Teate vaade
Ettevõte Tallinna Kaubamaja Grupp AS
Tüüp Korraldatud teave
Kategooria Muud korporatiivtoimingud
Avaldamise aeg 23 jaan 2020 16:30:00 +0200
Manused
TallinnaKa-10003149381-en.pdf
TallinnaKa-10003149383-et.pdf
Keeleversioonid
Keel Eesti
Valuuta
Pealkiri 2019. aasta IV kvartali ja 12 kuu auditeerimata majandustulemused
Tekst
Segmendid (EURm)         Q4/19   Q4/18     yoy     12m/19   12m/18    yoy
------------------------------------------------------------------------------
  Supermarketid            123,0   122,5    0,4%      469,4    450,1    4,3%

  Kaubamaja                 32,0    31,6    1,4%      102,8    100,9    1,9%

  Autokaubandus             33,5    24,2    38,2%     130,4    114,9   13,4%

  Jalatsikaubandus           2,6     2,6    0,1%        8,9      9,8   -9,6%

  Kinnisvara                 1,5     1,4    3,8%        5,8      5,4    5,7%
------------------------------------------------------------------------------
  Müügitulud kokku         192,6   182,4    5,6%      717,2    681,2    5,3%
------------------------------------------------------------------------------


  Supermarketid              5,6     5,8    -3,0%      18,1     18,6   -3,0%

  Kaubamaja                  2,4     2,8   -17,2%       3,5      3,8   -7,3%

  Autokaubandus              0,2     0,6   -65,0%       4,0      4,4   -9,2%

  Jalatsikaubandus          -0,2     0,0   -694,4%     -1,2     -0,4   202,6%

  Kinnisvara                 6,6     2,3   186,3%      14,7     10,2   43,3%

  IFRS 16                   -0,4     0,0      -        -1,5      0,0     -
------------------------------------------------------------------------------
  Maksueelne kasum kokku    14,1    11,6    22,1%      37,7     36,7    2,5%
------------------------------------------------------------------------------

Tallinna   Kaubamaja   Grupi   2019. aasta   neljanda  kvartali  konsolideeritud
auditeerimata   müügitulu  oli  192,6 miljonit  eurot,  ületades  sellega  aasta
varasemat  müügitulu 5,6%. 12 kuu  müügitulu oli  717,2 miljonit eurot, kasvades
võrreldes 2018. aasta tulemusega, mil müügitulu oli 681,2 miljonit eurot, 5,3%.
Grupi 2019. aasta neljanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli
14,1 miljonit  eurot,  mis  on  22,0% kõrgem  eelnenud aasta võrreldava perioodi
kasumist.  Grupi 2019. aasta  puhaskasum oli  31,1 miljonit eurot,  mis on aasta
varasemaga  võrreldes  2,3% kõrgem.  Maksueelne  kasum  oli kaheteistkümnel kuul
37,7 miljonit  eurot,  kasvades  varasema  aastaga  võrreldes 2,5%. Puhaskasumit
mõjutas dividendimakse, millelt 2019. aasta I kvartalis arvestati tulumaksu 6,3
miljonit  eurot,  aasta  varem  arvestati  tulumaksu  summas 6,7 miljonit eurot.
Puhaskasumit   vähendas   1,5 miljoni   euro   võrra  2019. aastal  esmakordselt
rakendatud IFRS 16 põhine rendilepingute arvestus.

