Profit before corporate income tax -164,604 57,348 -10,520 3,665 Corporate income tax -13,174 -20,562 -842 -1,314 Net profit for period -177,778 36,786 -11,362 2,351 Net profit attributable to parent company -159,533 24,094 -10,196 1,540 Net profit attributable to minority shareholders -18,245 12,692 -1,166 811 Earnings per share Basic earnings per share (EEK/EUR) 10 -3.99 0.60 -0.25 0.04 Diluted earnings per share (EEK/EUR) 10 -3.99 0.60 -0.25 0.04