Announcement View
Company AS TALLINNA VESI
Type Company Release
Category Other corporate action
Publicize date 19 Jan 2022 09:04:40 +0200
Languages
Kell Estonian
Currency
Title AS Tallinna Vesi tootmistulemused 2021. aastal
Content
2021. aastal olid Tallinna Vee kvaliteedinäitajad taas kõrgel tasemel. Püsis
võrgu töökindlus ning häid tulemusi saavutas ettevõte ka joogi- ja heitvee
kvaliteedinäitajates. 2021. aastal rekonstrueeris ettevõte rekordilise mahu -
16 000 meetrit vee- ja kanalisatsioonitorusid. Lõpule jõudsid ka mitmed suured
investeeringud puhastusjaamades.

Püsivalt kõrge kraanivee kvaliteet

Tallinna  joogivee  kvaliteet  püsib  stabiilselt  kõrge  -  2021. aasta jooksul
tarbijate  kraanist  võetud  veeproovid  olid  99,6% vastavad  kõigile nõuetele.
Eelmisel  aastal võeti tarbija kraanidest  kokku 3058 veeproovi (2020: 3099) ja
neist   ei   vastanud   nõuetele   vaid  12. Püsivalt  kõrge  kraanivee  tagavad
järjepidevalt üle teeninduspiirkonna tehtavad veevõrgu arendus- ja hooldustööd.

?2021.  aastal tegi ettevõte rekordilise tulemuse torustike rekonstrueerimisel -
uuendasime   7500 meetrit   rohkem   vee-  ja  kanalisatsioonitorusid  võrreldes
aastataguse   ajaga,"   sõnas   Tallinna   Vee  tegevjuht  Aleksandr  Timofejev.
Rekonstrueerimise läbisid torustikud nii Kadaka puiesteel, Poska, Sirbi ja Erika
tänavatel  ning  Mustamäe,  Kohila  ja  Mustakivi  teel.  ?Tehtud investeeringud
tagavad  elanikele  jätkuvalt  kõrgekvaliteetse  joogivee  ja aitavad meil hoida
ümbritsevat  looduskeskkonda  puhtana,"  lisas  Timofejev.  Püsivalt  kõrge  vee
kvaliteedi  hoidmiseks ka uuendati ka veepumplat Õismäel ja renoveeriti filtreid
veepuhastusjaamas.

Usaldusväärse  ja  katkematu  teenuse  pakkumiseks jälgib ettevõte veekatkestuse
keskmist  kestust. 2021. aastal kestis keskmine  veekatkestus ühe kinnistu kohta
3 tundi  ja 19 minutit. Lisaks planeeritud veekatkestustele, tekib ka avariidest
tulenevaid   katkestusi.   Selleks,  et  nendega  võimalikult  vähe  ebamugavusi
tekitada,  on Tallinna Vesi võtnud sihiks  teavitada oma kliente ka planeerimata
veekatkestustest vähemalt 1 tund enne katkestust. 2021. aastal teavitati kliente
vähemalt 1 tund enne planeerimata veekatkestusest 98,7% juhtudest.

2021. aastal  oli veelekete tase kõrgem kui aasta tagasi (15%). Seda põhjustasid
peamiselt  nii  suurem  hulk  peidetud  lekkeid,  mille  puhul  kulus  enam aega
lekkekoha leidmisele kui ka aasta jooksul esinenud erandlikud ilmastikuolud.

Kvaliteetne kanalisatsiooniteenus

2021. aastal  vähenes kanalisatsioonivõrgu purunemiste arv võrreldes aastataguse
ajaga   11,3%. ?Kanalisatsioonivõrgu   purunemiste   arv   on   vähenenud   tänu
järjepidevatele  rekonstrueerimistöödele,  mida  teostasime  2021. aastal suurel
määral   keskkonnasõbralikul  kinnisel  meetodil  hoides  sellega  ära  teekatte
lahtikaevamise,"  sõnas  Timofejev. Kogu  aasta  vaates  on  mõnevõrra  kasvanud
ummistuste arv kanalisatsioonitorustikes.

Püsivalt  kõrget kvaliteeti hoiab ka Paljassaare reoveepuhastusjaamas puhastatud
heitvesi,  mis  vastas  ka  mullu  kõikidele  seatud nõuetele. Puhastusprotsessi
tõhususe  ja  heitvee  kvaliteedi  hindamiseks  jälgitakse  reoainete  sisaldust
puhastusjaama  sisenevas reovees ja sealt  väljuvas heitvees. Puhastatud heitvee
väga  heast tasemest  annab tunnistust  erakordselt madal  lämmastiku ja fosfori
tase merre suunatavas heitvees.

Eelmisel aastal jõudis ettevõte lõpule kümnendi suurima projektiga, mille käigus
uuendati   Paljassaare   reoveepuhastusjaamas  kõige  esimese  ja  tähtsama  ehk
mehaanilise  puhastusetapi  rajatisi  ja  seadmeid.  Investeering võimaldab meil
puhastusprotsessist  eemaldada 20% rohkem liiva ja sellega hoida merre suunatava
heitvee   kvaliteeti   väga   heal  tasemel,  Läänemerd  puhtamana  ning  tagada
pealinlastele  töökindel ja tõhus  reoveepuhastus. Lisaks sellele suurprojektile
viidi  ellu  ka  mitmeid  teisi  investeeringuid  nagu  peapumplasse  uue  pumba
paigaldamine ja rõhutasanduskaevu rekonstrueerimine.

