2020.aasta oli koroonaviiruse leviku tõttu erakorraline aasta, mil Tallinna Vesi
tegi suuri muudatusi tööprotsessides, et tagada töötajate ohutus ja elutähtsa
teenuse kvaliteetne osutamine. Tänu sellele õnnestus meil hoida kõrgel tasemel
nii joogi- kui ka heitvee kvaliteet ja kasvatada võrgu töökindlust. Mitmed
kvaliteedinäitajad saavutasid lõppenud aastal rekordtaseme.
Tagasime kvaliteetse joogivee ja puhta heitvee
Kui aasta varem vastas tarbija kraanist võetud kvaliteediproovidest nõuetele
99,04 %, siis 2020. aastal jõudis see kvaliteedinäitaja 99,71 % tasemele. See
tähendab, et täiendavad veevõrgu arendus- ja hooldustööd, mida hakkasime tegema
pärast veeproovide senisest tundlikuma analüüsimeetodi kasutuselevõttu, on
andnud häid tulemusi.
Selleks, et efektiivselt toimida ja kasutada vett säästlikult, oleme teinud
suuri pingutusi veekadude vähendamiseks. Ettevõetud sammud on andnud tulemusi ja
lekete osakaal saavutas 2020.aastal taas uue rekordmadala taseme, jõudes 12,42 %
-ni. Aasta varasem näitaja oli 12,97 %. Kui ettevõtte erastamise eel
2000.aastal oli lekete osakaal üle 35 %, näitab sealtmaalt toimunud järjepidev
paranemine, et investeerime veevõrgus õigetesse kohtadesse.
Sarnaselt varasematele aastatele vastas ka 2020.aastal Paljassaare
reoveepuhastusjaamas puhastatud reovesi kõigile nõuetele. Teeme heitveelaboris
pidevalt reoveepuhastuse erinevates etappides analüüse, et veelgi tõhustada
puhastusprotsessi ja tõsta heitvee kvaliteeti.
Kasvatasime teenuste töökindlust
Töötame selle nimel, et veekatkestusi tekiks võimalikult vähe ja need kestaks
võimalikult lühikest aega. Veekatkestuste keskmine kestus püsis 2020.aastal
stabiilselt heal tasemel, olles kinnistu kohta 2 tundi ja 56 minutit (aasta
varasem 2 tundi ja 59 minutit).
Mullusega võrreldes vähenes märgatavalt nii kanalisatsioonivõrgu ummistuste kui
ka purunemiste arv, mis olid aasta varasemast vastavalt 13 % ja 22 % väiksemad.
Edukaid tulemusi soodustas ka soe talveperiood, mis võimaldas teha rohkem võrgu
hooldustöid.
2020. aastal uuendasime 4,7 kilomeetrit veetorustikke ja 3,8 kilomeetrit
kanalisatsioonitorustikke. Viimase viie aasta jooksul ehk perioodil 2016-2020
oleme kokku renoveerinud ligikaudu 27 kilomeetrit vee- ja 26 kilomeetrit
kanalisatsioonitorustikke.
Töökindlama veeteenuse tagamiseks toimus 2020. aastal suurim töö Lasnamäel
Punase tänava piirkonnas, kus uuendatud torustik kasvatas veevarustuskindlust
enam kui 100 000 elanikule Tallinnas ja Maardus. Renoveerisime Järvevana teel
osa torustikku, mis toob töökindlama veevarustuse Mustamäe ja Õismäe elanikele
ja ettevõtetele. Lisaks uuendasime pumplad seadmete ja kaugmõõtmissüsteemidega
Pirita-Kosel Jäärakus ja Põhja-Tallinnas Kolde puiesteel.