Müügitulud  näitasid 2019. aasta  viimases kvartalis  aasta keskmisega võrreldes
veidi   suuremat   kasvuhoogu.  Märkimisväärselt  kasvatas  neljandas  kvartalis
müügitulu Grupi autosegment (38,2%), mille müügitulu kasvu toetas lisaks KIAdele
edukas  Peugeot'de müük.  Novembris avas  autosegmendi Läti  ettevõte Verte Auto
Riias täiesti uue, Ida-Euroopa kaasaegseima Shkoda täisfunktsionaalse esinduse ja
alustas   Shkodade  müügiga,  mis  on  sobivaks  täienduseks  Grupi  autosegmendi
margivalikule.  Rõõmustada võime Grupi kõikide  e-poodide jätkuvalt jõulise ligi
40%lise kasvu üle võrreldes 2018. aastaga. Supermarketite segmendis 2019. aastal
uusi  kauplusi  ei  avatud,  kuid  IV  kvartalis läbisid renoveerimise 2 Selveri
kauplust.  Kaupluste ajutise renoveerimiseks  sulgemise tõttu jäi supermarketite
kvartaalne    müügitulu   kasvunumber   eelevatest   kvartalistest   madalamaks.
Tulevikutuludele   suunatud   arenduste   ühekordsed   kulutused   -   Selverite
renoveerimised    supermarketite    segmendis,   Shkoda   müügiesinduse   avamine
autosegmendis ning inkassatsiooniteenuse arendamine Viking Securitys Kaubamajade
segmendis  tõid  kaasa  maksueelse  kasumi  mõningase  languse  võrreldes  aasta
varasema  sama perioodiga antud  segmentides. 2019. aastal suutsid supermarketid
ning   kaubamajad   parandada   brutorentaablust,  kuid  Grupi  olulise  kaaluga
autosegmendi ärimudeli suundumine mahukamale fleet-müügile mõjutas marginaali ka
Grupi  konsolideeritud tasandil. Grupi tööjõukulud kasvasid aastaga 8,0%, mis on
samal tasemel Eesti keskmise palga kasvuga.

Neljanda kvartali arendustöödest võib välja tuua põhjaliku renoveerimise läbinud
Pelgulinna  ja  Jõhvi  Selveri  kauplused.  SelveEkspressi teenust laiendati 52
Selveri  kauplusesse.  e-Selveri  teeninduspiirkond  laienes  2019. aastal kahel
korral  ja 2019. aasta  lõpuks oli  teenusega kaetud  kogu Tallinn  ja Harjumaa,
Rapla  ja  osa  Raplamaast  ning  Pärnu  linn  ja  selle lähiümbrus. 2020. aasta
algusest   laienes   e-Selveri   teenus   Tartusse,   tõstes  e-Selveri  suurima
toidukaupade  sortimendi ning teeninduspiirkonnaga  toidukaupade e-poeks Eestis.
Lisaks  valmis juba  eelpool mainitud  uus Shkoda täisfunktsionaalne müügiesindus
Riias.   Aruandeperioodi   olulise   arendusena  jätkuvad  aktiivselt  Tallinnas
Kulinaaria  keskusköögi  tootmishoone  ehitustööd.  Kulinaaria  uue tootmishoone
valmimine   ning  keskusköögi  äritarkvara  vahetus  on  kavandatud  2020. aasta
esimesse  poolde.  Peale  uue  hoone  valmimist  on  kavandatud vana tehasehoone
renoveerimine  ning kogu uuenenud tootmiskompleks peaks lõplikult valmima 2020.
aasta  lõpuks. Tootmise laienedes on oodata uusi tooteid valmistoidu kategoorias
eestlaste   armastatud   kaubamärgi   Selveri   köök   alla   ja  uusi  põnevaid
kondiitritooteid    Van    Kook    kaubamärgi    alla.   2019. aastal   uuendati
kinnisvarahalduse   ja   kingasegmendi   äritarkvarasid   ja  jätkati  e-poodide
kasutajamugavuse   ja   tarnekiiruse   parandamist.  Kingasegmendis  renoveeriti
Kristiine  Keskuse, Võru  Kagukeskuse ja  Tartu Kaubamaja  SHU kauplused. 2019.
aasta esimeses pooles tuli panustada kõigi Grupi toidukaupluste ümberehitustesse
seoses seadusemuudatusega, mis piiras alkoholi väljapaneku nähtavust kauplustes.

