2021. aastal olid Tallinna Vee kvaliteedinäitajad taas kõrgel tasemel. Püsis
võrgu töökindlus ning häid tulemusi saavutas ettevõte ka joogi- ja heitvee
kvaliteedinäitajates. 2021. aastal rekonstrueeris ettevõte rekordilise mahu -
16 000 meetrit vee- ja kanalisatsioonitorusid. Lõpule jõudsid ka mitmed suured
investeeringud puhastusjaamades.
Püsivalt kõrge kraanivee kvaliteet
Tallinna joogivee kvaliteet püsib stabiilselt kõrge - 2021. aasta jooksul
tarbijate kraanist võetud veeproovid olid 99,6% vastavad kõigile nõuetele.
Eelmisel aastal võeti tarbija kraanidest kokku 3058 veeproovi (2020: 3099) ja
neist ei vastanud nõuetele vaid 12. Püsivalt kõrge kraanivee tagavad
järjepidevalt üle teeninduspiirkonna tehtavad veevõrgu arendus- ja hooldustööd.
?2021. aastal tegi ettevõte rekordilise tulemuse torustike rekonstrueerimisel -
uuendasime 7500 meetrit rohkem vee- ja kanalisatsioonitorusid võrreldes
aastataguse ajaga," sõnas Tallinna Vee tegevjuht Aleksandr Timofejev.
Rekonstrueerimise läbisid torustikud nii Kadaka puiesteel, Poska, Sirbi ja Erika
tänavatel ning Mustamäe, Kohila ja Mustakivi teel. ?Tehtud investeeringud
tagavad elanikele jätkuvalt kõrgekvaliteetse joogivee ja aitavad meil hoida
ümbritsevat looduskeskkonda puhtana," lisas Timofejev. Püsivalt kõrge vee
kvaliteedi hoidmiseks ka uuendati ka veepumplat Õismäel ja renoveeriti filtreid
veepuhastusjaamas.
Usaldusväärse ja katkematu teenuse pakkumiseks jälgib ettevõte veekatkestuse
keskmist kestust. 2021. aastal kestis keskmine veekatkestus ühe kinnistu kohta
3 tundi ja 19 minutit. Lisaks planeeritud veekatkestustele, tekib ka avariidest
tulenevaid katkestusi. Selleks, et nendega võimalikult vähe ebamugavusi
tekitada, on Tallinna Vesi võtnud sihiks teavitada oma kliente ka planeerimata
veekatkestustest vähemalt 1 tund enne katkestust. 2021. aastal teavitati kliente
vähemalt 1 tund enne planeerimata veekatkestusest 98,7% juhtudest.
2021. aastal oli veelekete tase kõrgem kui aasta tagasi (15%). Seda põhjustasid
peamiselt nii suurem hulk peidetud lekkeid, mille puhul kulus enam aega
lekkekoha leidmisele kui ka aasta jooksul esinenud erandlikud ilmastikuolud.
Kvaliteetne kanalisatsiooniteenus
2021. aastal vähenes kanalisatsioonivõrgu purunemiste arv võrreldes aastataguse
ajaga 11,3%. ?Kanalisatsioonivõrgu purunemiste arv on vähenenud tänu
järjepidevatele rekonstrueerimistöödele, mida teostasime 2021. aastal suurel
määral keskkonnasõbralikul kinnisel meetodil hoides sellega ära teekatte
lahtikaevamise," sõnas Timofejev. Kogu aasta vaates on mõnevõrra kasvanud
ummistuste arv kanalisatsioonitorustikes.
Püsivalt kõrget kvaliteeti hoiab ka Paljassaare reoveepuhastusjaamas puhastatud
heitvesi, mis vastas ka mullu kõikidele seatud nõuetele. Puhastusprotsessi
tõhususe ja heitvee kvaliteedi hindamiseks jälgitakse reoainete sisaldust
puhastusjaama sisenevas reovees ja sealt väljuvas heitvees. Puhastatud heitvee
väga heast tasemest annab tunnistust erakordselt madal lämmastiku ja fosfori
tase merre suunatavas heitvees.
Eelmisel aastal jõudis ettevõte lõpule kümnendi suurima projektiga, mille käigus
uuendati Paljassaare reoveepuhastusjaamas kõige esimese ja tähtsama ehk
mehaanilise puhastusetapi rajatisi ja seadmeid. Investeering võimaldab meil
puhastusprotsessist eemaldada 20% rohkem liiva ja sellega hoida merre suunatava
heitvee kvaliteeti väga heal tasemel, Läänemerd puhtamana ning tagada
pealinlastele töökindel ja tõhus reoveepuhastus. Lisaks sellele suurprojektile
viidi ellu ka mitmeid teisi investeeringuid nagu peapumplasse uue pumba
paigaldamine ja rõhutasanduskaevu rekonstrueerimine.