Kanalisatsioonivõrgus alustasime kümnendi ühe suurprojektina Paljassaare
reoveepuhastusjaama mehaanilise puhastuse osa uuendamist. Mahukas ehitusprojekt
jätkub ka 2021. aastal ja on kulgenud algselt plaanitust kiiremini, mis
võimaldab eelduste kohaselt uuendustööd lõplikult valmis saada hiljemalt 2022.
aasta esimeses kvartalis. Ehitustöö tulemusena paraneb veelgi reoveetöötluse
kvaliteet ja töökindlus.
2020.aastal rekonstrueerisime ka Kadaka puiestee suure kollektori, mille kaudu
jõuab Paljassaare reoveepuhastusjaama Saku, Saue, Laagri ja umbes poole Nõmme
linnaosa kinnistute reovesi.
Teenus toimis klientide jaoks sujuvamalt
Kvaliteetsete veeteenuste osutamine toimub klientide jaoks - seega jälgime
pidevalt, et täidaksime klientidele antud lubadusi, vastaksime kiiresti ja
vähendaksime klientide kriitiliste pöördumiste tõenäosust. 2020.aastal olime
heal tasemel lubaduste täitmise osas ja eksimust esines vaid ühel korral.
Vee-ettevõtte teenuse kvaliteedile annab üldjuhul tagasisidet klientide
pöördumise hulk - kliendi jaoks märkamatult sujuva teenuse puhul väheneb vajadus
ettevõttega ühendust võtta. Seetõttu on positiivne trend, et levinumates
küsimustes ehk vee kvaliteedi, surve ja ummistuste teemadel on kliendid meie
poole 2020. aastal pöördunud veerandi võrra vähem kui möödunud aastal.
+----------------------------------------------------------+---------+---------+
|2020. AASTA TOOTMISTULEMUSED | | |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Tegevusnäitaja |Ühik|2020 12k |2019 12k|2020 4.kv|2019 4.kv|
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Joogivesi | | | | | |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Tarbija kraanist võetud vee| | | | | |
|kvaliteediproovide vastavus| | | | | |
|nõuetele |% |99,71% |99,04% |99,5% |99,0% |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Veekadu jaotusvõrgus |% |12,42% |12,97% |12,3% |14,3% |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Keskmine veekatkestuse kestus| | | | | |
|kinnistu kohta tundides |h |2,93 |2,99 |2,73 |3,24 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Reovesi | | | | | |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kanalisatsioonitorustike | | | | | |
|ummistuste arv |Arv |463 |532 |125 |135 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kanalisatsioonitorustike | | | | | |
|purunemiste arv |Arv |80 |103 |19 |21 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Reovee puhastamise vastavus| | | | | |
|keskkonnanõuetele |% |100% |100% |100% |100% |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Klienditeenindus | | | | | |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kaebuste arv * / ** |Arv |40* / 181**|41/ 167 |4/ 52 |8 / 44 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kliendikontaktide arv vee| | | | | |
|kvaliteedi teemal |Arv |323 |508 |53 |148 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kliendikontaktide arv veesurve| | | | | |
|teemal |Arv |359 |478 |114 |135 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kliendikontaktide arv ummistuste| | | | | |
|ja sademevee ära juhtimise kohta|Arv |864 |1 047 |177 |298 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kirjalikele kontaktidele| | | | | |
|vastamine vähemalt 2 tööpäeva| | | | | |
|jooksul |% |100,0% |100,0% |100,0% |100,0% |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Kliendilubaduste rikkumise| | | | | |
|juhtumid |Arv |1 |7 |1 |1 |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
|Planeerimata veekatkestustest| | | | | |
|teavitamine vähemalt 1 tund enne| | | | | |
|katkestust |% |98,9% |96,2% |97,8% |94,6% |
+--------------------------------+----+-----------+--------+---------+---------+
Aastast 2020 registreeritakse kaebustena* vee-ettevõtte kontrollitavad juhtumid.
2019.aastal ja varasemalt käsitleti kaebustena kõiki kriitilisi pöördumisi**.
Tuuli Sokmann
Kommunikatsioonijuht
Tallinna Vesi
tel 626 2275
tuuli.sokmann@tvesi.ee
|