Suurema   tähelepanu   all   on   olnud  Grupi  ettevõtetes  vastutustundlik  ja
jätkusuutlik  käitumine ning  selle propageerimine.  Erilise tähelepanu all olid
2019. aastal    pakendite,    eelkõige   kilekottide,   kasutamise   vähendamine
müügisaalides.  Aasta  jooksul  on  Grupi  kauplustest  ringlusesse  jõudnud üle
miljoni   koti   vähem   kilekotte  kui  2018. aastal.  Lisaks  pakendite  hulga
vähendamisele   paneme  rõhku  ka  sellele,  et  käibel  olevad  pakendid  oleks
keskkonnasõbralikud ja valmistatud eelistatult juba taaskasutatud materjalidest.
2020. aastal   plaanib   Selver   üle  minna  taaskasutatud  ja  biolagunevatest
materjalidest valmistatud toidukarpidele kõikides 53 kaupluses üle Eesti.

Alates   01.01.2019 rakendas  Grupp  rendikulude  arvestuses  uut  kohustuslikku
raamatupidamisstandardit  IFRS  16 ?Rendilepingud".  Sellega seoses kajastatakse
renditavat  vara ja  rendikohustust bilansis  rendi-maksete nüüdisväärtuses ning
kulumit  renditavatelt varadelt ja arvestuslikku intressikulu rendikohustus-telt
kasumiaruandes.  Seisuga 31.12.2019 oli  IFRS 16 kohaselt  renditavat vara Grupi
bilansis arvele võetud rendimaksete nüüdisväärtuses 99 126 tuhande euro ulatuses
ning  vastavaid arvestuslike  kohustusi 100 630 tuhande  euro ulatuses. IFRS 16
mõju kasumiaruandele on alljärgnev:

------------------------------------------------------------------------------
  Tuhandetes eurodes                           IV kvartal 2019   12 kuud 2019
------------------------------------------------------------------------------
  Mitmesuguste tegevuskulude vähenemine                  4 261         17 001

  Amortisatsioonikulu suurenemine                       -4 130        -16 474
------------------------------------------------------------------------------
  Ärikasumi suurenemine                                    131            527
------------------------------------------------------------------------------
  Arvestuslik intressikulu rendikohustustelt              -508         -2 031
------------------------------------------------------------------------------
  Puhaskasumi vähenemine kokku                            -377         -1 504
------------------------------------------------------------------------------

Selverid

Supermarketite  ärisegmendi  2019. aasta  konsolideeritud  müügitulu  oli 469,4
miljonit   eurot,   kasvades   aasta   varasema   perioodiga  4,3%. IV  kvartali
konsolideeritud  müügitulu  oli  123,0 miljonit  eurot,  kasvades aasta varasema
perioodiga  võrrelduna 0,4%. Selveritest tehti  2019. aastal 40,3 miljonit ostu,
mis  ületas aasta  varasemat 3,8%. 2019. aasta  IV kvartalis olid supermarketite
segmendis  maksueelne kasum  5,6 miljonit eurot,  olles eelmisest  aastast 3,0%
madalam.  Supermarketite segmendi  2019. aasta konsolideeritud  maksueelne kasum
oli  18,1 miljonit  eurot,  kahanedes  võrrelduna  eelmise aastaga samuti 3,0%.
Puhaskasum  oli 14,1 miljonit  eurot, kahanedes  võrrelduna eelmise aastaga 0,4
miljonit   eurot.   Puhaskasumi   ja   tulumaksueelse  kasumi  erinevus  tuleneb
dividendidelt  makstud tulumaksult - 2019. aastal  oli dividendide tulumaks 0,1
miljoni  euro võrra  väiksem aasta  varasemast. Dividendide madalam maksukoormus
tuleneb muudatusest dividendide maksustamisel, mis lubab kolmandiku osas eelmise
aasta dividendidest rakendada madalamat maksumäära.