Rahulolevad kliendid ja kogukond

Tallinna  Vesi on  võtnud sihiks  pakkuda alati  oma klientidele  ja tarbijatele
alati  usaldusväärset ja  kvaliteetset teenust.  Selleks mõõdetakse regulaarselt
oma  klientide rahulolu  ja jälgitakse  neile antud  lubadustest kinni pidamist.
2021. aastal  eksis ettevõte kolmel juhul klientidele antud lubaduste täitmisel.
Lubaduse  rikkumise korral  vabandatakse ja  makstakse oma  klientidele hüvitist
ning õpitakse protsessist, et taolisi rikkumisi edaspidi vältida.

Eelmisel  aastal oli ettevõte väga  heal tasemel kliendikaebuste arve vähenemise
osas  - võrreldes mullusega  laekus kaebusi 22,5% vähem.  Pidevalt jälgitakse ka
klientide  pöördumistele  vastamise  kiirust.  2021. aasta  üheksa  kuu  jooksul
vastati kirjalikele kontaktidele vähemalt 2 tööpäeva jooksul 98,8% juhtudest.

2021. aastal  astus Tallinna Vesi suuri samme senisest veelgi jätkusuutlikuma ja
keskkonnahoidlikuma teenuse pakkumiseks klientidele ja tarbijatele, asudes aasta
viimases   kvartalis   oma   hoonetes,   sh  tootmisprotsessis,  kasutama  100%
taastuvatest allikatest toodetud elektrienergiat.

Klientide  rahulolu  tõstmiseks  asus  ettevõte  mullu tegema ettevalmistusi, et
alustada   2022. aasta  keskpaigas  kaugloetavate  veearvestite  paigaldamisega.
Targad  veemõõtjad võimaldavad  pakkuda klientidele  veelgi mugavamat teenust ja
vähendada  veekadusid.  ?Tänu  automaatselt  kogutud  informatsioonile teavitame
kliente  proaktiivselt  võimalikust  lekkest  ja  eemaldame veenäitude esitamise
vajaduse," sõnas Timofejev.

Mullu  panustas Tallinna Vesi ka oma  kogukonna heaolusse toetades nii kokku ~40
üritust  tasuta veepaakidega  kui ka  12 avaliku veekraani  lisamisega pealinna.
Lisaks  viidi läbi mitmeid  tegevusi, et tõsta  ühiskonna keskkonnateadlikust ja
vähendada  jäätmete  teket  eelistades  joogiks  kraanivett.  Muuhulgas alustati
veevaldkonda uue järelkasvu toomiseks stipendiumiprogrammiga.

 2021. AASTA TOOTMISTULEMUSED
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|                                     |    |       |       |        |          |
|                                     |    |       |       |        |          |
|                                     |    |2021   |2020   |2021    |2020      |
|                                     |    |12 kuud|12 kuud|IV      |IV kvartal|
|Tegevusnäitaja                       |Ühik|       |       |kvartal |          |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Joogivesi                            |    |       |       | |                 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Tarbija     kraanist    võetud    vee|    |       |       |        |          |
|kvaliteedi                           |    |       |       |        |          |
|vastavus nõuetele                    |%   |99,6   |99,7   |99,8    |99,5      |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Lekete tase veevõrgus                |%   |15,0   |12,4   |21,5    |12,3      |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Keskmine     veekatkestuse     kestus|    |       |       |        |          |
|kinnistu kohta                       |h   |3,31   |2,93   |3,54    |2,73      |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Reovesi                              |    |       |       | |                 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Kanalisatsioonitorustike ummistused  |tk  |524    |463    |127     |125       |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kanalisatsioonitorustike purunemised |tk  |71     |80     |21      |19        |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Puhastatud      heitvee      vastavus|    |       |       |        |          |
|keskkonnanõuetele                    |%   |100    |100    |100     |100       |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Klienditeenindus                     |    |       |       | |                 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Kliendikaebuste arv                  |tk  |31     |40     |8       |4         |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid    vee    kvaliteedi|    |       |       |        |          |
|teemal                               |tk  |317    |323    |79      |53        |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid veesurve teemal     |tk  |363    |359    |101     |114       |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid     ummistuste    ja|    |       |       |        |          |
|sademevee                            |    |       |       |        |          |
|ärajuhtimise teemal                  |tk  |948    |864    |215     |177       |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kirjalikele   kontaktidele  vastamine|    |       |       |        |          |
|vähemalt                             |    |       |       |        |          |
|2 tööpäeva jooksul                   |%   |98,8   |100    |98,5    |100       |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendile  antud  lubaduste rikkumise|    |       |       |        |          |
|juhtumid                             |tk  |3      |1      |0       |1         |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Planeerimata          veekatkestusest|    |       |       |        |          |
|teavitamine                          |    |       |       |        |          |
|vähemalt 1 h enne katkestust         |%   |98,7   |98,9   |99,2    |97,8      |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+

Laura Korjus
Kommunikatsioonijuht
AS Tallinna Vesi
(+372) 626 2271
laura.korjus@tvesi.ee