Rahulolevad kliendid ja kogukond
Tallinna Vesi on võtnud sihiks pakkuda alati oma klientidele ja tarbijatele
alati usaldusväärset ja kvaliteetset teenust. Selleks mõõdetakse regulaarselt
oma klientide rahulolu ja jälgitakse neile antud lubadustest kinni pidamist.
2021. aastal eksis ettevõte kolmel juhul klientidele antud lubaduste täitmisel.
Lubaduse rikkumise korral vabandatakse ja makstakse oma klientidele hüvitist
ning õpitakse protsessist, et taolisi rikkumisi edaspidi vältida.
Eelmisel aastal oli ettevõte väga heal tasemel kliendikaebuste arve vähenemise
osas - võrreldes mullusega laekus kaebusi 22,5% vähem. Pidevalt jälgitakse ka
klientide pöördumistele vastamise kiirust. 2021. aasta üheksa kuu jooksul
vastati kirjalikele kontaktidele vähemalt 2 tööpäeva jooksul 98,8% juhtudest.
2021. aastal astus Tallinna Vesi suuri samme senisest veelgi jätkusuutlikuma ja
keskkonnahoidlikuma teenuse pakkumiseks klientidele ja tarbijatele, asudes aasta
viimases kvartalis oma hoonetes, sh tootmisprotsessis, kasutama 100%
taastuvatest allikatest toodetud elektrienergiat.
Klientide rahulolu tõstmiseks asus ettevõte mullu tegema ettevalmistusi, et
alustada 2022. aasta keskpaigas kaugloetavate veearvestite paigaldamisega.
Targad veemõõtjad võimaldavad pakkuda klientidele veelgi mugavamat teenust ja
vähendada veekadusid. ?Tänu automaatselt kogutud informatsioonile teavitame
kliente proaktiivselt võimalikust lekkest ja eemaldame veenäitude esitamise
vajaduse," sõnas Timofejev.
Mullu panustas Tallinna Vesi ka oma kogukonna heaolusse toetades nii kokku ~40
üritust tasuta veepaakidega kui ka 12 avaliku veekraani lisamisega pealinna.
Lisaks viidi läbi mitmeid tegevusi, et tõsta ühiskonna keskkonnateadlikust ja
vähendada jäätmete teket eelistades joogiks kraanivett. Muuhulgas alustati
veevaldkonda uue järelkasvu toomiseks stipendiumiprogrammiga.
2021. AASTA TOOTMISTULEMUSED
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
| | | | | | |
| | | | | | |
| | |2021 |2020 |2021 |2020 |
| | |12 kuud|12 kuud|IV |IV kvartal|
|Tegevusnäitaja |Ühik| | |kvartal | |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Joogivesi | | | | | |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Tarbija kraanist võetud vee| | | | | |
|kvaliteedi | | | | | |
|vastavus nõuetele |% |99,6 |99,7 |99,8 |99,5 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Lekete tase veevõrgus |% |15,0 |12,4 |21,5 |12,3 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Keskmine veekatkestuse kestus| | | | | |
|kinnistu kohta |h |3,31 |2,93 |3,54 |2,73 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Reovesi | | | | | |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Kanalisatsioonitorustike ummistused |tk |524 |463 |127 |125 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kanalisatsioonitorustike purunemised |tk |71 |80 |21 |19 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Puhastatud heitvee vastavus| | | | | |
|keskkonnanõuetele |% |100 |100 |100 |100 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Klienditeenindus | | | | | |
+-------------------------------------+----+-------+-------+-+------+----------+
|Kliendikaebuste arv |tk |31 |40 |8 |4 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid vee kvaliteedi| | | | | |
|teemal |tk |317 |323 |79 |53 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid veesurve teemal |tk |363 |359 |101 |114 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendikontaktid ummistuste ja| | | | | |
|sademevee | | | | | |
|ärajuhtimise teemal |tk |948 |864 |215 |177 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kirjalikele kontaktidele vastamine| | | | | |
|vähemalt | | | | | |
|2 tööpäeva jooksul |% |98,8 |100 |98,5 |100 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Kliendile antud lubaduste rikkumise| | | | | |
|juhtumid |tk |3 |1 |0 |1 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
|Planeerimata veekatkestusest| | | | | |
|teavitamine | | | | | |
|vähemalt 1 h enne katkestust |% |98,7 |98,9 |99,2 |97,8 |
+-------------------------------------+----+-------+-------+--------+----------+
Laura Korjus
Kommunikatsioonijuht
AS Tallinna Vesi
(+372) 626 2271
laura.korjus@tvesi.ee
|