Selveri IV kvartali ja 2019. aasta majandustulemusi mõjutas kahe kaupluse, Jõhvi
ja   Pelgulinna   Selveri,   ajutine   sulgemine  renoveerimiseks.  IV  kvartali
võrdlusbaas  on  osaliselt  madalam  kahe  2018. aasta viimases kvartalis avatud
kaupluse  võrra. Müügitulemusi  mõjutasid positiivselt  head tulemused värsketes
toidukaupades  ning  efektiivsem  kaubavarude  juhtimine.  Klientide  ostukorvis
olulise  osakaaluga kalatoodete müüki mõjutas aasta viimases kvartalis klientide
hirm  kalatoodetes leiduda võiva listeerianakkuse  ees, ehkki Selver ostab sisse
tervisenõuetele  vastavaid tooteid ja  nii Selver kui  Kulinaaria teevad pidevat
seiret  tagamaks  müügil  oleva  või  tootmist  läbiva  kauba kvaliteeti. Kasumi
kujunemist  on mõjutanud  müügitulu kasv  ja efektiivsem opereerimine kaupadega.
Positiivset  mõju on  avaldanud investeeringud,  mis on  võimaldanud kokku hoida
halduskulusid ning ka töötajate töötunde. Vastukaaluks töötundide alanemisele on
korrigeeritud  töötajate  tasusid.  Aruandeaasta  tulemust  mõjutasid muudatused
Alkoholiseaduses, mis tõi kaasa kulutused müügisaalide ümberehituseks, samuti ka
kahe kaupluse renoveerimiseks tehtud ühekordsed kulutused.

Edukad  tulemused olid  jätkuvalt e-kaubanduse  valdkonnas, kus müügitulu kasvas
aastaga  34,7%. e-Selveri teeninduspiirkond  laienes 2019. aastal  kahel korral.
2019. aasta  lõpuks oli teenusega kaetud kogu  Tallinn ja Harjumaa, Rapla ja osa
Raplamaast  ning  Pärnu  linn  ja  selle lähiümbrus. Lisaks Selveri tavakaupluse
sortimendile  saab  e-Selverist  koju  tellida  suuremat  kodutehnikat ning muid
tehnikakaupu.  2020. aasta algusest laienes  e-Selveri teenus Tartusse, hõlmates
ka Tartu lähipiirkonna. e-Selver on kõige suurema toidukaupade sortimendiga ning
teeninduspiirkonnaga toidukaupade e-pood Eestis.

Kaubamajad

Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta müügitulu oli 102,8 miljonit eurot, ületades
eelmise  aasta sama perioodi 1,9% võrra. Kaubamaja e-pood kasvas aastaga 41,5%.
Kaubamajade  2019. aasta  maksueelne  kasum  oli  3,5 miljonit  eurot,  mis  oli
aastatagusest  tulemusest madalam 7,3%. Kaubamajade neljanda kvartali maksueelne
kasum  oli 2,4 miljonit  eurot ja  see on  eelmise aasta võrreldavast perioodist
madalam  17,2%. Kaubamajade 2019. aasta müügitulemust mõjutasid hästi õnnestunud
suuremad  kampaaniad. Nii  kevadine kui  ka sügisene  Osturalli olid läbi aegade
edukaimad.  Ka  septembri  alguses  toimunud  Ilu  Aja kampaania tõi läbi aegade
parima  tulemuse. Kuigi sügishooaja  algus septembris oli  väga positiivne, siis
oodatud  talveilmad viimases kvartalis  jäid saabumata ja  üle keskmise soe talv
mõjutas negatiivselt Kaubamaja neljanda kvartali tulemust. Siiski suudeti 2019.
aasta  kokkuvõttes varusid paremini juhtida  ja marginaali kasvatada, millel oli
positiivne mõju aasta kogukasumile.

