Teate vaade
Ettevõte AS TALLINNA VESI
Tüüp Korraldatud teave
Kategooria Muud korporatiivtoimingud
Avaldamise aeg 21 okt 2020 08:50:13 +0300
Keeleversioonid
Keel Eesti
Valuuta
Pealkiri ASi Tallinna Vesi 2020. aasta 3. kvartali ja 9 kuu tootmistulemused
Tekst
Tallinna Vesi
Börsiteade

ASi Tallinna Vesi 2020. aasta 3. kvartali ja 9 kuu tootmistulemused

2020. aasta esimese 9 kuuga saavutas Tallinna Vesi väga head tootmistulemused.
Mullusest kõrgem oli joogivee kvaliteet - rangetele normidele vastas
analüüsitulemustest 99,8 protsenti. Kasvas kanalisatsioonivõrgu töökindlus:
möödunud aasta sama perioodiga võrreldes oli ummistusi 15 protsenti vähem ja
torustike purunemisi veerandi võrra vähem. Ka teenuse sujuvat toimimist
peegeldav kliendipöördumiste arv oli tänavu 9 kuuga 17% väiksem kui möödunud
aastal. Ettevõte on jätkuva COVID-19 pandeemia olukorraga hästi kohanenud ja
töötab selle nimel, et tagada nii töötajate heaolu kui ka katkematu teenuse
osutamine klientidele.

Joogiveeteenuse kvaliteet püsis jätkuvalt kõrge

Kraanivee  kvaliteet  oli  2020. aasta  esimese  9 kuu  jooksul jätkuvalt kõrgel
tasemel.  Kokku on  tänavu 9 kuu  jooksul võetud  2301 veeproovi, millest 99,8%
vastas   rangetele  normidele.  Kvaliteedinäitaja  on  mulluse  sama  perioodiga
võrreldes  tõusnud  (2019.a  sama  perioodi  veeproovidest  vastas piirnormidele
99,1%).

Joogivee     püsivalt    kõrge    kvaliteedi    tagame    süsteemselt    juhitud
veepuhastusprotsesside,  kvaliteedi sagedase analüüsi,  torustike puhastamise ja
muude ennetavate hooldustöödega veevõrgus.

Ka  veeteenuse  töökindlusnäitajad  püsisid  heal tasemel. Keskmine veekatkestus
2020. aasta  üheksa  kuu  jooksul  kestis  2 tundi  ja  59 minutit.  Avariiliste
katkestuste  arv (279)  kahanes möödunud  aastaga võrreldes  7 protsenti. Koguni
90,32 %  katkestusi kestis vähem kui 5 tundi, mis märgib samuti aasta varasemast
paremat   taset.   Tulemused  peegeldavad  meie  järjepidevaid  pingutusi  tööde
võimalikult   efektiivsel   läbiviimisel,   et  katkestused  häiriksid  linlaste
igapäevatoimetusi minimaalselt.

Lekete  tase  veevõrgus  püsis  jätkuvalt  madalal, moodustades 2020.aasta 9 kuu
jooksul 12,3 protsenti.

Kolmandas  kvartalis alustasime ühe  selleaastase olulisima torustikesse tehtava
investeeringuga,  mille käigus uuendame Punase tänava veetorustiku. Uuendustööde
tulemusel  saavad töökindlama veeteenuse kokku enam kui 100 000 inimest Lasnamäe
ja  Maardu  piirkonnas.  Sarnase  strateegilise  tähtsusega veemagistraali oleme
Mustamäe ja Haabersti linnaosadele uuendanud 2017.aastal.

Kasvas kanalisatsiooniteenuse töökindlus

2020. aasta   esimeses   kvartalis   vastas   Paljassaare   reoveepuhastusjaamas
puhastatud  reovesi kõigile kehtestatud  nõuetele. Puhastusprotsessi tõhususe ja
heitvee   kvaliteedi   hindamiseks  jälgime  reoainete  sisaldust  puhastusjaama
sisenevas  reovees ja  sealt väljuvas  heitvees. Heitveelaboris tehakse analüüse
reoveepuhastuse  erinevatest  etappidest.  Saadud  info  võimaldab  meil  veelgi
tõhustada jaama puhastusprotsessi ja säilitada heitvee püsivalt head kvaliteeti.
2020. aasta 9 kuu keskmine reoveepuhastusjaama puhastustõhusus oli veelgi suurem
kui  eelmisel aastal. Näiteks sisaldus puhastatud heitvees üldfosforit 8 % vähem
ja  üldlämmastikku 10% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Tõhusam puhastus
tähendab suuremat panust keskkonnahoidu.

Kanalisatsiooniummistuste  arv oli 9 kuu jooksul  ligikaudu 15 % vähesem eelmise
aasta   näitajast   samal  perioodil.  Kanalisatsioonitorustike  purunemisi  oli
mullusest veerandi võrra vähem.