I.L.U.  kosmeetikakauplusi opereeriva  OÜ TKM  Beauty Eesti 2019. aasta neljanda
kvartali  müügitulu oli 1,6 miljonit eurot, kasvades 2018. aasta sama perioodiga
võrreldes  4,5%. Neljandas  kvartalis  oli  kasum  0,07 miljonit  eurot, mis oli
2018. aasta   võrreldava   perioodi  kasumist  parem  37,7% võrra.  2019. aasta
müügitulu oli 4,9 miljonit eurot, kasvades 2018. aasta sama perioodiga võrreldes
5,8%. 2019. aasta kahjum oli 0,13 miljonit eurot, mis oli 2018. aasta võrreldava
perioodi  kahjumist väiksem 0,04 miljoni euro  võrra. 2019. aastal keskenduti e-
poe   aktiivsele   käivitamisele  ja  digiturundusele.  Seoses  I.L.U.  10-aasta
juubeliga värskendati brändi identiteeti.

Autokaubandus

Autokaubandussegmendi  2019. aasta müügitulu oli 130,4 miljonit eurot. Müügitulu
ületas   13,4% eelnenud  aasta  tulusid,  samas  KIAde  müügitulu  kasvas  aasta
kokkuvõttes  9,6%. Neljanda kvartali 33,5 miljoni  euro suurune müügitulu ületas
aasta  varasemat  38,2%. KIAde  müügitulu  kasvas  võrreldes eelnenud aasta sama
perioodiga  21,4% ning  ligi  kolmandiku  kasvas  ka Peugeot'de müük. Novembrist
lisandus  autode tooteportfelli uue automargina Shkoda, mida aasta kahel viimasel
kuul  müüdi  kokku  42. 2019. aastal  müüdi  Grupi autosegmendis kokku 5 704 uut
sõidukit, sellest IV kvartalis 1 353 sõidukit. Autokaubandussegmendi 2019. aasta
maksueelne  kasum oli  4,0 miljonit eurot,  olles 9,2% aasta varasemast kasumist
madalam.  2019. aasta IV kvartali  maksueelne kasum oli  0,2 miljonit eurot, mis
jäi 2018. aasta IV kvartali maksueelsele kasumile 0,4 miljoni euro võrra alla.

2019. aasta   kokkuvõtteks   saab  täheldada  täisteenus-autorendiettevõtete  ja
lühirendiga   tegelevate   autoettevõtete   osakaalu  suurenemist.  Fleet-  ning
hulgimüügitehingud  põhinevad  suuresti  sellel  kliendisegmendil.  See  ühtlasi
tähendab  müüdud  sõidukite,  käibe  ja  turuosa  kasvu,  kuid  kasumimarginaali
langust,  mis  kajastub  ka  Grupi  autosegmendi  tulemustes.  Lisaks vähendasid
segmendi   kasumlikkust   Tallinnas   Viking   Motorsi   Opeli   uute  sõidukite
müügitulemused, mis on selges langustrendis Opeli maaletooja vahetuse tõttu. Uue
maaletooja  muutunud äripoliitika  ja strateegia  on kaasa  toonud Opeli turuosa
jätkuva  kahanemise  regioonis,  mis  on  sundinud  Grupi  autosegmenti edaspidi
loobuma  uute Opel sõiduautode ning  tarbesõidukite müügist kui mittekasumlikust
ärist. Opeli järelteeninduse pakkumisega jätkatakse.2019. aasta novembri alguses
avas  Grupi  autosegmendi  Läti  tütarettevõte  Verte  Auto  täiesti  uue  Shkoda
täisfunktsionaalsusega  esinduse  koos  eraldi  kasutatud  autode  müügi tarbeks
rajatud  kinnise müügisaaliga,  mis on  Lätis ainus  omataoline. Shkoda sõidukite
populaarsus  Balti regiooni klientide seas  on teada ja hea  on tõdeda, et Grupi
autosegmendi õnnestus asendada Opeli bränd suure potentsiaaliga Shkoda brändiga.

Jalatsikaubandus

2019. aasta   müügitulu  jalatsikaubanduse  segmendis  oli  8,9 miljonit  eurot,
vähenedes eelmise aastaga võrreldes 9,6%. Segmendi 2019. aasta maksueelne kahjum
oli 1,2 miljonit eurot, mis kasvas eelmise aastaga võrreldes 0,8 miljonit eurot.
IV  kvartali müügitulu oli 2,6 miljonit  eurot, kasvades võrreldes eelmise aasta
sama  perioodi  müügituluga  0,1% ja  peatades  esmakordselt viimase kolme aasta
jooksul käibe languse. IV kvartali maksueelne kahjum oli 0,2 miljonit eurot, mis
võrreldes  eelmise aasta  sama perioodi  tulemusega oli  nõrgem 0,2 miljoni euro
võrra.    Neljanda   kvartali   puhaskahjumiks   kujunes   0,2 miljonit   eurot.
Jalatsikaubanduse   segmendi   2019. aasta   tulemused  on  mõjutatud  kaupluste
ümberpositsioneerimis plaanidest ja sellega seotud äriotsustest, samuti uuenenud
majandustarkvara  ja logistikateenuse juurutamisest.  2019. aasta alguses toimus
ettevõttes  muutus seoses  kesklao sulgemise  ja logistikateenuse  uue põhimõtte
rakendamisega.  Aasta jooksul renoveeriti Kristiine keskuse, Võru Kagukeskuse ja
Tartu   Kaubamaja   SHU   kauplus.  Uuendati  ABC  KING  ja  SHU  sortimendi  ja
müügikeskkondade  kontseptsioonid ja töötati välja uus SHU visuaalne identiteet.
Aasta teises pooles juurutati uus äriarvestussüsteem ja vahetati välja kaupluste
kassasüsteemid.  2020. aastal  on  plaanis  jätkata kaupluste renoveerimist ning
viia  ellu  2019. aastal  välja  töötatud  muudatused  sortimendis  ja kaupluste
müügikeskkonnas.

Kinnisvarad

Kinnisvarade  segmendi 2019. aasta grupiväline müügitulu oli 5,8 miljonit eurot.
Müügitulu   kasvas   möödunud   aastaga  võrreldes  5,7%. Segmendi  IV  kvartali
grupiväline  müügitulu  oli  1,5 miljonit  eurot,  kasvades  eelnenud aasta sama
perioodiga   võrreldes   3,8%. Kinnisvarade  segmendi  2019. aasta  maksueelseks
kasumiks  kujunes 14,7 miljonit  eurot. Kasum  kasvas möödunud aastaga võrreldes
43,3%. Segmendi  IV kvartali  maksueelseks kasumiks  kujunes 6,6 miljonit eurot,
mis ületas eelmise aasta sama perioodi tulemust 4,3 miljoni euro võrra. Segmendi
müügikasvule   avaldas   mõju   Läti   kinnisvaraettevõtte  poolt  grupivälisele
osapoolele  üürile  antud  äripinnad.  Stabiilset  müügikasvu näitasid ka teised
Grupi kinnisvarasegmendi ettevõtted. Segmendi grupisisest kasumit kasvatas Lätis
aasta  lõpus  valminud  Shkoda  müügisalongi  ja  kasutatud  autode  müügisalongi
kasutuselevõtt,  kulude  vähendamine  Läti  kinnisvaraettevõttes  ning Tallinnas
elukondliku  kinnisvara  arendamist  võimaldava  kinnistu müügitulu. Aasta lõpus
toimus iga-aastane kinnisvarainvesteeringute ümberhindlus, mis segmendi kasumile
märkimisväärset  mõju  ei  avaldanud.  2020. aastal jätkatakse Läti autokeskuste
ning Kaubamaja Tallinna müügimaja arendustöödega.

KONSOLIDEERITUD FINANTSSEISUNDI ARUANNE

Tuhandetes eurodes

-------------------------------------------------------------------------------
                                                          31.12.2019 31.12.2018
-------------------------------------------------------------------------------
 VARAD
-------------------------------------------------------------------------------
 Käibevara

 Raha ja pangakontod                                          40 629     37 235

 Nõuded ja ettemaksed                                         16 904     16 093

 Varud                                                        78 305     78 212
-------------------------------------------------------------------------------
 Käibevara kokku                                             135 838    131 540
-------------------------------------------------------------------------------
 Põhivara