Paljassaare  reoveepuhastusjaamas  jätkusid  ka  kolmandas kvartalis mehaanilise
puhastusetapi   rekonstrueerimistööd.   Tegu   on  ühega  suurimatest  ettevõtte
investeeringutest  viimasel aastakümnel, mis tõhustab reovee puhastamisprotsessi
ja   aitab  nii  nüüd  kui  ka  tulevikus  vastata  heitveele  seatud  rangetele
keskkonnanõuetele.

Kahanes kliendipöördumiste arv

Tipptasemel     tootmistulemuste    kõrval    oleme    sihiks    võtnud    kõrge
teeninduskvaliteedi  pakkumise klientidele. Oleme  seadnud endale ambitsioonikad
eesmärgid  ja  anname  klientidele  lubadusi  nii  suhtluse  kui  ka probleemide
lahendamise  kiiruse osas.  2020. aasta 9 kuu  seisuga ei  ole me  neid lubadusi
rikkunud.

Vee-ettevõtte   teenuse   kvaliteedile  annab  üldjuhul  tagasisidet   klientide
pöördumise hulk - kliendi jaoks märkamatult sujuva teenuse puhul väheneb vajadus
ettevõttega  ühendust  võtta.  Seetõttu  on  positiivne  trend,  et  levinumates
küsimustes  ehk vee  kvaliteedi, surve  ja ummistuste  teemadel on kliendid meie
poole  pöördunud tänavu 9 kuuga  17 % vähem kui  möödunud aasta samal perioodil.
Märkimisväärselt  on  vähenenud  kliendikaebuste  hulk,  eriti kloori maitse või
lõhna teemal.

Peame  oluliseks,  et  kliendid  saaksid  vajaliku  info või vastuse küsimustele
võimalikult  kiiresti. Selleks mõõdame pöördumistele  vastamise kiirust ja oleme
seadnud eesmärgiks, et kõigile vähem keerukatele kirjalikele küsimustele vastame
hiljemalt  kahe  tööpäeva  jooksul.  Ootamatult  tekkinud remondivajaduse korral
suutsime  kliendile avariilisest  veekatkestusest teada  anda vähemalt tund enne
katkestuse  algust  99,2 protsendil  juhtudest,  mis  on möödunud aastast kõrgem
näitaja.

+--------------------------------------------------------------+-------+-------+
|2020. AASTA ÜHEKSA KUU TOOTMISTULEMUSED                       |       |       |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Tegevusnäitaja                   |Ühik|2020 9 kuud|2019 9 kuud|2020 Q3|2019 Q3|
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Joogivesi                        |    |           |           |       |       |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Tarbija   kraanist   võetud   vee|    |           |           |       |       |
|kvaliteediproovide       vastavus|    |           |           |       |       |
|nõuetele                         |%   |99,8%      |99,1%      |99,3%  |98,0%  |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Veekadu jaotusvõrgus             |%   |12,3%      |12,5%      |9,6%   |13,1%  |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Keskmine   veekatkestuse   kestus|    |           |           |       |       |
|kinnistu kohta tundides          |h   |2,99       |2,83       |2,83   |3,07   |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Reovesi                          |    |           |           |       |       |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kanalisatsioonitorustike         |    |           |           |       |       |
|ummistuste arv                   |Arv |338        |397        |111    |95     |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kanalisatsioonitorustike         |    |           |           |       |       |
|purunemiste arv                  |Arv |61         |82         |19     |23     |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Reovee    puhastamise    vastavus|    |           |           |       |       |
|keskkonnanõuetele                |%   |100%       |100%       |100%   |100%   |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Klienditeenindus                 |    |           |           |       |       |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kaebuste arv                     |Arv |36         |123        |8      |42     |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide     arv     vee|    |           |           |       |       |
|kvaliteedi teemal                |Arv |270        |360        |106    |188    |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide   arv  veesurve|    |           |           |       |       |
|teemal                           |Arv |245        |343        |96     |189    |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendikontaktide  arv ummistuste|    |           |           |       |       |
|ja sademevee ära juhtimise kohta |Arv |687        |749        |214    |207    |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kirjalikele          kontaktidele|    |           |           |       |       |
|vastamine   vähemalt   2 tööpäeva|    |           |           |       |       |
|jooksul                          |%   |100,0%     |100,0%     |100,0% |100,0% |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Kliendilubaduste        rikkumise|    |           |           |       |       |
|juhtumid                         |Arv |0          |6          |0      |4      |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+
|Planeerimata     veekatkestustest|    |           |           |       |       |
|teavitamine  vähemalt 1 tund enne|    |           |           |       |       |
|katkestust                       |%   |99,2%      |96,9%      |99,3%  |95,7%  |
+---------------------------------+----+-----------+-----------+-------+-------+

Tuuli Sokmann
Kommunikatsioonijuht
Tallinna Vesi
tel 626 2275
tuuli.sokmann@tvesi.ee