 Pikaajalised nõuded ja ettemaksed                               114        113

 Sidusettevõtjad                                               1 721      1 738

 Kinnisvarainvesteeringud                                     60 458     59 866

 Materiaalne põhivara                                        319 192    212 687

 Immateriaalne põhivara                                        4 990      5 133
-------------------------------------------------------------------------------
 Põhivara kokku                                              386 475    279 537
-------------------------------------------------------------------------------
 VARAD KOKKU                                                 522 313    411 077
-------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------
 KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL
-------------------------------------------------------------------------------
 Lühiajalised kohustused

 Võlakohustused                                               46 448     26 002

 Võlad ja ettemaksed                                          89 831     90 775
-------------------------------------------------------------------------------
 Lühiajalised kohustused kokku                               136 279    116 777
-------------------------------------------------------------------------------
 Pikaajalised kohustused

 Võlakohustused                                              157 876     68 313

 Pikaajalised eraldised ja ettemakstud tulevaste
 perioodide tulud                                                322        370
-------------------------------------------------------------------------------
 Pikaajalised kohustused kokku                               158 198     68 683
-------------------------------------------------------------------------------
 KOHUSTUSED KOKKU                                            294 477    185 460
-------------------------------------------------------------------------------
 Omakapital

 Aktsiakapital                                                16 292     16 292

 Kohustuslik reservkapital                                     2 603      2 603

 Ümberhindluse reserv                                         93 496     95 587

 Konverteerimiserinevused                                       -149       -149

 Jaotamata kasum                                             115 594    111 284
-------------------------------------------------------------------------------
 OMAKAPITAL KOKKU                                            227 836    225 617
-------------------------------------------------------------------------------
 KOHUSTUSED JA OMAKAPITAL KOKKU                              522 313    411 077
-------------------------------------------------------------------------------

KONSOLIDEERITUD KOONDKASUMIARUANNE

Tuhandetes eurodes

-------------------------------------------------------------------------------
                           IV kvartal    IV kvartal
                              2019          2018      12 kuud 2019 12 kuud 2018
-------------------------------------------------------------------------------


 Müügitulu                      192 614       182 352      717 223      681 181

 Muud äritulud                    4 431           982        5 113        2 175



 Müüdud kaubad,
 kasutatud materjalid ja
 teenused                      -142 372      -132 830     -535 410     -507 182

 Mitmesugused
 tegevuskulud                   -11 435       -15 189      -41 917      -56 033

 Tööjõukulud                    -20 448       -19 461      -73 113      -67 710

 Põhivara kulum ja
 väärtuse langus                 -7 685        -3 227      -30 743      -13 426

 Muud ärikulud                     -233          -844         -715       -1 673
-------------------------------------------------------------------------------
 Ärikasum                        14 872        11 783       40 438       37 332
-------------------------------------------------------------------------------
 Finantstulud                         0             0            1            1

 Finantskulud                      -767          -237       -2 982         -810

 Kasum sidusettevõtja
 aktsiatelt                          29            27          203          214
-------------------------------------------------------------------------------
 Kasum enne
 tulumaksustamist                14 134        11 573       37 660       36 737
-------------------------------------------------------------------------------
 Tulumaks                           -70           -49       -6 523       -6 299
-------------------------------------------------------------------------------
 Aruandeperioodi
 puhaskasum                      14 064        11 524       31 137       30 438
-------------------------------------------------------------------------------
 Muu koondkasum

 Kirjed, mida ei
 klassifitseerita
 edaspidi ümber
 kasumiaruandesse

 Maa ja ehitiste
 ümberhindlus                         0        15 266            0       15 266
-------------------------------------------------------------------------------
 Aruandeperioodi muu
 koondkasum /(-kahjum)
 kokku                                0        15 266            0       15 266
-------------------------------------------------------------------------------
 ARUANDEPERIOODI
 KOONDKASUM                      14 064        26 790       31 137       45 704
-------------------------------------------------------------------------------

Raul Puusepp

Juhatuse esimees

Tel 731 5000